Lurkers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik stel voor om de volgende smilie toe te voegen :

Attachments

• lurk.gif
    lurk.gif
    16,1 KB · Bekeken: 93
Ik heb ook de indruk dat de term eerder positief is dan negatief.

Is wel grappig dat het in het Engels en het Nederlands zo verschillende betekenis heeft.

(ned: afgeleide van "slurpen" ?, eng: verwant aan "lour"=to look threatening en duits: "lauern"=to lurk. Als je dan gaat kijken bij de betekenins "verborgen zijn en toeschouwen" kom je bij "loeren" wat een duitse connectie met "lauern" geeft.

De groep met luu- woorden is altijd vals en gluiperig....hmm..)

Tot zover dit klein etymologische taalonderzoek.

:lurk:

bij deze dan maar even mijn fipo en uitleg...

ik heb mezelf ooit geregd hier omdat ik interesse had in een @juno die op het marktplaats forum stond en ik die persoon een pb wou sturen.

voor mij is het voornamelijk het probleem tijd tekort (een sociaal leven is ook niet alles)
ik volg zo ongeveer 15 verschillende fora en ben mod op een aantal maar heb hier eigenlijk geen tijd voor.
het is voor mij dus echt een questie van keuzes maken, een aantal fora snel even bij langs om te kijken of er nog wat nuttigs op staat en een aantal fora meer tijd aan besteden en je echt mengen in gesprekken/discussies of je sociale leven opgeven en je actief begeven op alle fora die ik bij houd maar ik denk dat ik dan een probleem krijg met mijn vriending :)

tis echt puur toeval dat ik het vandaag erg rustig heb op mijn werk en ik dit draadje tegen kom anders zou ik nog steeds op null post's staan hier.

ik zal voortaan wat meer tijd gaan besteden aan het sociale gedeelte op dit forum ;)

Origineel geplaatst door =LorD-B=
bij deze dan maar even mijn fipo en uitleg...

[...]
Ik ook, deed meer software maar geregistreerd vanwege een Poly-61 (als 1e hardware synth) probleem. Omdat ik geen specifieke kennis over veel hardware heb lees ik meer dan dat ik typ. Maar als ik ergens op kan antwoorden (wel zinnig uiteraard) dan doe ik dat wel.

hier val ik ook onder geloof ik 8D

Ik lees dit board vrijwel elke dag voor een al vrij lange periode. Gewoon om mijn kennis uit te breiden eigelijk. Lekker met de Search aan de gang :D Heb verder niet superveel gear maar de bekende verslaving is er hier ookal (knopjeessss & kabeellssss :{ ) dus zal binnen een niet al te lange periode vast ook wat actiever posten enzo :biertje:

Mijn eigen ervaring is dat ik soms lid wordt van een forum en dan de interesse een beetje verlies. Of gewoon met 100.000 andere dingen bezig ben, en gewoon geen tijd heb om alles te lezen, laat staan te beantwoorden.

Nu ben ik toevallig wat meer actief op Synthforum, maar het eerste jaar kwam ik er gewoon niet aan toe. Was meer bezig met computers enzo... Nu is de computer weer op een lager pitje, en borrelt de muziek weer op.

Kan me voorstellen dat dat bij meer mensen zo is.

Het lijkt me vrij simpel.. aangezien dit board geen gast posten accepteert, moet je toch lid worden om een vraag te stellen. En als je maar 1 vraag hebt kom je niet echt boven de 1 post uit ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back