Wie is volgens jou de grootste toetsenvirtuoos?

herbie natuurlijk.. wie heeft er meer funk in zn donder?

Rubén González

Attachments

• rubén gonzález.gif
    rubén gonzález.gif
    17,9 KB · Bekeken: 102
ok ok laten we joe zawinul ook niet uitvlakken

Bach was inderdaad een heel groot toetsenvirtuoos, maar Chopin heb ik hier nog niet gehoord. Nochthans was hij ook wonderbaarlijk.

Vangelis vind ik indrukwekkend, maar er zijn er groteren. Langs de andere kant vind ik het wel knap dat de man autodidact is en dat zie je ook aan z'n speelstijl: die is heel anders dan klassieke pianisten.
Maar als het aankomt op romantiek in de muziek, dan haalt hij het voor mij helemaal (toch zeker wat electronische musici betreft).

:doei:

Voor piano is dat voor mij: Vladimir Ashkenazy
Hammond: Keith Emmerson
Synth: Jordan Rudess
Kerkorgel: Olivier Messiaen

Origineel geplaatst door Danny
Bach was inderdaad een heel groot toetsenvirtuoos, maar Chopin heb ik hier nog niet gehoord. Nochthans was hij ook wonderbaarlijk.

Vangelis vind ik indrukwekkend, maar er zijn er groteren. Langs de andere kant vind ik het wel knap dat de man autodidact is en dat zie je ook aan z'n speelstijl: die is heel anders dan klassieke pianisten.
Maar als het aankomt op romantiek in de muziek, dan haalt hij het voor mij helemaal (toch zeker wat electronische musici betreft).

:doei:
Bach is niet echt een toetsenvirtuoos voor mij, het is voor mij meer een muzikaal genie die onverslaanbaar is in het maken van fugas, cantates en orgelwerken. CHopin is wel een grote toetsenvirtuoos maar dan halen Liszt en Rachmaninov hem toch wel in op gebied van virtuositeit.

Maria João Pires

Aldo Ciccolini

Mikhail Pletnev

uit eigen ervaring: herbie H

ik heb een keer met hem gejammt 2 jaar geleden toen hij in A'dam was. Dat was by far een van de mooiste ervaringen in mn hele leven :)

In nederland is Michiel Borstlap toch wel de beste (jazz)pianist die er is. God wat kan die man spelen/componeren.

Keith Emmerson was vroeger natuurlijk een beest op de toetsen maar daar is niets meer van over.

hmmm, ikzelf...niemand beroert de toetsen zoals ikzelf en daar heb ik mee te maken, niet met anderen, die ben ik niet dus daar heb ik niks mee. Als ik anderen hoor, hoor ik echo's uit mijn eigen toekomst en verleden...nu kan IK spelen, toen en dan niet...ikzelf ben middelpunt van mijn heelal, een ander is dat in hetzijne. Kunstenaars lopen geen 100m om uit de maken wie de beste is. Muziek heeft geen competitie...de taal der goden is ons allemaal.

Een beter heelal begint bij jezelf

laten we maar zeggen

Origineel geplaatst door Thoraval
uit eigen ervaring: herbie H

ik heb een keer met hem gejammt 2 jaar geleden toen hij in A'dam was. Dat was by far een van de mooiste ervaringen in mn hele leven :)

In nederland is Michiel Borstlap toch wel de beste (jazz)pianist die er is. God wat kan die man spelen/componeren.

na future to future? te gek man.. was wel moe hier in adam.. in groningen heeft ie een uur langer gespeeld gvd

michiel borstlap regeert idd..

whitehouse vind ik echt supervet, dat tweede nummer.. tering klinkt goed ook..

:halleluja

die gast kan niks man :/

altans techniek heeft hij, verder niets...

maar dat is mijn schamele mening

Back