Ah ok, dat wist ik niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja, dat klopt, de opname versterkers willen nog wel eens de geest geven.
dan gewoon een nieuw chippie erin zetten.
een recap kan trouwens ook geen kwaad bij akai´s, hoewel, je kan ook wachten op het gepruttel van kapotte caps...
( dat is elcotjes , gewone c´s gaan zelden stuk)
![]()
op zoek naar de printplaat en een chippie vervangen dus maar
Een soort over-overgroorvader's IPOD:

Morgen zaal ik "goodbay"zegen an big mama Zhacline...Zij is verkocht en gaat naar zuid von Holland...maar in het goed handen...dit zij echt underated mashines, het klinken zo vet, massive en warm...met alle discrete electronics...en echt state of de art ding...![]()

2 jaar geleden kwam mijn studio af en daar heb ik hem een mooi plekje in gegeven (rekening mee gehouden bij het ontwerpen van mijn studio). En daar heeft hij tot vorige week netjes onder het plastic gestaan. Ik kwam er niet aan toe om hem in gebruik te nemen en om eerlijk te zijn was ik er ook een beetje huiverig voor.
[Trivia: Vangelis had ooit een Lyrec 532]
). Toen ik naar de tapes keek bleken ze allemaal 'verkeerd' op de spoel te zitten: de band loopt rechts af in plaats van links. Dat heeft waarschijnlijk met archiveren te maken, ik heb wel eens gelezen dat men de tape op die manier opspoelt en weglegt om ze beter te kunnen bewaren. De enige tape die niet 'verkeerd' omzat was ook meteen mijn slechtste tape maar voor een test meer dan goed genoeg. Het tape pad was logisch maar toch lukte het me om het de eerste keer fout te doen.
Het was niet mijn eerste ervaring met tape; ik heb voorheen een Revox B77 en een Studer A807 gehad en heb naast de Lyrec ook een Stellavox sp7 (stereo). Maar het werken met zo'n grote machine heeft toch een eigen dimensie: 2 inch is nu eenmaal een stuk groter dan 0.25 inch

Ik heb het aangepast, dacht dat private links werkten als je ze rechtstreeks benaderde. Uiteraard werkte het bij mijDe video lijkt private te zijn?

Ah, de Studer A800 is een prachtige machine! Een tijdje geleden was ik bij Audioworkx en die hebben er 2 (24+16) staan in super staat. Ze zijn ook groter dan een Lyrec TR532. Een Studer had ik nooit boven in mijn studio gekregen; de Lyrec was voor 3 man al bijna niet te doenAaaah! Dat is de manier waarop ik ook van plan ben m'n Studer A800 MKIII te integreren!![]()

Ah, de Studer A800 is een prachtige machine! Een tijdje geleden was ik bij Audioworkx en die hebben er 2 (24+16) staan in super staat. Ze zijn ook groter dan een Lyrec TR532. Een Studer had ik nooit boven in mijn studio gekregen; de Lyrec was voor 3 man al bijna niet te doen![]()

hey guys,
Ik dacht dat ik vanavond mijn B77 eens zou afstoffen voor wat opnames enzo, maar liep tegen het probleem aan dat hij nu WEL FF/REWIND maar niet played/record.
Beetje gegoogled en kwam de volgende oplossing tegen:
The fact that there was heat buildup (only noticeable after removing the back cover) made be think: "brakes". I removed the take up reel table and the brake foil and tried again. Bingo! everything did work great. Replaced the reel table without the brake and tried it with tape and it functioned perfectly.
zie:
http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=373359
Weet iemand wat er bedoeld wordt met de 'take up real table' en 'brake foil' ?