Tijd.

Tijd.

• :D 1minuut per week ?

Stemmen: 1 1,6%
  • 1 x 60 minuten (1uur)

Stemmen: 4 6,5%
  • 3 x 60 minuten (3uur)

Stemmen: 14 22,6%
  • 5 x 60 minuten (5uur)

Stemmen: 7 11,3%
  • 8 x 60 minuten (een werkdag)

Stemmen: 18 29,0%
  • 16 x 60 minuten (2 werkdagen)

Stemmen: 7 11,3%
  • 40 x 60 minuten 0f meer (je werk of uitkering)

Stemmen: 8 12,9%
  • 168 x 60 min :S (gebruik minder drugs)

Stemmen: 3 4,8%

• Totaal aantal stemmers
    62
  • De stemronde sluit: .
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SpaceAgent202

Sinds 2001
Veel mensen hebben tijd tekort voor bijvoorbeeld het maken van muziek of andere leuke dingen.

Hoe komt het toch dat je daar geen tijd voor kan vrijmaken (ja ik weet 40 uur per week werken is een aardige aanslag) maar voor de mensen die weten hoe ze tijd kunnen overhouden: hoe doen die dat?:)

Kortom: vertel eens wat over de tijd die je in je muziek steekt, en hoe je dat combineert met je ander dagelijkse bezigheden.

zelf probeer ik 1 tot 2 uur vrij te maken voor mn hobby. wat afgelopen jaar niet is gelukt, en nu wel gaat lukken...:engel:

gelukkig is tv zo akelig slecht dat ik wel naar mijn studio gedreven wordt in de avonduren :D

en muziek maken is natuurlijk ook leuk genoeg om het....gewoon te fokking doen. wat nou tijd vrijmaken.

Ik heb een half jaar zonder TV en internet thuis geleefd. Je kan je niet voorstellen hoeveel tijd je overhoud. In het begin misschien wel tot vervelens toe.

En zo gauw je dan weer een TV hebt merk je ook hoeveel bagger er op TV is. Overigens vind ik het wel lekker om als je op een nutteloze dag opstaat eerst een uurtje TV te kijken of 's avonds een filmpje.

Maar ik denk dat ik gemiddeld zo'n 4 uur per week met muziek bezig ben. Soms meer, soms minder, ligt een beetje aan het sociale leven. En dan vaak zo'n twee avonden in de week en de rest in het weekend.

Mijn (doordeweekse) dag begint rond 8 uur, met werken, en dan met een beetje mazzel om 18:00 thuis.
Daarna koken, (af)wasjes draaien en eten. Als alles meezit rond 19:00 mijn prakkie op.

Scenario A:
Dan loop ik mijn studiootje in en zet alles aan, samples / sequences alvast inladen.
Er verstrijken 4 uur dat ik bezig ben met samples knippen, sorteren en verder aanpassen naar mijn smaak, muziek maken, synths programmeren en ondertussen met een half oog in de synthforum chat hangen.

Scenario B:
Dan loop ik mijn woonkamertje in en zet alles aan, tv, playstation2...
Start NFS:MW en lekker gamen met een bakkie koffie of thee

In beide gevallen hou ik het tegen half twaalf voor gezien en dan volgt het ritueel van tanden poetsen wassen en pitten.

's Weekends maak ik meestal overdag muziek en ben ik 's avonds (a-)sociaal bezig :D

Tijd zat :D

-C-

hmmmm nu de andere kant dan maar:

sóchtens sta ik op, rij 2 uur naar de zaak, maak muziek van 9 tot 6 , ga naar huis, eet om half 10......

...EN HOU DUS HAAST GEEN TIJD OVER OM ANDERE DINGEN TE DOEN!!!!!!!

Hm ... het mag duidelijk zijn dat de meeste beantwoorders geen gezin met 2 kinderen, 2 katten en 2 aquariums hebben. Ik kom nauwelijks toe aan m'n studiobezoek. Een uur of drie per maand zal zowat het maximum zijn wat ik er voorlopig uit haal.

s' Avonds thuiskomen, even met de kinderen (2,5 en 6) bezig zijn, koken, begeleiden van de oudste met haar huiswerk, de dagelijkse taken in het huishouden ... en dan is het al vlug 22u en tijd om onder de wol te gaan (om dan nog maar niet te spreken van de chronische vermoeidheid die het laatste jaar is beginnen optreden :confused: ).

