Waarom ben je met muziek gestart?

Toen ik 10 was, kwam 'Purple Rain' van Prince uit. Mijn zus kocht toen die LP en als zij weg was, ging ik altijd stiekum op haar kamer luisteren. Ik was helemaal verkocht meteen. En als je Prince leuk vind, is de stap naar Jimi Hendrix, Sly Stone en Parliament snel gemaakt. Ik weet nog dat ik "foxy Lady' voor het eerst hoorde, toen ik 13 was ofzo. De haren op mijn arm vlogen omhoog, geweldig. Gitaar leren spelen, jarenlang in coverbands opgetreden en toen ik erachter kwam dat ik niet echt zelf leuke dingen kon schrijven, en ik toch iets met muziek wilde gaan doen, ben ik de SAE gaan doen. Nadat ik dit eenmaal ontdekt had, ben ik als freelance technicus gaan werken, en daarna ben ik les gaan geven, terwijl ik nog steeds voor studios werk. Dus ik ben dag in dag uit met geluid en muziek bezig. Ik heb gelukkig van mijn hobby en grote liefde mijn beroep kunnen maken. Muziek is mijn alles, bij het opstaan, naar bed gaan, werk etc. Gelukkig heb ik een vriendin die erg veel met muziek bezig is, ik denk dat de meeste van 'ons' dit wel nodig hebben. Zij weet meer over de niewste muziek dan ikzelf...:)

Omdat ik dacht, wat zei kunnen kan ik ook en 10 x beter... :)

Origineel geplaatst door Roel
zij...
en nu nog beter leren spellen :P

:stupid

dat gebeurt me vaker de laatste teid... grom.

ik ben met muziek gestart omdat ik zelf hakplaten wilde kunnen maken!

Origineel geplaatst door Arveyman
(had wel in '88 een Yamaha PSR-nog-wat gekregen voor mijn Mavo slagen, maar dat ding was eigenlijk totaal waardeloos :[>)

toevallig geen PSR 70 ;)

Nee ik zelf ben begonnen op zo'n casio ding. Heb daarna een elec. speelgoed orgel erbij gekregen. Kon als ik er nu op kijk eigenlijk best goede square waves leveren. Ik wou dat ik em nog had ;)

Heb daarna al 3 jaar met de computer gespeeld en ik ben nu bezig om m'n gearlijst uittebreiden met een JX1 (T)DX 7 en nog maar iets. Iets met GS klanken. Roland Em 15 ofzo.

Heb al wel veel software dus daar kan ik ook al veel mee.

14 jaar geleden begonnen met keyboard les, onder invloed van Jan Hammer en groepen als A-ha en Duran Duran... Ik heb toen een paar PSR's gehad. Kwam erachter dat als ik zelf geluiden wilde maken ik een synth nodig had: eerste synth: Roland D5.
Vervolgens onder invloed van de eerste populaire house muziek me meer gaan richen op allerlei soorten dance. Ensoniq Mirage en een Juno 60 gekocht. Ik had toen nog geen sequencer. Een vriend (schaapje) van me wel, die had een Amiga 500. We gingen samen nummers maken met een tracker programma op de Amiga en dan meespelen op onze synths... ( ja ja mensen...ik heb het hier over 10 jaar geleden). Vervolgens heb ik een keer een W-30 aangeschaft, die we toen gingen gebruiken als sequencer en sampler.

De jaren daarna is het dus compleet ge-escaleerd...

Tegenwoordig heb ik wegens een drukke baan e.d. en het organiseren van parties, DJ-en en spelen in een band helaas weinig tijd om eigen muziek te componeren...Of misschien lijkt dat gewoon wel zo, omdat ik gewend was toen ik op school zat minimaal 2 uur per dag met mijn synthjes te pielen.

equate

Ik was 8 jaar toen ik via mijn vader bij het plaatselijke harmonie orkest kwam (ja,ja) en spellde toen klaroen (een soort trompet waarmee je alleen natuurtonen kunt maken. Ben toen snel overgestapt op trompet. Eerst klassiek, toen pop en tenslotte jazz. Naar het conservatorium gegaan. Daarna veel spelen en lesgeven en dirigeren. Op een gegeven moment met trompet spelen gestopt en mij gaan verdiepen in de electronica en het draaien.
Nu dus bezig met het maken van tracks voor de dansvloer.
Ook al hebben veel van mijn vrienden mij voor gek verklaard.
Ik ben gelukkiger dan ooit.(nu nog die release)
En eigenlijk is er ook niet zoveel verandert. Het is nog steeds muziek,muziek,muziek.

