JP crasht door midi signaal?? help

musica

Trance is my middle name
Ik heb mijn JP8080 nu zo aangesloten dat de outputs naar inputs van mijn geluidskaart gaan en vanuit daar naar mijn mengtafel. Op deze manier kan ik dus vst-effecten gebruiken op mijn JP. Probleem is dat het geluid niet strak loopt. Om dit op te lossen wil ik het midi-signaal in Cubase op bijv -38.00 zetten, zodat de latency wordt opgeheven.

Probleem: op het moment dat ik het midi-signaal aan pas loopt mijn JP vast en blijft het geluid hangen. Mijn virus b is op dezelfde manier aangesloten en ik heb daar geen problemen mee.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Moet ik instellingen van mijn JP veranderen en zo ja, welke?

Thanx!!!

Kijk ff de instellingen na in je jp... Ik kan me herinneren dat ik destijds ook zo'n soort probleem had.. Aalleen was het bij mij wanneer ik een nootje intekende in cubase en dit nootje wilde verschuiven, toen bleef ie bij mij ook telkens hangen...
Ik heb ff t topic ff nagezocht wat ik destijds geopend heb;

bij mij staat in menu MIDI PRM:
remote ctrl ch OFF
device ID 17
Tx/Rx edit mode MODE2

en bij menu MIDI SW
Tx/Rx progchg SW
Bank Sel + PC

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=35295

Hopelijk werkt dit bij jou ook ...

Succes :)

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Kijk ff de instellingen na in je jp... Ik kan me herinneren dat ik destijds ook zo'n soort probleem had.. Aalleen was het bij mij wanneer ik een nootje intekende in cubase en dit nootje wilde verschuiven, toen bleef ie bij mij ook telkens hangen...
Ik heb ff t topic ff nagezocht wat ik destijds geopend heb;

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=35295

Hopelijk werkt dit bij jou ook ...

Succes :)

altijd leuk om te zien als er iemand naar je eigen post verwijst :D

Thanx mensen!!!!!!...heb even snel getest en volgens mij is het probleem opgelost :D

Heb Tx/RX naar mode2 gezet, maar kon de instelling over 'remote ctrl ch' zo niet vinden. Alleen 'Remote kbd ch' en die kan alleen maar op 1 t/m 16 of ALL. Zit die instelling in EDIT MODE -----> 5 ?

misschien toch even een andere instelling op je JP...

remote ctrl ch OFF
device ID 17
Tx/Rx edit mode MODE2

en bij menu MIDI SW
Tx/Rx progchg SW
Bank Sel + PC

probeer dat eens...

Origineel geplaatst door musica
Thanx mensen!!!!!!...heb even snel getest en volgens mij is het probleem opgelost :D

Heb Tx/RX naar mode2 gezet, maar kon de instelling over 'remote ctrl ch' zo niet vinden. Alleen 'Remote kbd ch' en die kan alleen maar op 1 t/m 16 of ALL. Zit die instelling in EDIT MODE -----> 5 ?

misschien toch even een andere instelling op je JP...

remote ctrl ch OFF
device ID 17
Tx/Rx edit mode MODE2

en bij menu MIDI SW
Tx/Rx progchg SW
Bank Sel + PC

probeer dat eens...

Ik zal zo eens kijken wat ik heb ... ik heb namelijk wel een 8000 en geen 8080.. maar zal wel hetzelfde zijn...

Back