Vraag over Nordlead...

Everlast

Ingeburgerd
Heb nu een paar maanden een Virus B..., maar ben tot op heden nog niet echt te spreken over dat ding , ben op zoek naar geluiden die ik maar niet eruit krijg, al draai ik uren aan die knoppies...=(

Ben nu eigenlijk aan 't kijken naar een Nordlead 2/3
Maar wat kan dat ding in plaats van die Virus, of is het nutteloos om uberhaupt naar zo'n Nordlead te kijken...?

Wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor "Mainstream Hardcore"

Ik denk dat het tijd wordt voor jou om een tutorial te raadplegen.

Bezoek de site van Access (www.virus.info), bezoek de support area voor downloads en download de tutorial van Howard Scarr. Alle populaire synths komen voorbij, compleet met voorbeeld patches en instructies.

Als je into mainstream hardcore bent en wellicht ook oldschool: de alpha juno komt ook aanbod, met de bekende hoover sounds. Keyword: stacked + detuned zagen. Dat is de essentie van elke hoover, dus ook hardcore/hardstyle type hoovers.

En met name het schelle/felle karakter van de Virus is juist ideaal voor dat soort geluiden.

Een Nord Rack 3 kan in principe minder dan een Virus, vanwege de beperkte modulatie mogelijkheden. Don't get me wrong: de Nords hebben ook wel weer hun eigen unieke features zoals o.a. een ModEnv met repeating envelopes enzo, en een wat vetter/cleaner laag, maar dat is meer voor droge sounds en bass ideaal.

Ik persoonlijk gebruik mijn NL3 eigenlijk meer voor droge sounds, warme pads en bass parts en dan de Viri (C en TI in mijn geval) voor schelle felle leads, compexe sounds en arps.

J.

als het met de virus niet lukt dan lukt het me de nord ook niet

ik zou me eerst es goed verdiepen in die virus, dan begrijp je later de toegevoegde waarde van een nord beter

De Virus B is goed programmeerbaar voor hardcore sounds, de NL2 ook, de 3 heb ik nooit getest dus weet ik verder niet. Ik denk dat als je op een B niet de gewenste resultaten krijgt je met de NL2 ook weinig succes zult hebben.

Misschien kun je je beter wat meer verdiepen in sound design, dan naar de volgende synth te grijpen :eureka:

Daarnaast schijnt de novation nova helemaal de shit te zijn voor sommige sounds, niet verder vertellen hoor :maffia:

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de Nova goed is in de "UK" sound whatever the fack dat mag zijn :P

Ik denk dan gelijk aan 2step/garage, en niet zo zeer aan hardcore/hardstyle :P

[edit: gelezen in de Gearjunkies.com studio profile van Bam Bam onder Super Nova II Rack, misschien dat meneer Bam dat even kan toelichten alhier]

als jij geen hardcore geluid uit je B kan halen zou ik geen nieuwe synth gaan kopen .......

en vergeet niet dat veel hardcore geluiden niet rechtstreeks uit een synth komen maar vaak gelayerd zijn en/of een hoop effecten erover heen ...

zoals al eerder is gezegd .... verdiep je eerst wat beter in je synth .....

de virus is zeker wel goed inzetbaar voor de mainstream hardcore ....... wees niet bang ... je heb geen miskoop gedaan
je moet je alleen beter verdiepen in je synth .... met alleen aan knopjes draaien kom je er niet ...

basis kennis bijv. over synthese .... luisteren naar de geluiden die jij mooi vindt .. en bepalen hoe jij je LFO / Oscillators / Wave forms etc. etc. etc. moet zetten en welke effecten erover heen moeten om t gewenste resultaat te halen eist enige ervaring .... als je nieuwe hardware gaat kopen zul je waarschijnlijk t zelfde probleem krijgen ... tenzij iemand jou een zooi hardcore presets gaat voorschuiven die helaas niet zo makkelijk te krijgen zijn als de massale trance presets.....

Een typische nu-style hardcore lead is echt in 10 seconds flat gemaakt. Zagen Zagen Zagen, elk heftig detunen + mega bak unison eroverheen. EQ op 4khz +6 en op 10khz +6 en je hebt een super felle lead. De mate van detune en spread bepalen de sickness van het geluid. Filter eroverheen joppen. Klaar.

Niks ingewikkelde LFO-en-knoppendraaien shit. De basic hoover staat echt in 10 seconden.

J.

Ok cool thanx voor de reacties...

het is niet zo dat ik er helemaal niks uitkrijg...., heb wel wat leuke dingen gemaakt, vaak hoor ik alleen een goede lead in een al bestaande track, en weet ik zeker dat 't uit die Virus komt, alleen kom ik niet in de buurt ervan...., misschien mis ik essentiele patches, weet ik veel....:)

Ik ga toch die support sectie nog 's checken...

Origineel geplaatst door jostiii
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de Nova goed is in de "UK" sound whatever the fack dat mag zijn :P

Ik denk dan gelijk aan 2step/garage, en niet zo zeer aan hardcore/hardstyle :P

[edit: gelezen in de Gearjunkies.com studio profile van Bam Bam onder Super Nova II Rack, misschien dat meneer Bam dat even kan toelichten alhier]

uit de nova kun je hele vette scheurende leads halen die goed te gebruiken zijn in hardcore hoor :)

Vraag dione maar es..... die heeft m ook al heel wat keren gebruikt in zn producties

hier ff een melodietje gespeeld met de nova ..... die komt zo kaal uit de nova zonder verdere externe effecten ....
let niet op t melodietje want dit is echt zwaar ruk .....

oops .... dat was een 3mb wave file .... hm ik zal ff wat anders opzoeken

hm kwam nog wat tegen ..... dit is de virus ....

Attachments

• sound-1.mp3
    139,3 KB · Bekeken: 92
B-D-F akkoordje spelen, samplen, en dan portamento erop bij de sampler en hoppa! :)

2 >>> ReSoNaNcE & jostiii

Ja dat soort geluiden heb ik ook zo voor elkaar..., maar 't gaat mij echt over de specialere leads/sawz

Zoals dit....
Heeft die gozer van T-wited ooit gemaakt, hij heeft alleen z'n Virus B vorig jaar verkocht....:(

by the way...dat support geval van Howard Scarr op de Access site had ik al gecheckt....

Attachments

• sample.mp3
    76,4 KB · Bekeken: 101
Daar is weinig speciaals aan - als je goed luistert kun je horen dat het 2 van die zaagjes zoals hierboven zijn, maar waar er 1 van een octaaf hoger is. De pitch-envelope wordt ook aangestuurd - zit er dik in dat dit met een one-shot LFO gebeurt met 1 van de spectral waveforms :).

Skip gewoon zowel die nord als die virus, en koop voor E 350,- die juno 2 en jx3p van xpanded stereo ;)

(how hardcore can you go!!)

een goeie leer is trouwens ... sounddiver gebruiken .....bij de virus C kreeg je gratis een versie voor de C ik weet niet hoe dit met de B zit ..... maar je kan sowieso met de normale sounddiver van emagic patches bouwen voor elke virus ...

handig is dan vooral dat je ziet hoe de patches in elkaar zitten + t werkt een stuk fijner ...

je moet natuurlijk wel een midi aansluiting naar je pc hebben .... maar dat hoeft allemaal niet duur te zijn ...

mn Virus heeft een Virus .....

Attachments

• ehmz.mp3
    546 KB · Bekeken: 97
hehe ....... nu breng je me net op t idee om dit eens door de filterbank te gooien .. denk dat t dan wel erg ranzig wordt ... ff proberen :{

Back