Dus zij die zich afvragen waarom ik maar één à twee nummers per jaar afwerk ... ziehier dus het antwoord :D.

Maar we blijven wel muzikaal in gedachte :engel:

:doei:

geen kinderen en aquaria hier, wel 40 uur werken, 4 katten en een miss.

Vrijdagavond is sowieso "muziekavond" voor mij. Dan wordt er gerepeteerd met het bandje van een uur of 7 tot een uur of 2-3 's nachts. Deze tijd pakt niets of niemand me af ! (mijn lieve vrouwtje vindt het trouwens ook wel prettig dat ik 1 avond/nacht per week opgedonderd ben)
Verder kruip ik iedere avond wel even achter de pc en/of toetsjes om me met iets muzikaals bezig te houden. Dit varieert van "even 10 minuutjes" tot "tot morgen schat".
Sinds ik sommige dingen beneden achter de i-net pc doe, en me dus wat minder op m'n zolder opsluit, ben ik wat meer in beeld voor het thuisfront. Hoewel ik dan amper aanspreekbaar ben, wordt dat toch wel op prijs gesteld. ik heb voor dit doel de i-net pc voorzien van een simpel SB-kaartje en een midi-keyboardje.

Even vlug geteld: ik kom regelmatig aan de 20 uur per week muzieken. :)

De consequentie van dit alles is wel dat ik me af & toe door een afwas van 5 dagen heen moet werken ofzo, maar daar heb ik minder moeite mee dan het "dagelijks de hele hut aan kant hebben en minder muzieken", kwestie van prioriteiten dus.

een truukje om wat meer tijd over te houden: combineren!

zo gaan muziek luisteren en je met het huishouden bezighouden perfect samen, zo bespaar je tijd én heb je meteen wat meer plezier van je huishoudelijke taken:)
(hetzelfde gaat trouwens met muziek luisteren en studeren, maar als je dan een goeie plaat opzet kunnen je schoolresultaten er wel eens sterk onder gaan lijden...8o) )

de tijd die ik zelf per week aan het maken van muziek besteed varieert van 0 uur tot 8 uur per week.
als ik binnenkort mijn reason 2.5 heb en aan een eigen pc voor in mijn kamer raak, ben ik wel van plan er nog een pak meer tijd aan te besteden:)
(hier in de woonkamer zit ik niet echt goed.
geloof me: tracks maken terwijl de dialogen uit alle mogelijke soaps door de kamer galmen is niet prettig. :P )

Laatst gewijzigd:
als er op het SF niet zo veel gebeurd,heb ik tijd om muziek te maken...

nou studio is bijna weer aan kant, elke dag een stukje verder in orde.
morgen weer werken, dan begint de regelmaat weer :r

Ik werk voor mezelf als standbouwer en meubelmaker/interieurbouwer/stukadoor en verhuur mezelf daarnaast regelmatig op freelance basis aan andere bedrijven in de standbouw.

Gelukkig heb ik tussen de projecten door die ik doe af en toe zeeën van tijd en daar maak ik dan ook gretig gebruik van om te hobbieën.
Dat is ook te merken op het SF, ik ga vanzelf meer posten dan.. :D

Ik ben altijd erg gedreven en fanatiek als het om 'mijn ding' gaat. Als ik 3 daagjes vrij heb en ik voel me een beetje fit maak ik daar onmiddelijk gebruik van om iets te produceren.

Of dit nou muziek is, een computer progie, of iets anders creatief maakt me niet uit, als ik me maar kan uitleven.

Mijn ervaring is dat een regelmatige baan een killer voor mij is als het gaat om creativiteit, ik moet het echt hebben van oengakrachten die zich concentreren op een bepaald moment en dan geef me ook helemaal.
Als ik geen ruimte zie om iets te doen probeer ik het niet eens en ga ik lekker relaxen op een toepasselijke manier.

Ik heb geen kabel en internet aansluiting of iets wat daar op lijkt, geen vriendin en weinig ander hobby`s eigenlijk op muziek maken, film kijken, lezen en plaatjes draaien na dan.

`S ochtens sta ik lekker vroeg op zodat ik rustig kan ontbijten en wat kan lezen (dat doe ik altijd tijden het eten). Kom meestal om een uurtje of 6 weer thuus, ff wat eten en dan vanaf 18.30/45 door brengen in de studio tot een uur of 11. Ff doucen om vervolgens nog ff een half uurtje met een synth te spelen tot ik in slaap val.
Op m`n werk kom ik meestal toe aan muziek luisteren, sta meestal in m`n eentje en kan daarom opzetten wat ik wil.

