De 'Kick' Maker!??

Heb ooit een tutorial gemaakt over het maken van kicks. Nou ja niet echt over het maken maar meer hoe je een kick wat vetter kan laten klinken. Ik heb de tutorial uit een boek geleerd en er een filmpje van gemaakt. Door het te doen leer ik het toch het snelst. Voor mensen die nog niet zoveel ervaring hebben kan je hem hier downloaden. Hoop dat iemand er wat aan heeft. zoniet dan delete....;)

what the hell is er mis met je windows .... dat alles zo flipt is niet normaal ...
of komt t door het tooltje dat je gebruikt heb om video te maken?

erg irri om naar te kijken, verder wel leerzaam :)

Origineel geplaatst door De Bezige Bij
Koop een Porsche 911 en ga met 180 km/h over de Autobahn, krijg je ook een 'kick'.

Beter over het circuit, dat is professioneler :dubbel:

what the hell is er mis met je windows .... dat alles zo flipt is niet normaal ...
Dat komt omdat ik cross disolve gebruikt heb in het filmpje. Als ik hem exporteer als quicktime geen probleem maar als ik er een wmv van maak doet hij een beetje vreemd inderdaad. Het probleem was alleen dat het quicktime filmpje 560 mb was en de wmv maar 7 mb.;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
of komt t door het tooltje dat je gebruikt heb om video te maken?

erg irri om naar te kijken, verder wel leerzaam :)

Geen probleem en geen geflip hier eigenlijk. Althans, hij liep niet helemaal volledig soepel, maar ik kon goed volgen wat er gebeurde.

Origineel geplaatst door Xpressive
Heb ooit een tutorial gemaakt over het maken van kicks. Nou ja niet echt over het maken maar meer hoe je een kick wat vetter kan laten klinken. Ik heb de tutorial uit een boek geleerd en er een filmpje van gemaakt. Door het te doen leer ik het toch het snelst. Voor mensen die nog niet zoveel ervaring hebben kan je hem hier downloaden. Hoop dat iemand er wat aan heeft. zoniet dan delete....;)

leuk filmpje. Interessant om te zien hoe je dat doet. Zou bij mij niet werken; veel te bewerkelijk.Tegen de tijd dat ik klaar zou zijn met het maken van de kick, zou ik al weer vergeten zijn waarvoor ik 'm wou gaan gebruiken :)

leuk filmpje. Interessant om te zien hoe je dat doet
Dankje vond het wel leuk om te doen. Moet zeggen dat als je het vaker doet dat het dan best snel gaat. De kick klinkt meestal beter bij de track als hij in de zelfde toonsoort staat. Natuurlijk kan je hem ook pitchen naar de juiste toonsoort, maar dan vind ik hem meteen zo slap klinken.:)

Ik heb het filmpje even aangepast en de crossjes eruit gehaald. hij loopt nu wat beter door.

Bassdrum_tutorial ;)

Je deur keihard dichtslaan en opnemen blijft toch nog het beste
Dat is natuurlijk de beste manier.:D

Origineel geplaatst door D-Ranged
Je deur keihard dichtslaan en opnemen blijft toch nog het beste:L

wil je daar ook een demo filmpje van maken? hoe hard moet je nu bijv. je deur dichtslaan ...
en elke deur met verschillende deurpost klinkt toch weer anders neem ik aan ...

btw ik heb hier wel es regelmatig serieus hard de deur dichtgeknald (vooral in mn pubertijd :D )

en ik moet zeggen dat die knal toch echt niet aangenaam is.. heb hier metalen deurposten en dat klinkt behoorlijk schel en blikkerig, neem aan dat mijn huis dus niet geschikt is als de ''kick'' maker

tenzij ik industrial zou maken :)

Ik heb het filmpje even aangepast en de crossjes eruit gehaald. hij loopt nu wat beter door.

Bassdrum_tutorial ;)

Leuk fillumpie! Bedankt!

Wat is de basiskick? Is dat een sample?
Waarom knip je de samples af op de piek, en niet als ze door de 'nul'-lijn gaan? Lijkt mij dat je dan ook geen 'clicks' en 'ticks' meer hoort? of heb ik het mis?

Wat is de basiskick? Is dat een sample?
Ja de basis kick is gewoon een bestaande kick met een goede attack.

Waarom knip je de samples af op de piek, en niet als ze door de 'nul'-lijn gaan?

Je zou hem ook op de nul-lijn kunnen knippen maar ik trim de kick toch altijd in battery dus haal die click daar altijd wel weg. ;)

Kijk aan jou hebben we wat Xpressive,

Kheb je filmpje gezien! Weer iets geleerd!
Zeker een goede manier om kicks te maken maar ook bijvoorbeeld snares, etc.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En om ff terug te komen op het feit dat dit al de 1000ste topic is die gaat over het maken van een kick:
Sorrie maar toen was ik nieuw en had ik nog geen idee waar de 'search button' was, aangezien die niet duidelijk te vinden is, als je dit forum voor het eerst ziet!

Ik doe meestal met live Kicks doorlussen en Eq goed afstellen. En dr komen meestal wel vette shit uit.Ligt eraan hoe je afstelt dan met je EQ.

Kijk aan jou hebben we wat Xpressive

Tnx hoop dat je er wat aan hebt ;)

btw ik heb hier wel es regelmatig serieus hard de deur dichtgeknald (vooral in mn pubertijd )

;)

Wel een goeie attack in die dicht slaande deuren. Misschien als je hem dan layerd met een basswave klinkt het wel lekker.:eureka:

Je zou hem ook op de nul-lijn kunnen knippen maar ik trim de kick toch altijd in battery dus haal die click daar altijd wel weg. ;)

Hoi,

Ik heb je tutorial filmpje ook gezien, en dacht ook meteen waarom je zo raar knipt hehe..

Mensen die een trage pc hebben, zullen niet zo gauw meerdere envelopes gaan gebruiken om de sample "tik-vrij" te maken. Envelopes kosten ook CPU :P

Het is dus efficienter om het meteen in de sample-editor te doen, ben je er meteen vanaf.
Het scheelt je dan weer 1 of 2 envelopes ( als je de bass ook meteen goedzet in soundforge 2 envelopes ).

vraagje : waarom mix je de samples niet meteen al samen in soundforge ? of wil je de bass nog kunnen aanpassen, terwijl je muziektrack loopt ?

Verder wel een hele handige manier om iets uit te leggen, mooie tutorial verder.
Met welk programma heb je dit opgenomen ?

cya,

Misschien vinden de meesten dit een ronduit belachelijk idee, maar ik zou iedereen toch willen adviseren eens een 10 of 12 inch speaker te nemen, er een microfoon bij te zetten zo halverwege de conus, en vlak onder de mike met een balpen op de conus te tikken. Vettere kick heb je nog nooit gehoord...

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Misschien vinden de meesten dit een ronduit belachelijk idee, maar ik zou iedereen toch willen adviseren eens een 10 of 12 inch speaker te nemen, er een microfoon bij te zetten zo halverwege de conus, en vlak onder de mike met een balpen op de conus te tikken. Vettere kick heb je nog nooit gehoord...

Sluit die woofer direct aan op de mic in van je mengpaneel, heb je een elekriese kickdrum :eureka:

Back