Bandrecorders

Is het niet zonde als je muziek opneemt op tape, deze vervolgens via pc op cd zet en dan waarschijnlijk weer in de pc van masteraar komen en dan weer naar nieuwe cd en dan naar de platenpersman. Zou je eigenlijk niet met je bandrecorder en tapes naar de masteraar moeten gaan en ze daar opnemen. Scheelt toch weer een A/D conversie.

Ik ga in vervolg ook nummers in wav bestanden op mastercd zetten ipv als audio. Dat scheelt ook weer een conversie en is makkelijker voor de masteraar lijkt mij.

Origineel geplaatst door gjb68

DBX had vroeger een hifi-serie met ruisonderdrukkers/dynamics expanders.......etc speciaal voor tape-decks dat zou nu niet meer zeggen ik was erg verbaasd toen ik dat spul zag.

Bedoel je DBX cassettedecks?

Een kennis van me heeft er zo eentje liggen en ik zat er al aan te denken om deze te gebruiken voor samples/drumloops een beetje minder steriel te laten klinken.

Weet iemand of dit een beetje de moeite is?

ik zie dat ze op die site ook de RMG LPR 35 als bestseller vermelden. Dat zal wel vanwege de prijs zijn.

EWS raadde mij voor de Revox aan: SM 911 of LPR 35
Ik had er wel bijvermeld dat ik niet van die hele profi dingen wil.

Origineel geplaatst door OnAcid
Bedoel je DBX cassettedecks?

Een kennis van me heeft er zo eentje liggen en ik zat er al aan te denken om deze te gebruiken voor samples/drumloops een beetje minder steriel te laten klinken.

Weet iemand of dit een beetje de moeite is?

Ik bedoelde het merk dbx(compressors/gates.....etc) en ze hadden op tape/cassette-decks een soort ruisonderdruksysteem met hun eigen logo net als dolby.
In de 70/80-jaren maakten 1/2 19inch kastjes speciaal voor tape/cassette-decks een nadeel is je moet ze altijd ingeschakeld hebben en aangesloten oftewel opnemen en mee af spelen.
je ziet ze regelmatig op marktplaats 8D

inderdaad, als je iets op hebt genomen met DBX, dan moet je hem ook met DBX afspelen, anders is het niet om aan te horen. in feite is de DBX unit een soort compressor, hij compresst alles heel heftig zodat je veel harder kan opnemen.
bij het afspelen wordt er een soort expander op los gelaten die de originele dynamiek weer terugbrengt.

Origineel geplaatst door elektrovolt
inderdaad, als je iets op hebt genomen met DBX, dan moet je hem ook met DBX afspelen, anders is het niet om aan te horen. in feite is de DBX unit een soort compressor, hij compresst alles heel heftig zodat je veel harder kan opnemen.
bij het afspelen wordt er een soort expander op los gelaten die de originele dynamiek weer terugbrengt.

En waardoor het ruisnivo van de tape bij het afspelen omlaag gaat.

Ik zag onderstaande staan op marktplaats wordt je ook niet blij van:

"In Jan. j.l. in goed vertrouwen mijn geliefde Fostex G-24 recoder verkocht. Vraagprijs was 1428 Euro incl. atributen en 19% BTW. Ik heb deze recorder in goedvertrouwen meegegeven, de koper zou het bedrag per bank overmaken maar helaas, recorder weg- geld weg. Mocht iemand deze recorder ( 24 sporen ) toevallig tegen eens het lijf lopen; het serie nummer is 092380. dit staat voor rechts onder op de recorder dan geef ik hiervoor een vindersloon is 400 euro. mijn telefoon nummer is 06-53920031 "

alleen als je weer met tape afspeelt heb je dezelfde dbx unit nodig, ik heb dbx 150type1 voor me 24 sporen couldn't be more happy, gaat me puur om het registreren , komt toch uiteindelijk in een ander formaat..

te koop

te koop

bij mij te koop voor ...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=50303

ikzelf heb een akai gx-625 met glas-ferriet koppen. het voordeel hiervan is dat deze nauwelijks slijten. prima recorder, ik wil hem weer vaker gaan gebruiken, maar dat komt wel als ik mijn studio opnieuw opgebouwd heb.
gx625.jpg

dit is ook een mooie recorder, smackos heeft er eentje:
philips N5420.
wel een groot en zwaar apparaat, maar goeie kwaliteit.
01.jpg

was deze thread al helemaal vergeten :D

ondertussen heb ik er 2 recorders bij,
een Fostex model 80, 1/4 inch 8 sporen recorder en een Teac A-3440 1/4 inch 4 sporen.
de Fostex is praktisch nieuw en de teac is een ex - NOS deck

dsc06192it3.jpg

een Fostex model 80, 1/4 inch 8 sporen recorder en een Teac A-3440 1/4 inch 4 sporen.

Mag ik vragen wat je voor die Model80 betaald hebt? Ik heb de mijne alweer een flinke tijd geleden geruild voor een An1x, vond ik toentertijd een goede deal. Toch kriebelt het een beetje (zoals altijd met apparatuur verkopen), en als ik ooit weer een mooie tegen het lijf loop wanneer ik geld heb (over een jaar of 30 of zo) zal ik ongetwijfeld gaan twijfelen.

Was alleen bang voor de reserve-onderdelen. Ik kwam op internet alleen Aziatische url's tegen met info over dat ding. Is dat terecht, of zijn dingen als riemen, motoren, koppen, rubbers, etc. nog goed te krijgen?

Ben trouwens benieuwd waar de mijne gebleven is. Om bepaalde redenen ga ik er van uit de de toenmalige nieuwe eigenaar hem niet lang zou houden. De mijne had op 3 van de 8 ledbars een paar kappote ledjes. Grote kans dat hij nog gebruikt wordt door een sf-lid.

Edit: Ongetwijfeld gaan twijfelen. :dubbel: Klnkt tamelijk labiel....

de model 80 heb ik in combinatie met een paar andere dingen gekocht, dus weet het niet precies. maar ik denk dat ze zo'n 200 - 300 euro doen ? die van mij is wel echt in goede staat, geen afgesleten koppen en met manual :)

moet trouwens zeggen dat de klank van de fostex erg fijn is. super simpel apparaat ook :)

ach, jongelui doe eens aardig en maak wat impulse responses uit die bandrecorders.....
Dat zou echt mijn dag/week/jaar maken!!!!! ik gebruik de laatse tijd vaak impulses uit bandrecorders op mijn master, dus

bij voorbaat dank!!!8o)

Origineel geplaatst door plieuw
ach, jongelui doe eens aardig en maak wat impulse responses uit die bandrecorders.....
Dat zou echt mijn dag/week/jaar maken!!!!! ik gebruik de laatse tijd vaak impulses uit bandrecorders op mijn master, dus

bij voorbaat dank!!!8o)

MP3-tjes?

dat is het lastige van snipz posten..

dsc06192it3.jpg

Lekker setje zo hoor!
cool behang, dito.

Back