witteredink
Belgisch lid
Origineel geplaatst door astronaut
Sinds kort trotse bezitter van Ableton 5 en moet zeggen wat een ontzettend lekker programma is dit. Ik heb de manual gelezen maar heb een probleem bij midi record. Als ik een baslijn inspeel begint hij simpelweg niet op 1. Zo halverwegen. Ik probeer de arrow terug te zetten op het begin maar gek genoeg lukt dit niet. Iemand enig idee?
kan een gevolg zijn van latency, maar wat bedoel je precies met 'de arrow'?
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
In de midi/note editor zie ik een klavier links staan. Dat is leuk voor melodieën enzo maar om mijn drums in te editten vind ik het een beetje onoverzichtelijk.
Dus ik wil die pianoroll aanpassen zodat ik links van de pianoroll editor (waar normaal dus een klavier te zien is) zelf bepalen welke noten daarstaan en die dan een naam geven. Kick snare hihat etc
bepalen welke noten er staan kan met alle instrumenten, niet alleen de simpler of de impulse...
bvb ook bij VSTi's die je gebruikt om een basslijn in te spelen, het enige wat je eerst moet doen is in de volledige 'roll' met al de noten erop die noten aanduiden die je nodig hebt, dan op dat tekentje daar klikken van 'fold', en dan schieten alleen de noten over die je reeds gebruikte bvb C2 D3 E3 F4.
Hernoemen kan echter alleen maar bij impulse en simpler bvb.
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kan ik daar dan ook mijn Korg ESmkII of ERmkII mee aansturen :confused:
Tja ik zit nu op mijn werk anders ging ik het nu wel ff uitvogelen
Ja hoor!!! Als je een midi-uitgang op je pc hebt natuurlijk

</edit>
pingelen? bliepen?