mc505 (verschillende tempos in 1 song)

coco

Nieuwkomer
ja dus, is het mogelijk van verschillende tempos in 1 song te gebruiken?

dus bvb 4 patterns aan 190 en dan enkele aan 70 bpm en dan weer 190 bpm

alvast bedankt

Kan dat? volgens mij niet hoor! ben benieuwd hoe dat kan dan!
je kan de measure (maat) wel verdubbelen of delen :dus bv alsof een stuk in je pattern 2x zo langzaam gaat)
maar het tempo binnen 1 pattern laten verschillen? onmogelijk met alleen een 505 denk ik! maar ben benieuwd
als t wel kan!

En wat betreft song-mode: handhaaft de 505 de bpm waarde van de eerst geprogrammeerde pattern: misschien
dat er een functie in zit dat ie per pattern de bpm waarde pakt: maar ik ben m nog nooit tegen gekomen!

groet roi

In je eerste bericht vraag je of het in 1 song kan, in je laatste bericht heb je het over tempoverschillen in 1 pattern.

In 1 song kun je onbeperkt tempochanges toevoegen, binnen een pattern naar mijn mening niet.

Lieffie, kijk effetjes in de manual. Aan elk pattern kun je meegeven op welke posisite die moet komen, hoe lang die moet duren en welk tempo die moet aanhouden.

dat heb ik natuurlijk al gedaan, en nu nog eens maar ik zie het nerges staan, eens die patterns in die sequencer staan nemen ze het tempo van de eerste pattern (of het algemeen ingestelde tempo) aan

ik moet dus enkele patterns midden in de song individueel aanpassen (maar dat heb je nu al wel door denkik)

enfin, als je het weet help me ff darling

Back