Waarom, geen flauw idee eigenlijk maar naar het schijnt was ik als ukkie al een muzikaal genie, ik kon nooit mijn wafel houden (en als je dan weet dat ik helemaal niet kan zingen :bekdicht: )

De muziek van Nova was voor mij alvast een 'mijlpaal' waardoor ik meer en meer dit soort muziek begon te beluisteren. Ooit m'n geld voor de bus uitgegeven aan een cassette van Nova (toen waren er nog geen cd's), ik moest gewoon die cassette hebben en ben dan maar al liftend naar huis gekeerd.

Toen de New Beat periode aanbrak, ontdekte ik dat ik 'de juiste' computer had om dit soort compleet maffe muziek te maken (Atari Ste) en ontdekte ik de MIDI-wereld. "Move your :kont: and feel the beat"; "Confetttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis :okdan: " iets met 120 bpm dus.
Intussen is dit uitgegroeid tot een leuke hobby waar ik nog jaren plezier aan zal beleven. Alles wat studiorelated is laat ik aan m'n neus voorbij gaan, ik wil gewoon vrolijk kunnen jammen en in de toekomst ook voor publiek m'n ding doen (voor de fun, niet voor de poen). Binnenkort ga ik alvast eens kijken op E-Live 2002 hoe anderen dit doen.

Vroeger was er op de Nederlandse TV een programma waar men orgellessen gaf.
Het duurde één uur en op het laatste gaf hij een demo.
Met open mond stond ik te kijken, met mijn gedachte "dat moet ik ook kunnen"
En zo ben ik begonnen ...

Wat minder voetbal en wat meer synthesizer demo-lessen dat zou beter zijn.:engel:

K ben mijn hele leven al gek van muziek en geluiden maken.
En er waren altijd muziekinstrumenten bij ons in de buurt:)

Attachments

• organ83.jpg
    organ83.jpg
    57,4 KB · Bekeken: 86
cool zo zat ik vroeger ook als 4 jarig ventje bij m'n oma achter het orgel... ik denk dat het daar begonnen is :)

heheeh het begon met een paar gabberplaten in de 95 periode van mijn broer.

Vond ik interesante muziek. na een lange periode van smurfen house had ik dancemachine ontdekt, je weet wel zo'n 'arrangeer voorgeprogrammeerde loops' programma.
Na een tijdje was ik uitgekeken op de loops en wilde ik mijn eigen muziek maken!
FT2 ...daar is het voor mij pas echt mee begonnen. Idd was de geluidskwaliteit niet voldoende en wilde ik de spullen hebben waar de 'echte' muzikanten ook me werkte.

Toen heb ik (niet lache) een mc303 gekocht en daarna is het uit de hand gelopen :)

Paplepel..

Paplepel..

Bij mij is het er met de paplepel ingegoten.. niks aan te beginnen.. niks tegen te doen. Ik ben piano gaan spelen zodra ik groot genoeg was om er bij te kunnen..

De interesse in electronische muziek is begonnen in het Commodore 64 tijdperk.. en daar heb ik dan ook mijn eerste eigen stapjes in de electronische muziekwereld gezet. Later de Amiga enzo..

Maar de trigger was het gebliep van de SID :)

Een lief fotootje synthiaks! Cool ;)

Ik heb hier al veel intressante dingen gelezen, ook de one liners. Alvast bedankt voor jullie reacties tot op heden in mijn eerste threadje.

Komaan he mannen nog hè!

Ik denk dat we allemaal iets van mekaars drijfveren kunnen leren om eens even terug tot de basis te komen om zo te herbronnen ofzo.

tot forums p.

:biertje: :biertje:

Het zal wel in de genen zitten... m'n vader speelde accoredeon en piano, en m'n moeder heeft nog gitaar gespeeld. Ik heb zelf altijd van muziek gehouden, en op een gegeven moment ben ik een beetje gaan knoeien met een casio-dingetje van m'n moeder. Daarna is alles in een stroomversnelling gekomen, mede dankzij de computer.

genen en rondslingerende instrumenten hier ook van toepassing. Mijn vader is muziekleraar op n middelbare school en van elk instrument zo'n beetje hebben we wel een exemplaar rondslingeren.

Back