[Arp/Rhodes] Chroma Polaris

CraZ

..
Ehm.. heb ik nou een kriekske teveel op.. of hoe zit het nou. Ik ken de Chroma.. ik ken de Chroma Polaris.. en wel eentje die er zo uitziet:

polaris_A.jpg

Maar wat is DIT dan..

polaris_B.jpg

De Rhodes Chroma Polaris II

Met wat verbeteringen qua midi en geluid ook geloof ik. (onderdelen anders) Toen was de midi nog net uit en waren de standaarden nog niet helemaal uitgekristaliseerd en was de midi implementatie nog niet helemaal af.

ps. wel wauws om na't krieken te gaan surfen :D

Proto

Proto

Ik dacht al dat't een prototype was.. omdat alle knoppen en sliders exact hetzelfde zijn (zo op het eerste gezicht).

Is dit ding ook uitgebracht ?

Iedere keer dat ik het plaatje tegenkwam werd er bijgezet dat het de II was. Maar dat klopt dus niet.

Of het moet het prototype van de II geweest zijn. :)

oude thread omhoog schop drang :P

nee, ik heb al enkele jaren last van een psychopaat die me stalkt. ik weet niet of het nog heel erg is, wel veel last gehad (data vernietigd, passwords aangepast, accounts gehackt, telefoon etc). meestal besteed ik er geen aandacht aan, die zak is meer met mij bezig dan ik met hem, maar af en toe kan ik het niet laten.
op het forum uit het zich doordat ik gevolgd wordt door een gast. dus als ik ergens kijk, (als hij zelf niet online is) wordt ik binnen een seconde of 15 gevolgd door een gast, dan zie je 2 kijkers, leo en een gast. af en toe hop ik dan onderaan de pagina in 5 of 6 stappen naar een of andere oude draad, waar geen mens nog naar kijkt, om dan bij elke stap na een seconde of 15 die gast er ook weer bij te zien kijken. zomaar, om te zien wat een sukkel het is.
vandaar dus. het is nog een geacht forumlid ook. geinig he?!

Stalkers zijn ontzettend irritant en weten ook vaak van geen ophouden. Moeilijk om je daar tegen te wapenen.

Maar ik snap niet hoe die gast kan zien waar jij je begeeft op het forum en je op die manier stalkt door zich in de zelfde draadjes te begeven als jij na 15 seconden steeds.

Naar mijn weten kan je als niet ingelogde gebruiker (da's toch wat jij met een gast bedoelt?) niet zien wat de activiteit van een bepaalde gebruiker is.

Of ik zit er naast, maar anders zou ik eerder denken aan iets met je browser (wat dat dan ook mag wezen) waardoor SF 1 ingelogde gebruiker ziet, namelijk jij, en nog een sessie van jouw IP adres maar dan zonder bijbehorende ingelogde gebruiker, dus gast.

Nu lijkt me dit ook wel apart maar zou het niet zoiets kunnen zijn (dus puur over die gast die je ziet)

Of bedoel je met gast wel een ingelogd forumlid?

Wild guess, maar misschien heb je een virus scanner draaien die je pagina's verifieert die je op dat moment bezoekt?

nee, dat is het aardige - het is niet forumlid zus of zo, maar een gast, die normaal gesproken niet zou kunnen zien waar ik ben, maar dat toch kan. net zoals diverse accounts kraken, in mijn computer bestanden leegmaken, wachtwoorden van mijn modem en netwerk veranderen, etc. etc.

deze forummeneer die het niet zo heeft op mensen die synthesizers verkopen of kopen, behalve als hij het zelf doet op marktplaats, die ook nog wel eens nep-lokadvertenties placht te plaatsen, is begonnen met kinderachtige pesterijtjes als reageren op advertenties, bieden uit andermans naam (op een eigen account) of 06 nummers achterlaten op vervelende sites met nep advertenties, totdat hij hulp kreeg van iemand met wie ik een akkefietje had en die veel handiger is op het internet en eronder. overigens zijn/worden meer mensen dwarsgezeten. ach, dat zijn zo van die dingen. hij hangt hier nog regelmatig de toffe synthesizermeneer uit.

t is me wat. maar eh, genoeg hierover wat mij betreft. ik had gisteren gewoon even zin om een stop of 5 te maken en aan het eind een kleine boodschap mee te geven, die ik daarna naar xxx heb veranderd. en zo kwam ik bij die oude chroma draad uit.
ik ga weer s verder met andere dingen.

Wow wat een verhaal Leo.
Nu je dat zo pontificaal op het SF zet, word ik wel wat nieuwsgierig naar de achtergronden, wil namelijk een artikel schrijven in de Story. :D

Maar je zet wel dingen neer die meer lijken op hacken "eigen bestanden op de pc verwijderen".... enz. Hoe ken dat dan?

Ik snap niet hoe die gast kan zien waar jij je begeeft op het forum en je op die manier stalkt door zich in de zelfde draadjes te begeven als jij na 15 seconden steeds.

Naar mijn weten kan je als niet ingelogde gebruiker niet zien wat de activiteit van een bepaalde gebruiker is.

Of ik zit er naast.

Je zit er naast, dat kan wel degelijk.

Nee, dat is het aardige, het is niet forumlid zus of zo, maar een gast, die normaal gesproken niet zou kunnen zien waar ik ben, maar dat toch kan. net zoals diverse accounts kraken, in mijn computer bestanden leegmaken, wachtwoorden van mijn modem en netwerk veranderen, etc

Hij kan op de index wel degelijk zien wat je (laatste) activiteit is / was hoor!
Hij kan alleen bij jou gegevens als hij je (forum) wachtwoord kent, alleen moderators hebben daartoe de mogelijkheid :eureka:
Buiten het feit dat het zeer vervelend voor je is, heeft die gast niets beters te doen :?
Aanpakken die gast.
Ik heb wel een idee om achter de identiteit van de vervelende stalker te komen Leo, dat ga ik hier natuurlijk niet uit de doeken doen want hij leest zeker mee.
Stuur me maar een PM dan leg ik je het verder uit hoe te handelen :smeris:
Om back to topic te gaan, ik hoor steeds vaker dat die Chroma Polaris een fantastische synth is.
Moet me maar eens in die materie verdiepen en kijken of ik het met jullie statement eens ben.

De originele Rhodes Chroma werd door Boemtsjak geroemd als de mooiste synthesizer die hij kende. Dat vertelde hij mij omringt door zo'n beetje alles wat een mens aan synths zou willen bezitten. Het is me altijd bijgebleven. Maar wegens zijn omvang is de kans klein dat hij hier op de zoeklijst komt.

De Chroma, niet Boemtsjak uiteraard. Die zou ik niet willen aanspreken op zijn omvang. En al helemaal niet die omvang het al dan niet op de zoeklijst plaatsen laten bepalen.

Afijn. U snapt het wel.

Boemtsjak was fan van de Chroma. Een goede referentie, daar hij nogal wat synths onder zijn hoede heeft(gehad). Dat was alles.

Back