Hanz
Anonieme Analogist
Owkee... dat van die impulse response bepalen is vaag... vooral omdat het nergens anders in de Room EQ Wizard weer terugkomt. Welke 'additional features' worden bedoeld, is onduidelijk.
Even op internet gezocht, kwam namelijk een opmerking van de programmeur tegen:
Ik vraag me dus af of er uberhaupt *iets* gebeurt met de impulse metingen in de huidge versie van de Wizard.
Trouwens, wat betreft het instellen van het programma!
Even iets wat wellicht té makkelijk over het hoofd wordt gezien, een citaat uit de helpfile:
Enne... verder natuurlijk de samplerate gewoon op 48 kHz zetten / laten staan, hè!
Even op internet gezocht, kwam namelijk een opmerking van de programmeur tegen:
I'm finishing off the changes to add display of the impulse responses at the moment, I'll make that the next release. Then I'll add an RTA display mode, probably followed by some plots to show the modal decay. After that I'll probably get back to improving the correction side of things.
Ik vraag me dus af of er uberhaupt *iets* gebeurt met de impulse metingen in de huidge versie van de Wizard.
Trouwens, wat betreft het instellen van het programma!
Even iets wat wellicht té makkelijk over het hoofd wordt gezien, een citaat uit de helpfile:
If you are using a microphone and preamplifier for measurement, turn off the Wizard's C weighting compensation in the Meter menu.
Enne... verder natuurlijk de samplerate gewoon op 48 kHz zetten / laten staan, hè!

Laatst gewijzigd:

[bedenk ik me nu] m'n microfoon-signaal gaat door de Behringer Shark DSP110 en daar zit een clipper op.

[hij meet de frequenties in je kamer en stelt de equalizer volautomatisch in, zodat je een neutrale frequentieresponse krijgt in je kamer]
] zo flink aan de slag zijn met dit programmaatje Room EQ Wizard. Ze vullen elkaar perfect aan zeg maar