goed begin (trance/dance producties)

hmmm ik denk dat ik inderdaad maar ga investeren in geluidskaart (sowieso) en dan wat goeie softsynths + masterkeyboard (moet nog ff zien welke). In iedergeval bedankt allemaal voor de adviezen! 8o ;)

(edit: is dit dan een goeie combinatie voor een leuke setup: m-audio delta66 soundcard + yamaha an1x als masterkeyboard + reason 2.0 als software + ni-absynth?)

Laatst gewijzigd:
ow nee, dat was het.

Origineel geplaatst door MysticEarth
(edit: is dit dan een goeie combinatie voor een leuke setup: m-audio delta66 soundcard + yamaha an1x als masterkeyboard + reason 2.0 als software + ni-absynth?)

Ik zou denk ik zelf als masterkeyboard/synth voor een synth gaan met juist realistische sounds...zoals de Triton oid... Daarin zijn softsynths wat mij betreft op dit moment nog wat minder... De virtueel ananloge sounds zijn makkelijker en beter te maken op de comp denk ik.

Waar ik me even zwaar aan stoor is dat er tussen neus en lippen door word verteld dat softsynths niks zijn. En die personen er niet eens mee hebben gewerkt.

En dr zijn zat softsynths die heel snel gebruikbaar zijn. Juist zelfs sneller dan hardware omdat ze met een paar muisklikjes in je seqeuncer staan je het midi kanaal moet selecteren en metteen kunt spelen. Da's net zo snel als ik hardware een synth aanzetten en in je sequencer een midi kanaal selecteren.

Maar als je bijv een FM7 softsynth gebruikt zijn er zoveel trance geluidjes die je gewoon lekker makkelijk kunt gebruiken. En desnoods zelf iets programmeren.

Origineel geplaatst door Almeros

Ik zou denk ik zelf als masterkeyboard/synth voor een synth gaan met juist realistische sounds...zoals de Triton oid... Daarin zijn softsynths wat mij betreft op dit moment nog wat minder... De virtueel ananloge sounds zijn makkelijker en beter te maken op de comp denk ik.

Daar kan ik wel inkomen idd, maar zulk soort synths zitten toch al aardig hoog in de prijzen vind ik (triton le 1495 euro bv.) en dat was nou eignelijk ook niet de bedoeling. Ik snap wel hoe je dat bedoelt en ik denk dat je daar ook nog wel eens gelijk in zal hebben, maarja de technologie staat ook niet stil dus zal het me niet verbazen als er binnen de kortste keren een softsynth op de markt komt die juist heel goed realistische sounds kan maken, en er zit ook wel een verschil in tussen realistische sounds en accoustische. Ik denk namelijk dat een softsynth ook heel goed realistische sounds kan maken, maar ik ben nog geen softsynth tegengekomen die goed accoustische geluiden kon maken.
En welke synths bedoel je dan nog meer? Qua "realistische sounds" en makkelijk als masterkeyboard te gebruiken, die ook een beetje binnen het budget passen??

(edit: enne... ik moet naast die masterkeyboard ook nog geld overhebben voor bijvoorbeeld een softsynth zoals AbSynth want die kikken aarzz! :))

Origineel geplaatst door Almeros

goede opmerking idd....maar ook de grote sample-sleurders zoals de roland jv/xv range zijn nu prima (of volgens sommigen zelfs beter) te vervangen door softsynths....check de volgende softsynths:

IK Sampletank: http://www.sampletank.com/

en voor diezelfde sampletank player zijn ook additionele libraries ontwikkeld: http://www.sonicreality.com/

en spectrasonics' Stylus: http://www.spectrasonics.net/instruments/stylus.html

je kan natuurlijk ook prima zo'n kleine JV1010 of XV2020 ernaast gebruiken, maar als je het prettig vindt om alles in je computer te hebben en je hebt genoeg RAM dan zijn bovenstaande pakketten erg goed

Olaf

Origineel geplaatst door fuse
Waar ik me even zwaar aan stoor is dat er tussen neus en lippen door word verteld dat softsynths niks zijn. En die personen er niet eens mee hebben gewerkt.

Stoor jij je daar nog aan? :)

Ik neem meestal niet eens meer de moeite om op dat soort berichten te reageren.

Softsynths zijn NIET slechter dan hardware. Zeker niet als je het vergelijkt met VA. Ik kan me voorstellen dat je live geen softsynths wilt gebruiken omdat je niet op een podium wilt staan met een computer. Qua geluidskwaliteit zijn goeie softsynths net zo goed als goeie hardware VA synths. En hoe je het gebruiksgemak beoordeelt hangt helemaal van je werkwijze af. Dus ik zou niet op hardware overstappen "omdat dat vast beter is" want dat is niet per se zo.

Origineel geplaatst door 4-Tek

Softsynths zijn NIET slechter dan hardware.

Niet helemaal waar.

