Teknival

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
argh... door misbruik van de term "respect" gaat de wereld nog eens tenonder! want wie moet er dan respect voor wie opbrengen als iedereen overtuigd is van z'n eigen gelijk? de teknivaller voor de ME? of de ME'er voor de teknivaller?

trouwens bedankt voor de info....altijd nuttig om meer te leren..

vind het een mooi verhaal, goeie doelstellingen ook, maar een uitspraak als deze:
""NO RULES, everyone is free and can do whatever they want, cause everybody manages themselves.
FREEDOM = RESPECT" is de basis van wat we anarchisme noemen....en daar geloof ik zelf niet in....heeft imho in de praktijk nooit gewerkt...

ben zelf trouwens erg makkelijk hoor, van mij mogen mensen lekker feestvieren, zolang er verder niemand last van heeft...daarom kan ik er echter natuurlijk nog wel een andere mening op nahouden zonder idioot of stomzinnig te zijn..

Olaf

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Het is geen gabber. Gabber kenmerkte zich vooral door zijn simpelheid, juno soundje en stemsampletje.

TEKNO is veel duisterder......niet vijandig duister of aggresief, maar bijna benauwend zeg maar.

Meer trippy dan speedy.

Weirde morphende sounds, logge bassdrums en atmosfeer.

Zoek maar eens op MP3.com naar TDKidz of luister eens naar Spiral Tribe(oude lichting tekno)ofzo

Er is een groot grijs gebied tussen hardcore/gabber en tekno.

Bij DJ's en producers als Armageddon Project, Promo als Rude Awakening, Franse DJ's Manu le Malin en de Deathchant mannen hoor je iets wat er tussen in ligt.

Ik hoor op tekno en hardcore feesten toch een aantal dezelfde platen voorbij komen, zeker als er wat harder (=beter ;)) gedraaid wordt op tekno feesten.

Maar proppen ze dit niet in het hokje ' industrial' ?

Teknival erg gezelli! Was vrijdagnacht laat vertrokken en via diverse (illegale :p ) wandelpaden toch nog met de auto langs de versperringen gekomen. Zaterdag overdag equipment thuis ophalen zat er helaas niet meer in, politie had alles potdicht gedraaid (al hoorde ik later van wat blij-verraste, want "er gebeurt hier nooit iets"-locals nog over alternatieve routes).

Jammer want had graag DIN-synced meegejamd :(

Overigens niks van troep gemerkt en als ontruiming iets langzamer was gegaan was 99% van de resterende rommel verdwenen. En de vogeltjes, tja, die moesten maar effe een boompje verderop slapen ipv op het niet-natuur-terrein-vlakbij-een-wel-natuurterrein.

p.s. figuren die zin hebben keer samen ergens sync24-tekno-acid optreden @ leuk system te doen reageer op nevenstaand adres. Stijl: analoog en vloeibaar. Equipment: analoog en vloeibaar:)

Origineel geplaatst door krz
Maar proppen ze dit niet in het hokje ' industrial' ?

Lang niet alles. Deathchant en bepaalde platen die gedraaid worden door Franse DJ's als Manu zijn lang niet altijd industrieel.

Origineel geplaatst door bikkel

Er is een groot grijs gebied tussen hardcore/gabber en tekno.

Bij DJ's en producers als Armageddon Project, Promo als Rude Awakening, Franse DJ's Manu le Malin en de Deathchant mannen hoor je iets wat er tussen in ligt.

Ik hoor op tekno en hardcore feesten toch een aantal dezelfde platen voorbij komen, zeker als er wat harder (=beter ;)) gedraaid wordt op tekno feesten.
vergeet peaky pounder niet...

leuk allemaal zo

gratis tekno kost dus de overheid klauwen met geld blijkt maar weer (politie, ME, tweede kamer en ministeroverleg, en reinigings- en natuurreparatiewerkzaamheden)

komt ons belastinggeld toch nog op een mooie linkse idealistische plek terecht

hulde :)

wel jammer dat ik niet kon komen
ik heb er tenminste voor betaald

Oh ja Peaky Pounder! Weet jij nou wie dat is??? Het schijnt een of andere bekende techno DJ te zijn die er achter zit.

