Wie is volgens jou de grootste toetsenvirtuoos?

Tony Banks natuurlijk.. ;)

ed van de ozrics
die gast kan pas lekker spelen
op de gitaar is ie trouwens ook niet overdienstelijk!

Oscar Peterson

Oscar Peterson

Zeker weten Oscar Peterson. En dan op eerbiedige afstand gevolgd door Herbie Hancock en Chick Corea.

oscar.jpg

Het moet wel Liberace zijn! :P

Ook wel eens verkozen tot "Best dressed entertainer".

G5-08a.jpg

jaaaaaaaaaaaaaaaaa ! bob james is tha man!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tony Banks natuurlijk.. ;)

Jep volkomen mee eens. Hij is een van 's werelds beste. Zijn unieke sound doet het hem. Altijd tegendraads. (Synclavier vs. Fairlight, RMI piano vs. Rhodes) En dan altijd dat gesampel op z'n Emulator.

Hij speelt ook heel snel. Dukes Travels, Inside and out, Down and out, in the cage etc. (is z'n snelste solo. Word door coverbands door 2 mensen gespeeld of door 1 sequencer afgespeeld.) terwijl hij het met 1 hand kan.

En hij is altijd het netst gekleed van alle Genesis members bij iedere tour/ concert. (kun je van peter gabriel niet zeggen in z'n slipperman costuum ;) )

JMJ!

JMJ!

Echt sinds ik me kan herinneren waren mijn eerste kennismaking met de electronische muziek met Jean Michel Jarre. Die eerste albums van hem (Equinox en Oxygene) dat waren echt complete avonturen inzake luisteren. Dat gevoel is moeilijk te beschrijven. Nu had dat natuurlijk wel te maken met het feit dat het nieuw was. Electronische muziekinstrumenten waren toen nog niet zo ingeburgerd als tegenwoordig. Dus op de vraag welke toetsenvirtuoos voor mij bovenaan staat: Jean Michel. Without a doubt!

Eric

Back