Bij softsynths ben je namelijk afhankelijk van je geluidskaart.
Dus denk maar niet dat FM7 op een SB16 net zo goed klinkt als een echte Yamaha DX-7.

vaak zit de charme van oude digitale synths zoals de DX range em vooral in de brakke DA convertors.....

Origineel geplaatst door DJ41

Niet helemaal waar.

Bij softsynths ben je namelijk afhankelijk van je geluidskaart.
Dus denk maar niet dat FM7 op een SB16 net zo goed klinkt als een echte Yamaha DX-7.

hehehe, vandaar dat al die synths bij mij zo 'computerachtig' klinken, met die o-zo-goeie geluidskaart van mij :D

enne, zijn er nog andere mensen die hun mening over het volgende kunnen geven?

"is dit dan een goeie combinatie voor een leuke setup: m-audio delta66 soundcard + yamaha an1x als masterkeyboard (of beter een "gewoon" midikeyboard?) + reason 2.0 + ni-absynth?"

Laatst gewijzigd:
Tsja als je geen fatsoenlijke geluidskaart in je computer hebt kan je hem net zo goed uit het raam flikkeren.

Maar wat ruist meer. Een DX7 of een SB-Live? Zul je nog versteld van staan hoe veel een DX7 nog kan ruisen. ;)

Volgens mij bestaat een software soundmodule niet. Ja een sampler met een sound libraries. Maar geen echt sound modules.

uh een dx-7 ruist behoorlijk. T ding heeft niet eens een stereo output trouwens. 1 jackje, dat is t

Origineel geplaatst door MysticEarth

hehehe, vandaar dat al die synths bij mij zo 'computerachtig' klinken, met die o-zo-goeie geluidskaart van mij :D

enne, zijn er nog andere mensen die hun mening over het volgende kunnen geven?

"is dit dan een goeie combinatie voor een leuke setup: m-audio delta66 soundcard + yamaha an1x als masterkeyboard (of beter een "gewoon" midikeyboard?) + reason 2.0 + ni-absynth?"

Ik zou het eerst eens zonder de AN1x proberen...kan je later altijd nog wel eens kopen als je de rest kent en het gevoel hebt dat je wat mist... Wat voor sequencer wil je gaan gebruiken?

Als ik mystic was en wil met een budget beginnen zou dit mijn setuptje zijn: Logic audio, exs24, es1; Roland a30(of 33), xv2020.

Logic omdat je hiermee het meeste kan doen (met midi). De software instrumenten van emagic omdat ze in logic heel goed passen net als de standaard plugins. Roland controller omdat je deze dan altijd kan blijven gebruiken en met software en hardware.
Ikzelf gebruik of gebruikte al deze produkten. Behalve de xv2020 want ikzelf heb de 5080. Ik verwacht dat de 2020 voor een budget goed zn werk zal doen. Nadeel: je kunt hem maar 2 keer uitbreiden en de 5080 4 keer (en nog us 4 keer met sr jv80's)
Ik weet niet welke computer je hebt maar ik denk dat je voor een budget bij yamaha sounds cards moet kijken. (aardig proffesioneel voor een klein bedrag)
Ik verwacht dat je zo aardig goed kan klinken......

Origineel geplaatst door Nouveau
Roland a30(of 33)

Die A-30 of A-33 zal je enkel nog tweedehands kunnen kopen, vaak wel tegen een interessante prijs. Maar ook nieuw, de Roland A-37, valt de prijs best mee.

Wel even uitproberen want het keyboard van de A-30/33/37 wordt niet door iedereen 'gesmaakt', het bevindt zich zo'n beetje tussen een 'gewoon' synthklavier en een gewogen klavier. Misschien wil je geen 'zware' toetsen en dan heb je aan zo'n A3x niet veel denk ik.

Als klavier kan je natuurlijk ook gewoon een synth (nieuw/okkazie) nemen, dan heb je en een klavier en een synth :)

ja maar deze mystic heeft niet zoveel centen! dus er zal het een en ander wel 2e hands worden

Ik wil in iedergeval Reason en/of Cubase/Logic gebruiken. Verder is dit mijn systeempje:

- AMD XP1900+
- 256mb DDR (333mhz)
- sblive player 1024

Om even terug te komen op de masterkeyboards. Ik denk dat ik sowieso een synth als masterkeyboard wil, en dan idd een tweedehandje. Kan ik iig beginnen met wat basis geluidjes, heb ik eerst nog meer dan genoeg aan denk ik. Dan langzaam uitbreiden met b.v VA's en modules en softsynths. Ik ga waarschijnlijk voor geluidskaart de m-audio Delta 66 denk ik, dit was wel een goede kaart huh?

Origineel geplaatst door Nouveau
Volgens mij bestaat een software soundmodule niet. Ja een sampler met een sound libraries. Maar geen echt sound modules.

Edirol Virtual Sound Canvas

oftwel Roland Sound Canvas als software

de Yamaha versie heet trouwens

Yamaha XG50

Misschien dat je er de Waldorf PPG en Prophet 52 er nog kunt bijrekenen. Of bedoel je misschien wat Creamware versies van bekende synths.

Back