totale beginner

speedo

Stamgast
Hallo allemaal,

eindelijk ben ik dan van plan te beginnen met het produceren. Er zijn echter zoveel dingen waar ik twijfels bij heb.
Wat is nou in ieder geval een MUST om te hebben? Ik wil vooral gebruik gaan maken van VSTi's/softsynths in cubase (dit prog. snap ik nog niet maar ik heb tutorial dvd's :D). Maar wat is precies een 'sampler' en waarvoor gebruik je die?

Ook speel ik in een bandje. Waar ik nu nog een keyboard gebruik, zit ik er aan te denken een synthesizer te kopen, maar ook dit weet ik nog niet.

Wat is in ieder geval een must voor de beginner? :D:stupid

Re: totale beginner

Origineel geplaatst door speedo
Wat is in ieder geval een must voor de beginner? :D:stupid

Gebruik leren maken van een zoekmachine!

Re: Re: totale beginner

Re: Re: totale beginner

Origineel geplaatst door OnAcid
Gebruik leren maken van een zoekmachine!

Al gedaan. Probleem is dat je dan meestal op clubcharts terecht komt en trance is nou niet echt wat ik wil maken.

Meer pop, rock, r&n en hiphop

Bovendien is elke situatie anders: de een wil gebruik maken van VSTi's, de ander wil weer wat anders dus ja..

Re: Re: Re: totale beginner

Re: Re: Re: totale beginner

Al gedaan. Probleem is dat je dan meestal op clubcharts terecht komt en trance is nou niet echt wat ik wil maken.

Meer pop, rock, r&n en hiphop

Bovendien is elke situatie anders: de een wil gebruik maken van VSTi's, de ander wil weer wat anders dus ja..

https://www.synthforum.nl/modules.p...t=1&categories=Ik+ben+een+nOOb+waar+begin+ik?

zoekmachine van het synthforum zelf gebruiken :
https://www.synthforum.nl/forums/search.php?s=

experminenteren.... daar leer je het meeste van :)

Je heb Cubase dus dwnld gewoon een berg gratis VST's , begin met een Sampler, dat is een (virtueel) apparaat die de door jouw ingevoerde geluidjes afspeelt, en leer wat een bv een synth of compressor is.
Als je dat eenmaal weet kan je zelf beslissen hoe je verder wil, verder pielen op je PC, of hardware dus zeg maar VST's in een doosje die je aan kan raken8o)

Suc6

je hebt toch ook softwarematige samplers? Wati s dan het voordeel van een hardware matige sampler?

je hebt toch ook softwarematige samplers? Wati s dan het voordeel van een hardware matige sampler?

Dat type ik toch, dwnld een virtuele sampler:)

Het voordeel van een softsampler is, maar dat vind ik natuurlijk, al je samples overzichtelijk bij elkaar op je HD inplaats van 20.000 diskettes of 2000 CD's, alhoewel je ook samplers heb met een Zip of HD,
makkelijk editten, wel pielen met je muis maar dan wel achter een grote monitor ipv van draaien aan knoppen achter een vaak te klein display
makkelijk uitwisselbaar, een softsampler kan bijna alle formaten wel aan, een harde vaak niet.

Zal er vast nog wel een paar vergeten zijn, maar je moet zelf bepalen wat je makkelijker vind, ik zelf zou nooit meer een hardware sampler willen, maar ik sample eigenlijk heel erg weinig ik gebruik het alleen voor gejatte stemmetjes uit films ofzo.

Origineel geplaatst door richard2000
Dat type ik toch, dwnld een virtuele sampler:)

Het voordeel van een softsampler is, maar dat vind ik natuurlijk, al je samples overzichtelijk bij elkaar op je HD inplaats van 20.000 diskettes of 2000 CD's, alhoewel je ook samplers heb met een Zip of HD,
makkelijk editten, wel pielen met je muis maar dan wel achter een grote monitor ipv van draaien aan knoppen achter een vaak te klein display
makkelijk uitwisselbaar, een softsampler kan bijna alle formaten wel aan, een harde vaak niet.

Zal er vast nog wel een paar vergeten zijn, maar je moet zelf bepalen wat je makkelijker vind, ik zelf zou nooit meer een hardware sampler willen, maar ik sample eigenlijk heel erg weinig ik gebruik het alleen voor gejatte stemmetjes uit films ofzo.

Samples... zijn dat nou gewoon 'stukjes' muziek waar je eigenlijk niks meer mee doet? Dus niet zelf gecreëerde melodieën maar gejatte melodieën of stemmen?

Origineel geplaatst door smackos
Wat jij nodig hebt is een MPC60, laat ik er nou net eentje hier hebben staan voor een schappelijk prijsje! :D

Als je kunt vertellen wat het ding doet :D..

Oja, verder:

moet ik niet iets hebben als een fatsoenlijke geluidskaart en monitors? Ik zat zelf als geluidskaart te denken aan gewoon zo'n Audiophile 2496 voor 100 euro, is dat wat? Maar wat voor een monitors?

die geluidskaart is prima (is wel wat goedkoper te vinden hoor +\- 80 euro)en voor monitors kun je misschien beter in het monitors forumpje hier kijken.

Back