fantom XR-editor

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb mijn editor geimstalleerd..... gewoon zoals het moest.... ook de stappen uit mijn fantom XR handleiding opgevolgd....

wanneer ik software-matig wil gaan editten.... kies ik in MENU- USB STORAGE en dan INTERNAL.... hij gaat em dan connecten.....op een gegeven moment zegt ie; dat ie connectED is.....

En je ziet zo'n balkje de hele tijd op en neer gaan op het fantom scherm. Dit blijft zo de gehele tijd ?????

Wanneer ik ga editten via de comp. kan ik niet meer hardware matig editten ? Totdat ik het verbreek ?

Hij laat in m'n software de banken , vervolgens selecteer een patch en hoor niets......

Ik heb volgens mij in midi device ( fantom XR editor ) de juiste poorten geistaleerd ( bij mijn midi interface ESI zit het op IN 4 en Out4) Alhoewel mijn MASTERkeyboard op IN 8 zit en OUT 1....

Waarom hoor ik niets ????

Usb op storage is toch alleen voor files overzetten vanuit internalmemory of memorycard? lijkt me dat die voor editen op Usb midi moet staan ipv storage ... Terwijl je in storage mode connected bent mag je idd ook nix met het apparaat zelf doen. Heb zelf een X, geen XR, maar dat moet niet verschillen hierin.

Tering he !!! Das waar !!

Ik wist bijna zekers dat het de storage mode moest zijn !
Je hebt gelijk, ga het meteen veranderen.

Thanx ! :halleluja

ik krijg hem niet gedisconnected !! Zodat ik hem in de MIDI mode kan zetten ! :(
wat is dat weer omslachtig verdomme !

En de handleiding vind ik er ook niet duidelijk in !

Ik kan de ICON niet verwijderem alleen maar ; uitwerpen, formateren maar niet verwijderen !

Ik wil weer in de mode komen waarin ik hem kan verzetten van STORAGE naar MIDI .....

Wie kan een stappenplannetje geven waar ik wel wat aan heb ?

Tja, vreemd vind ik het ook wel

Tja, vreemd vind ik het ook wel

Ik weet niet of je een Mac of zo'n Windhoosbak hebt?
Met een Macje hoef je alleen de usbkabel erin te duwen en HOP het icoontje van de storagecard staat op de desktop.
Naar de metalen pedaalprullie en WEG is het kaartje weer.
Wat ik wel vreemd vind is het feit dat je volgens de handleiding automatisch in de editmode komt als je de editor of librarian opstart maar dan verdomt mijn X8 het. :(
Nou vind ik dat niet heel erg maar snaap niet waarom ie niet doet wat de handleiding zegt.
In ieder geval heb ik softwareversie 2.01 en OSX 10.4.2:gaap:
En het zou i.d.d. nix uit moeten maken of je een XR of Xhuppeldepup hebt,toch?:confused:

moet geen drol uitmaken X8, X7, X6 of een XR

het is ook fantom X ( met niets erachter) editor .....

Maar ik weet niet wat ik precies moet weggooien en zit een beetje met de volgorde van; usb- opstarten/uitzetten PC en Fantom.....

Vind de handleiding niet echt duidelijk.

Nou ik sluit me hier maar bij aan want vandaag ook maar eens besloten om de editor te gaan gebruiken.

Ik werk met een Mac G5 en krijg, hoewel ik gewoon in midi mode zit, steeds de melding dat mijn usb unconnected is!

De editor herkent de Fantom dus niet!

Sjaak ben je ergens in de buurt?
:P

Jeuz,

Om gek van te worden echt.

Ik heb de meest recente software (2.0) in de USB midi mode en nog krijg ik telkens de melding dat mijn Fantom Unconnected is!!

Wat een gezeik zeg.

Hebben jullie hem al werkend?

Der meest recente versie

Der meest recente versie

is 2.01 ofzoiets,in ieder geval hoger dan 2.0.
Volgorde bij een MAC *D
1) usbdriver installeren
2) editors installeren (beide zonder usb aangesloten)
2a) usb aanluiten
3) naar hulpprogramma's en dan audio/midi-configuratie
4) als je niet meteen een nieuwe midi ziet staan dan even een midiscan doen
5) nu staat als het goed is een nieuwe midi er bij <weet iemand hoe je meer icoontjes kunt maken,ik wil graag behalve mijn ex5 ook de fantom als foto-icoon en wat te denken van een moogje, 106 nou ja, je snapt het :luv: )
6) bij Fantom via menu naar usb-midi
7) editor starten (soms wel een beetje sloom)
8) dat zou het moeten zijn.

