De 'Kick' Maker!??

M-Plex

Buttons for everything!!!
Wat is nou een goede manier om kicks te maken??
Welke software/ hardware?

Argh wat een vraag.. Ik haal goede kicks uit van alles.. Ik heb vette kicks uit mijn CZ1000 gehaald maar mijn boss dr-55 (bended) kan er ook wel wat van. (heb bass decay opgemaakt) en ja.. FX erover he.. Ik vind een distortion altijd wel lekker in samenhang met een lowpass filtertje.. maar nogmaals.. de kick die jij lekker vind, vind ik misschien wel weer geen ruk aan en visa versa.

Snappie, van mij part neem je door je koptelefoon een klap op een grote houten balk op en eq hem een beetje.. zal vast wel iets leuks uitkomen. Kort samengevat. "Er is geen GOEDE manier om Kicks te maken"

Kickme! Draait op creamware kaarten, maar echt superrrrrrvet!

Iedere synth die een envelope over de pitch kan gooien zou theoretish gezien een kick moeten kunnen maken.

kick-drum.jpg

Re: De 'Kick' Maker!??

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kort samengevat. "Er is geen GOEDE manier om Kicks te maken"

ik zou zeggen .... er zijn genoeg goede manieren ... alleen het begrip ''goed'' is in dit geval nogal persoonlijk ..

Origineel geplaatst door M-Plex
Wat is nou een goede manier om kicks te maken??
Welke software/ hardware?

zoals al is gezegd ... t hangt er maar net vanaf naar wat voor kicks je opzoek bent ....
dus misschien moet je iets specifieker zijn in je topic ..... en zeggen wat je precies wil .

Origineel geplaatst door Blinx
Iedere synth die een envelope over de pitch kan gooien zou theoretish gezien een kick moeten kunnen maken.

Ennuh, elke synth die een zelf-resonerend filter heeft met envelope-aansturing ook hè. :D (bijdehand!!! ghehe well, Kick me!)

Origineel geplaatst door Sander02
Ennuh, elke synth die een zelf-resonerend filter heeft met envelope-aansturing ook hè. :D (bijdehand!!! ghehe well, Kick me!)

:eureka: idd.

(Superbijdehand: iedere synth met een kick sample er in kan het ook :P)

ffe een vraagje tussendoor:

WAT voor bas wil je hebben, hardcore heeft een totaal ander soort bas als jazz bijvoorbeeld....

misschien dat we dan iets kunnen antwoorden waar je wat aan hebt.

Mijn mening is dat je de beste en mooiste kicks uit analoge hardware haalt.

Wel de echte analoog en dan door een sherman filterbank heen jagen, aan een paar knopjes draaien en voilá DIKKE KICK*D

Origineel geplaatst door bliepbliep
ffe een vraagje tussendoor:

WAT voor bas wil je hebben, hardcore heeft een totaal ander soort bas als jazz bijvoorbeeld....

misschien dat we dan iets kunnen antwoorden waar je wat aan hebt.

Het maakt niet uit, ik maak vanalles! Wel voornamelijk Kicks die ivoor Tekno geschikt zijn!
Maar verder was ik gewoon erg benieuwd hoe mensen op dit forum hun kicks maakten. En of er nog een paar specifieke manieren zijn om met maar 1 of een paar apparaten echt een hoop kicks te kunnen maken!

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
waar bliven die mp3's??? :)

goed hierbij een hele hoop kicks die vanuit creamware kickme komen.

download hier: Kick Me Samples

Christ.

Dit is echt met stip de "ultra perpetual continious returning boring fucking chatty basterd" vraag OOOIT gesteld hier op het forum.

De zoekfunctie geeft 267523476215878961234 hits.

R

Origineel geplaatst door Arv
Christ.

Dit is echt met stip de "ultra perpetual continious returning boring fucking chatty basterd" vraag OOOIT gesteld hier op het forum.

De zoekfunctie geeft 267523476215878961234 hits.

R

Toch heb ik die kicks van Quif even meegesnaaid ! Sterker nog, ik zoek snares... :D

Back