Tip-verzamelpunt Ableton Live

gek ik kreeg live bij gearbox tone ux1 met serial maar moest een activatiecode hebben is het nou gratis of niet? ik heb 109 euro betaald

Bij mijn geluidskaart zat een los velletje met serial nummers....misschien ook bij die van jou?

ik wil in Ableton 7 graag de loop-button die in elke clip zit midimappen. Waaom? Omdat ik vaak nummer gelooped inmix (dj-set up in de session view) en daarna met de muis de loopbutton uit moet schakelen, terwijl ik de rest gewoon met mijn midi-keyboard aan stuur. Beetje onhandig dus. Maar kan dit wel? Ik krijg telkens maar van 1 specifieke clip de button ge-midi-mapped (mooi woord)

Andere vraag: is het mogelijk meerdere loops te maken in 1 clip? Een beetje zoals die hotcue's bij een pioneer cdj1000 als ik me niet vergis.

Hoi, ik heb een vraag over drumracks in Ableton 7. Als ik met presets van drumrack werk, kan ik de velocity van midinotes aanpassen. Maar stel ik zelf een drumrack samen met samples van kicks, hats & snares, dan reageren de velocity markers nergens op??

als je 1 of 2 keer op een vakje drukt in je drumrack verschijnt er een sampler....hier kan je rechtsonder de velocity instellen....niet vergeten het volume dan wat omlaag te gooien.

hulp gewenst aub

hulp gewenst aub

hallo daar ,

ik ga gewoon men instellingen hier neerzetten en hoop dat er iemand ziet wat ik fout doe =(

het main probleem is hetvolgende als ik men driver type op ASIO zet en audio device motu 828 MKIII dan heb ik geen geluid !

zet ik het driver type op MME/DIRECTX dan is het geluid perfect !

nu zijn de instellingen dus zo :

IN ABLETON :

- driver type: MME /DIRECTX
- audio input device : motu mic/guitar 1-2 DX
- audio output device : motu main 1-2 DX

CHANNEL CONFIGURATION :

input config : 1 (mono) en 2 (mono) 1/2 (stereo)
output config : 1 (mono) en 2 (mono) 1/2(stereo)

SAMPLE RATE :

in / out sample rate : 44100
default pitch conversion : high quality
input buffer size : 11152 samples
input lantency : 253 ms
output buffer size : 11152 samples
output latency : 253 ms
driver error compensation : 300.0 ms
overall latency : 806 ms

instellingen in windows (configuratiescherm geluiden en audio app )

standaard apparaat : motu main out 1-2
opnemen van geluid : motu mic/guitar 1-2
spraak afspelen : motu main 1-2
spraak opnemen : motu mic/guitar 1-2

MOTU AUDIO CONSOLE :

sample rate : 44100
clock source : iternal
samples per buffer : 1024

use stereo pairs for windows audio

828 MKIII :

phones assign : phones 1-2
mainout assign : main out 1-2
return assign : analog 1-2

zo zijn dus men instellingen op dit moment en dan heb ik mooie sound in ableton . ik vraag me enkel af waarom ik niet de ASIO kan kiezen ( zou toch beter moeten zijn dan de MME/directX,,???

kan iemand me aub helpen met dit probleem ?

als ik bv vocal door de motu laat gaan is het perfect , laat ik de vocal door een audiotrack gaan in ableton dan is het hopeloos ( enorm veel ruis en delay )

mijn vraag is dus , hoe kan ik de ASIO gebruiken ipv de MME/directX driver ?
en wat is er fout met men instellingen zodat men vocal in ableton op niet veel trekt ?

degene die me hiermee verder helpt ben ik enorm dankbaar !

mvg,

ik heb net de motu volledig gedefault naar de fabrieksinstellingen.

als ik nu asio aanvink en daarna device : motu 828 MKIII dan gebeurt er het volgende :

buffersize : 1024
input latency 24,5 ms
output latency 46,8 ms
driver error compensation : 300,0 ms
overall latency : 371 ms

maar zoals het probleem ervoor al was : resutaat geen geluid.

ZET ik de driver weer terug naar MME /directX dan heb ik weer geluid.

waarom kan ik men asio niet...:erm:

owja mss ook belangrijk (demotu) driver : 3.6.8.1394
firmware : 1.06
hardware : 1.01

ik heb geen idee wat ik fout doe

neen , ik maakte hiervoor gebruik van een emu 0404 .
deze soundkaart is inmiddels verkocht en alle software is uninstaled , de enige aangesloten soundkaart is de motu.

heb ondertussen na herhaardelijk herprogrameren en dergelijke hetzelfde probleem ook na alles op de motu op de default instellingen gezet te hebben.

ik kan enkel perfecte sound krijgen via mme/directX en niet via men ASIO , vink ik ASIO aan kan ik kiezen DEVICE MOTU en ik kan wel al men in en uitgangen van de motu aan en uitzetten maar er is geen geluid.

kies ik terug directX dan is er weer sound en kan ik terug alle instellingen doen qwa buffers en latency wat niet mogelijk is als ik ASIO aanvink.

mvg,

dus...

Het is op een vrij rare manier opgelost , ik snap er de ballen van hoe het kan maar alles werkt op dit moment zo :

ik kon dus enkel mme/directX aanvinken en dus niet de ASIO van de motu.

NU werkt de ASIO wel !!! (maar hoe..)

het komt erop neer dat ik enkel de asio kan gebruiken als ik op 88400 of hoger record...192000 gaat allemaal vanzelf...wil ik op 44100 draaien dan is er geen sound meer =)

en dan nog maffer...ik was genoodsaakt de analoog in 1 en 2 in te stellen als return en de main-out op analoog 1 en 2 ( terwijl men main out en monitor out de 1 en 2 XLR's zijn en ik toch de normale master van de motu kan gebruiken ( die dus dient voor de main out )
dit is in de instellingen van de motu ( doe ik dit niet , geen geluid )

ik ben al enorm blij dat men projecten nu vlot verlopen maar ik vraag me af of ik niet in de problemen ga komen om terug te gaan naar 44100 vermits ik nu dus genoodzaakt op 88400 of hoger men projecten laat lopen .

binnekort de 8 !!!! IK KIJK er NAAR uit 8)

Iemand live 8 beta al geprobeerd?

Ja, nette nieuwe features maar niets spectaculairs. Max for live wordt leuker denk ik maar daar heb je wel live 8 voor nodig natuurlijk. ;)

Back