Zeo werkt het bij mij in ieder geval wel.
Maar het blijft vreemd dat het fantompje niet zelf in de usb-midi-modus schiet:( :(

Geloof het of niet maar ik zit nu gewoon in de editor te werken terwijl mijn Fantom op USB storage mode staat!!

De manual zegt toch dat die op midi mode moet staan? Raar dit.

Rare jongens die Japanners

Rare jongens die Japanners

:D :D :D
Als het maar werkt.
En graag gedaan hoor, daar is het forum toch voor?
Als nu iemand laat weten hoe je zelf iconen in de audio/midiconfiguratie kunt maken ben ik ook wer blij:halleluja

Zelf iconen maken.

1. dubbelklik op Fantom icoon in AMS
2. dubbelklik links bovenin op Open icon browser
3. een icoon uitzoeken en apply, that's all.

s6

Ik heb de fantom X editor al geinstalleerd ... al lang

het is nu zo... ik heb alles goed ingesteld in de STORAGE MODE.
Dat werkt wel....

Maar ik heb de verkeerde mode geselecteert ! het moet de midi zijn .... ik wil namelijk mijn fantom virtueel bedienen !

Hoe moet ik het nu ongedaan maken, zodat ik , vervolgens het kan veranderen in MIDI ipv. STORAGE ?

Das de vraag, ik vind de handeleiding daar niet echt duidelijk in !

Wat ik doe;

Wanneer de Fantom in de gewone opstart mode staat ..... duw ik op 'MENU'

vervolgens kies ik mogelijkheid 4 namelijk; 'USB STORAGE'

DAN krijg ik de mogelijkheid om ;

INTERNAL of MEMORYCARD te kiezen ( internet springt op en neer) ....

MAAR ik wil niet in de ' internal en memorycradmode ' komen, maar in de mode waarin ik;

MIDI of USB STORAGE kan kiezen ... ( en nog iets met midi thru ...)

Wat betreft het verwijderen van de usb STORAGE mode.....

zegt de handleiding je vervolgen te werk moet gaan;

Ga naar DEZE COMPUTER - ga op de FANX user , verwisselbare schijf staan ( schijf F, in mijn geval)
en KLIK met de RECHTERMUISKNOP en klik vervolgens op VERWIJDEREN of REMOVE zoals de handleiding zegt >

MAAR ik zie helemaal geen optie ; VERWIJDEREN :confused:

alleen maar; formateren, uitwerpen, knippen, kopieren etc.... GEEN VERWIJDEREN ?

HOE KAN IK ALSNOG DE USB STORAGE MODE WIJZIGEN ?

Jaccis,

Doe het volgende

1. Menu-> system
2. Niet USB maar midi dus 5de mogelijkheid ipv de 4de volgens mij
3. Hier kun je schakelen tussen midi en USBstorage mode.

Ik zit nu helaas niet achter mijn Fantom maar dat moet hem wel zijn.

Vanavond zal ik het even definitief voor je uitzoeken.

s6

shit is het zo simpel ???

Fuck heb ik mezelf nu zo vergist ???

Gaat et effe bekijken !!

Kon al niet geloven dat het zo moeilijk zou zijn!

Thanx.....:halleluja

Correctie.

Menu-> USB (de 7de optie in system dus)
Daar kun je wisselen tussen storage en midi mode.

Wel even je usb kabel losgekoppeld houden zodra je van mode verandert.

Ik heb het gevonden ! Alleen werkte het erna nog niet....

Ik kon geen midi meer versturen met mijn masterkeyboard ik kon mijn klavier niet bespelen zodat ik de fantom ook niet kon horen dus.... ( alleen preview button )

Morgen weer een dag... test morgen wel verder !

Is het nu zo dat wanneer de editor communiceert met de fantom en visa versa .... dat de libary software en de sampler software ook werkt ?

Back