Origineel geplaatst door matt second
een mooie linkse idealistische plek terecht

Jij moet in Wageningen komen wonen. :)

Wageningen ligt rechts van het midden van Nederland :)

Het lijkt wel of er nu twee kampen ontstaan. Okee 's morgens met je duffe kop deze thread lezen is niet zo'n goed idee :D

Ik ben wel blij dat de polisie niet zo heeft opgetreden als dat ze in Engeland doen bij free partys: de knuppel erop en schoonvegen. Dat is hier gelukkig wat humaner geregeld.

van http://www.l1.nl/
----
Het zal nog wel enkele jaren duren voordat de schade aan het terrein in Bergen is hersteld, waar afgelopen weekend een illegale houseparty was.

Dat is de indruk van natuurbeheerder Wiel Laarakker van de Stichting Limburgs Landschap. Verder zijn slagbomen en borden in het natuurgebied Bergerheide vernield. Medewerkers van het Limburgs Landschap en de gemeente Bergen zijn gistermiddag al begonnen met het schoonmaken van het terrein. Vandaag is het afval langs de toegangswegen en het gebied eromheen verwijderd.
----

Ik zag er gisteren ook nog beelden van op L1, en wat ik daar zag was toch ook weer niet zo mooi: vernielde slagbomen e.d.
Verder schijnt dat de plek waar het feest werd gegeven toch behoorlijk beschadigd is door groot materieel.

maar goed, ik heb het op TV gezien en was dus niet zelf aanwezig. Toch, als ik daar ter plekke had gezien dat er slagbomen en dergelijke vernield werden, had me dat geen goed gevoel gegeven...

equate

uit Leidsch Dagblad:

Afval

Medewerkers van het Limburgs Landschap en de gemeente Bergen zijn zondagmiddag, na het gedwongen vertrek van de housers, begonnen met het schoonmaken van het terrein. Zoveel werk was dat overigens niet. Burgemeester C. Klaverdijk van Bergen zei maandag heel tevreden te zijn over de manier waarop de festivalgangers zelf de rommel op het terrein hebben opgeruimd. Die werd keurig op hopen gelegd en in vuilniszakken en dozen gedaan.

Het afval werd maandag langs de toegangswegen en het gebied eromheen verwijderd. Volgens het Limburgs Landschap is er overigens geen schade aangericht aan de bossen rondom het terrein al werden die door de 2000 feestgangers wel gebruikt als openbaar toilet.

Amok

Volgens een woordvoerster van de politie maakte slechts een kleine minderheid amok. Het ging daarbij om vier Fransen van 19 tot 26 jaar en twee Nederlanders: een man van 24 uit Haarlem en een 18-jarige jongen uit Rotterdam. Die werden aangehouden wegens het gooien van voorwerpen naar de politie of het niet meewerken aan controles.

Ze zijn inmiddels op vrije voeten gesteld. De in beslag genomen spullen, ruim vertig (vracht)auto's met geluidsapparatuur, blijven nog even opgeslagen in de brandweerkazerne van Bergen. Justitie neemt binnenkort een besluit wat er met die spullen gebeurt.

maandag, 02 september 2002

so much voor onafhankelijke journalistiek...de een zegt dit, de ander dat..en ondertussen mogen we zelf maar gaan uitvogelen hoe het echt in mekaar zat.....is er niet een markt voor een nieuwsblad/zender die *echt* verteld hoe de vork in de steel zat zonder politieke voorkeur of andere hidden agenda?

Origineel geplaatst door olafmol
so much voor onafhankelijke journalistiek...de een zegt dit, de ander dat..en ondertussen mogen we zelf maar gaan uitvogelen hoe het echt in mekaar zat.....is er niet een markt voor een nieuwsblad/zender die *echt* verteld hoe de vork in de steel zat zonder politieke voorkeur of andere hidden agenda?

nope

maar.... ik vind nu.nl wel redelijk neutraal overkomen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back