Tip-verzamelpunt Ableton Live

Dankje! Had het inmiddels ook gevonden op google, wat me nog niet helemaal duidelijk werd is alsof het lijkt dat ze een fx send maakte binnen de drumrack zelf en die fx dus ook alleen binnen de drumrack te gebruiken was.

Maar als ik jou begrijp kan ik dus kiezen om een fx send aan te maken die naar een effect in de drumrack zelf stuurt of door rout naar de returns buiten de drumrack.
Toch nog wel een beetje omslachtig, had het mooier gevonden als het net als alle andere kanalen werkte.

Bedankt!

Oke mooi man, bedankt. Scheelt me weer extra tracks aanmaken.

Wat vindt jij fijner werken trouwens? Een drumrack of toch voor elke drum van bijv een 909 of mpc een external instrument aanmaken? Als ik voor elke drum een external instrument aanmaak kan ik in de arrangeview makkelijker knippen en plakken omdat elke drum z'n eigen midi track heeft.

oke... ik heb misschien een heeeeeele domme noob vraag. Om wat geheugen te besparen op mijn ssd in mijn niet al te jonge macbook pro zat ik te bedenken.... Ik heb Live Suite 9. Maar intro en standaard 9 staan er ook nog op (alles los ge-upgrade). Kan ik die de-installeren? (ik heb inmiddels alle projecten overgezet naar suite) Is toch weer een paar gig.

Excuus voor deze vraag, maar kon het met google en bij ableton niet in deze strekking vinden... Heb even wat bevestiging nodig...

Hoe kan je die balk die helemaal boven in staat vergroten ?

Kan iemand mij vertellen hoe ik die midi noten in arrangement view kan vergroten ?

Attachments

• Schermafbeelding 2016-11-24 om 09.15.05.jpg
    Schermafbeelding 2016-11-24 om 09.15.05.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 129
RTFM?

:engel:

Had ik kunnen doen maar vragen staat vrij.
Ik neem gewoon de weg met minste weerstand het zal ook wel verder zoeken of ik het kan vinden die moeite neem ik ook wel.
Maar dacht jullie waren wel zo vrij om dit even aan mij uit te leggen.
Ik hoor het graag van iemand die dit aan mij en voor anderen wil vertellen en in die tussentijd zoek ik het zelf nog wel op als ik het kan vinden.

Iemand ervaring met deze site dan met name
Ableton training.
...
ik ken deze niet, maar zelf heb ik in 1 weekend alle in en outs van ableton live geleerd via YouTube. Daar staat een playlist met 48 tutorials van iemand die praktisch alles behandeld wat je ooit nodig zult hebben. Totaal duren die lessen een kleine 7 uur. Dus in 1 weekend dit gewoon doorwerken en dan ben je vanaf maandag een behoorlijk ervaren ableton live gebruiker.

de playlist kun je hier vinden
https://www.youtube.com/playlist?list=PLa9ASr8n5idArGa1uaBExM-lI-nO1P959

je moet inzoomen op de toetsen, dan worden de noten minder smal. als dat is wat je bedoelt.

dus muis klikken op de zwart-witte toetsen en dan naar rechts slepen, zo uit m'n hoofd. spreekt voor zich als je het een keer hebt gedaan.

je moet inzoomen op de toetsen, dan worden de noten minder smal. als dat is wat je bedoelt.

dus muis klikken op de zwart-witte toetsen en dan naar rechts slepen, zo uit m'n hoofd. spreekt voor zich als je het een keer hebt gedaan.

Dat Bedoel ik niet die jij opnoemt ken ik al ik bedoel daar boven waar je audio en midi naast elkaar zet zie je op die foto dat die veel dikker is. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Ik heb ook al geprobeerd te zoeken in de handleiding maar kan het niet zo 123 vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die midi noten in arrangement view kan vergroten ?

Niemand enig idee zoek me rot naar deze mogelijkheid....

Back