goed begin (trance/dance producties)

Weetje ikzelf vind de cs6 van Yamaha niet zo goed van klank. Dus daarom zou ik de yamaha al niet meer nemen.

Veel mensen met een klein budget (zoals hier op synthforum) nemen in plaats van hardware synths software synths omdat dat goedkoper is en het is hip. (Nadeel: je experimentele creativiteit is weg)
Maar om te beginnen is een softsynth een goed alternatief.

Als je met je setup in de toekomst echt goed wil uitbreiden zou ik een keyboardcontroller nemen. Kijk dan voor een klein budget bijvoorbeeld op 'marktplaats' voor een roland a30 of a33.

Origineel geplaatst door Nouveau
Weetje ikzelf vind de cs6 van Yamaha niet zo goed van Als je met je setup in de toekomst echt goed wil uitbreiden zou ik een keyboardcontroller nemen. Kijk dan voor een klein budget bijvoorbeeld op 'marktplaats' voor een roland a30 of a33.

zelf gebruik ik de A-37 als keyboardcontroller en ben daar heel tevreden over, zelfs nieuw kost dat niet 'te' veel vind ik. Maar je kan ook een 'goedkope' synth kopen als keyboardcontroller zoals bv een Yamaha CS1X/CS2X of AN1X, deze kosten tweedehands zeker niet veel en je hebt en een keyboard en een synth. Uiteraard zijn er nog heel wat andere synths die hiervoor in aanmerking komen. Uitkijken naar synths waarbij de controllers informatie ook naar andere toestellen kunnen uitzenden (bv een softsynth).

Nee almeros!
Creatifiteit en experimentele creatifiteit is wat anders.
Als je nog bezig bent met een track op te bouwen en je kunt gewoon aan hardware knoppen draaien zit je gelijk al te experimenteren.
Maar als je elke keer je computer erbij moet pakken dat zijn gewoon twee losse dingen. Conclussie: je moet gelijk aan de slag kunnen.

ik heb de an1x ook al veel gezien op internet en heb ff een demootje gehoord via realplayer (bagger kwal. maar ok) en heb vernomen dat ie nog steeds erg in is?? Zou dat dan een goeie controller/masterkeyboard zijn die ik kan gebruiken, of is het toch beter dat ik doorga voor een 'echt' masterkeyboard (dus geen synth). En ik kan dus beter voor een nieuwe geluidskaart gaan (dat sowieso) en dan softsynths nemen?

En trouwens, geluidskaart m-audio Delta 66, is die een beetje goed? dacht zelf wel maar aangezien jullie er meer verstand van hebben :D

Origineel geplaatst door Nouveau
Nee almeros!
Creatifiteit en experimentele creatifiteit is wat anders.
Als je nog bezig bent met een track op te bouwen en je kunt gewoon aan hardware knoppen draaien zit je gelijk al te experimenteren.
Maar als je elke keer je computer erbij moet pakken dat zijn gewoon twee losse dingen. Conclussie: je moet gelijk aan de slag kunnen.

Hmm..nouja dat zie ik persoonlijk niet echt zo. Maar dat maakt niet uit. Is voor iedereen persoonlijk natuurlijk! Maar ik vind wel dat MysticEarth ook de andere kant van het verhaal moet horen.....zeg maar... :okdan:

Dus Mystic... check gewoon alles wat je zelf wil... maar ik zag al dat je sowieso hardware wil dus alvast veel plezier met de voorpret van het uitzoeken ;)

mja, de voorpret is idd leuk. Ben al naar verschillende winkels geweest hier in het hoge noorden (Tonika groningen) en in gelderland (Live Music) ga binnenkort nog ff naar Tach & Tally.
Maar...... er is ook iritatie/frustratie... dat het geld nog niet helemaal bij elkaar is :D
Maar goed ook want anders had ik allang een foute keze gemaakt! Ik weet nog steeds niet goed wat ik moet doen want echt iedereen, maar dan ook iedereen heeft een ander advies, en das wel balen (wel aardig van ze) maar wel lastig...
Dus ik hoop dat er nog even wat meer mensjes reageren en dan zie'k wel verder

(edit: maare nieuwe geluidskaart is absoluut een must huh?)

Origineel geplaatst door MysticEarth
Ik weet nog steeds niet goed wat ik moet doen want echt iedereen, maar dan ook iedereen heeft een ander advies, en das wel balen (wel aardig van ze) maar wel lastig...

Zoveel mensen zoveel meningen ;) Enige manier is simpelweg zelf uitzoeken wat je het best lijkt uiteindelijk. Voor specs, minpuntjes en pluspuntjes kan je hier dan WEL weer goed terecht zeg maar...