In het weekeind is het meestal een uurtje of 2 à 3 alles opruimen, ff wat lezen. En huur meestal in de avond een dvd.

Denk dat ik zo 30 à 35 uur per week aan muziek maken kom.

Laatst gewijzigd:
probeer wel een uurtje per dag , heb geen kinderen geen dieren en geen vrouw.
kijk bijna geen tv dan lukt dat best.
komt wel in vlagen de ene keer zit ik echt te prutsen en de ander keer is het weer een leuk muziekie:)

Geen tijd is eigenlijk geen excuus.. Het is een kwestie van plannen (voor onze zuiderburen: plennen :D )

Daar ligt 't bij mij voornamelijk aan... :stupid

..

..

als ik thuis ben staat mijn spul eigenlijk altijd aan.
af en toe een beetje op de bank zitten jointje roken enzo en beetje op die pc nietsen:/ en dan voor de rest ben ik eigenlijk altijd wel riedeltjes aan het meken me spul staat naast de pc dus hoef me alleen ff om te draaien en op de start knop vn die sequencer rammen, en dan weer lekker verder knopies draaien enz. best ideaal en als ik het dan wel weer gehoord heb. gak weer ff wat anders doen ofzo :yamaha: \

(draait zijn stoel negentig graden.)

bij mij varieert dat enorm

ik vertrek om 9u15 naar mijn werk, kom om 18u15 weer thuis. De maandag doe ik een show op radio Urgent, dus ben ik gans de avond bezet, maar de rest van de week breng ik de avond halftijds mijn tijd (tot rond 1u) door in mijn studio, de rest kijk ik tv, ga naar vrienden of onderhoud mijn huis.

het weekend is de zaterdag kuisen en muziek maken, de zondag muziek maken en in de vooravond een uitzending op de internetradio raggakings.net met daarna tv gapen om te bekomen van het zware weekend.

dus ik kom per week aan een 20-25u in mijn studio, afhankelijk van hoe druk mijn week is. Tenzij er weer een of ander project (ook meestal muzikaal, maar dan als promotor of technicus) tussenkomt.

mijn kat hou ik bezig terwijl ik muziek maak, en vrouw en kinderen heb ik (nog) niet.

de laatste tijd weer minder, na mijn verhuizing een hele tijd geen gear gehad omdat ik hier geen plek had en alles opgeslagen lag bij mijn ouders.
na twee maanden eindelijk de zolder schoongemaakt, vloerbedekking erin, al die spullen weet verhuisd, aangesloten..
zet ik het aan en drie minuten later begint de buurman op de muur mee te beuken. en ook nog eens in een ander ritme ook!!!..

hij werkt overdag thuis en gaat 's avonds vroeg naar bed omdat hij een lange tijd ziek is geweest...
dat is pas balen (voor ons allebij!)

hebben jullie trouwens ook vaak zin om muziek te maken juist op die momenten dat het niet kan?
als ik thuis zit heb ik vaak al geen zin meer... stomme synthforum en tv!

Origineel geplaatst door chielos
de laatste tijd weer minder, na mijn verhuizing een hele tijd geen gear gehad omdat ik hier geen plek had en alles opgeslagen lag bij mijn ouders.
na twee maanden eindelijk de zolder schoongemaakt, vloerbedekking erin, al die spullen weet verhuisd, aangesloten..
zet ik het aan en drie minuten later begint de buurman op de muur mee te beuken. en ook nog eens in een ander ritme ook!!!..

hij werkt overdag thuis en gaat 's avonds vroeg naar bed omdat hij een lange tijd ziek is geweest...
dat is pas balen (voor ons allebij!)

hebben jullie trouwens ook vaak zin om muziek te maken juist op die momenten dat het niet kan?
als ik thuis zit heb ik vaak al geen zin meer... stomme synthforum en tv!

koop een goedzittende en open koptelefoon, dat werkt ook. ben er zelf geen voorstander van, maar als je niet anders kan? zie ook hier

ik heb al een goede koptelefoon. maar ik moet toch zeggen dat het minder leuk is.. ook onhandig aangezien ik bezig ben een liveset in elkaar te draaien.
(ook minder goed voor je oren volgens mij!)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back