Tip-verzamelpunt Ableton Live

Ik zie nu dat het wel lukt als ik de monitor op 'in' zet, dan heeft iedere pad een preset, maar het lukte me voorheen ook terwijl deze op auto stond. Dit houd op als ik andere vsti's inlaad.

ok,.. misschien al hier gemeld hoe en wat,..

maar dit is mijn probleem: als ik een tutorial op youtube wil kijken, en meteen mee wil prullen op Ableton..
gaat dit niet goed met het geluid

heb dan of op Ableton enkel geluid, of enkel op de Yoube,.. zal em ergens in de geluidskaart zitten... gebruik op moment ff enkel de onboard chip door omstandigheden.. verder gebruik ik ook Asio4All..

is het uberhaupt mogelijk om dus gelijktijdig bijv. Youtube te draaien met Ableton
of moet ik een geluidskaart hebben die meer kanalen aankan?

zou niet nice zijn, want me vakantiegeld is op :P

Ik heb een eenvoudige EMU 0202 en ik kan tutorials bekijken en tegelijk ableton draaien. Dus je hoeft echt niet iets heel geavanceerds te hebben.

Paul

hmmm,.. denk dat dan gewoon de handigste oplossing is id.. ben ik van dat interne gedoe af

Is het mogelijk om in Ableton je VST synth in te spelen met midi keyboard en apart te tweaken met een novation remote zero? Of betekend dit dat je continu moet switchen in je instellingen? Ik heb namelijk een midi keyboard nog liggen maar zonder controllers er op. Ik overweeg nu een novation remote aan te schaffen maar twijfel ik voor de zero moet gaan of niet....

Is het mogelijk om in Ableton je VST synth in te spelen met midi keyboard en apart te tweaken met een novation remote zero?
In het kort: JA.

bezitters van ableton en controllers gebruiken deze inderdaad vaak samen omdat het er speciaal voor gemaakt is en het handiger is dan met het potloodje alle noten intekenen. die remote is een behoorlijk slim dingetje en je kan ergens instellen om te switchen tussen bijvoorbeeld synth controls en je mixer.

ok, als ik het goed begrijp kan je ze dus niet tegelijktijd gebruiken? Ik denk dat ik dan voor voor een remote met klavieren ga.

je kan ze wel tegelijkertijd gebruiken! ik doe dat zelf ook met een apc40 en een microkorg!

Ik heb een nieuwe laptop en moest alles opnieuw installeren, geen probleem echter nu loop ik tegen een raar issue aan. Hij herkend een aantal vst's niet in de folder. Maar sommige weer wel (die er al op stonden)
Ik heb alles geprobeerd, ableton opnieuw installeren, map hernoemen ga zo maar door. iemand bekend met dit probleem? Ik zie vast iets over het hoofd.

hmm vreemd als ik de dll bestanden uit program files haal en niet de program files 86 selecteer werkt het wel. Nog ik ze overgezet heb werkt het. Dit gaat mijn pet te boven...

En Ableton via de voorkeuren laten scannen? Of voeg de lib waar je ze hebt staan toe.

heb de lib toegevoegd dat is juist het vreemde.
Wat bedoel je met de voorkeuren laten scannen?

Rescan plug-ins op het File/Folder tabblad van de 'preferences'.

dat heb ik een paar keer gedaan helaas zonder effect. Blijf dit vreemd vinden. Heb maar een incident aangemaakt bij ableton zelf, lijkt wel een bug.

Hmm da's inderdaad vreemd. Bij die scan zou ie alles mee moeten nemen.

Back