Doe ze de groeten bij Tonika *D

echt..ik heb hier hardware en software staan.....neem maar van mij aan dat je met allebei zo creatief en experimenteel kan zijn als je maar wilt.....ligt gewoon aan je voorkeur.....onzin dus om te zeggen dat met sofsynth je "experimentele creativiteit" weg is..... zoals almeros al zegt: wil je knopjes koop je een midi controlller...en die freaky time-synced 38 punts envelopes die ik in absynth met mijn muis kan tekenen in realtime krijg ik toch echt niet met een harde synth voor mekaar bv.....

Olaf

Stelletje synthfreaks.... 8P

nou olaf molletje, ik had tot een week geleden reaktor3 en het was echt een super synth maar de basis 'gelijk aan de slag' was daar niet het motto.
Je kunt met reaktor echt enorme dingen doen, maar waar het omgaat (nieuwe track maken) helpt 'ie niet, voor sound design wel.

En mystic ik ben ook begonnen met een keyboard controller (a30) en een soundmodule (jv1080)
Wat misschien voor jou makkelijker is is dat je eerst met een soft synth werkt (is veel goedkoper) en sound modules. En later pas een hardware synth koop.

Ga anders bij Tach-tally langs, daar hebben/weten ze echt alles. Kun je gelijk uitproberen!

tja..reaktor..da's nou ook niet bepaald de meest toegankelijke softsynth....zo kan je ook stellen dat een nord modular niet zo toegankelijk is als een juno ;)

olaf mol wat gebruik jij in je bedroom"studio" aan soft en hardware?

gearlist staat hier wel ergens...qua hardware: roland juno6, waldorf pulse, nord micromodular, yamaha rm1x, roland JV1010, boss se50 en se70, kawai K1 mk2, boss DR550..mijn yamaha A3000, FB01 en kawai XD5 staan stof te happen dus die staan nu ook in de verkoop....qua software vnl. steinberg nuendo, reason2, kontakt, fm7, absynth...

hoezo de vraag?

Olaf

je begon opeens over nordmodular en roland juno keyboards...
Heb je novation supernova of de jp8080 wellus gehad?

niet in mijn studio maar wel mee gewerkt..hoezo?

Mijn advies : Als ge altijd met softsynths hebt zitten werken ... Doe daar dan mee door !
Koop u een gewoon master-keyboard (met aftertouch), Goeie geluidskaart en goeie monitors !
Dan ben je om en bij de 2.000 - 2.500 € kwijt, wat niet weinig is, maar dan heb je een goeie setup !

Maak hiermee demo's en laat het aan anderen horen !
Ik ken mensen die enkel met Reason werken en ze maken schitterende nr's echtwaar ! (zelfs zonder monitors & zonder keyboard)
(Het idee is belangrijker dan de kwaliteit !!!!)

als ge eenmaal begint te investeren in hardware synths, dan moet ge eigenlijk blijven doordoen en dan zult ge rap weten wat het allemaal gaat kosten !
Ge koopt dan een synth (bv. CS1X) ... Zitten zeer leuke klanken in, maar ja ... ge kunt er maar 1 klankje uithalen ...
Dan zit ge weer met een probleem ... ge hebt bv. nog andere klankskes nodig => dus weer synths kopen !
Dan zit ge met het probleem : Hoe ga ik dat allemaal zuiver opnemen op de computer ? => Bijgevolg een fatsoenlijke mengtafel kopen ! Dan moet ge die mengtafel goed kunnen aansluiten aan de pc om zuiver te kunnen opnemen ofwel opnemen op DAT ...

Als ge wilt beginnen met hardware synths, dan moet ge al een goede setup hebben om het allemaal goed te laten klinken !
Daarom => Bezint eer ge begint met hardware !

Als ik helemaal opnieuw moet beginnen, dan zou ik gewoon een masterklavier enz gaan halen ... omdat ge alles op de cpu doet, zijt ge continu digitaal bezig ... het minste kwaliteits-verlies. En tegenwoordig zijn er zoveel programma's verkrijgbaar voor op de cpu. Keuze genoeg !

Tja ... ge doet er mee wat ge zelf wilt hè, maar tis maar een raad !

Greetz Bart !

olaf molletje als je een nummer hoort zou jij dan direct zeggen dat is een supernova of dat is een jp of dat is een .....synth?

PS:
werk jij in een studio?

is dit een ondervraging ofzo? ;)

nee dat zou ik niet gelijk zeggen......wel als ik de overbekende supersaw weer eens voorbij hoor komen, maar wat bv Nolet uit z'n JP8000 kan halen klinkt toch weer heel anders...tis maar net wat je ermee doet, en hoeveel ervaring je hebt met maken van patches...

ik werk niet in een studio...

maar eh noevootje, als je ergens naartoe wilt met deze vragenreeks is het misschien wel zo snel als je gelijk to the point komt? ;)

Back