S80 Vs S90

eensch.

piano spelen op een synthklavier is'niet erg pretiig, en vreemd genoeg moeilijker (om strak te blijven spelen).
De pianogeluiden van de s30 vind ik op zich prima geschikt om live te gebruiken in een band, maar het toetsenbord leent zich er niet voor. Hij gaat tegenwoordig voor rond de 350€ dacht ik, en voor dat geld vind ik het een heel leuk apparaat.
Als je gaat kijken naar een oplossing waar je én fijn spelende pianotoetsen én een goed pianogeluid maar ook een breed pallet, en het mag niet te duur zijn, kom je eigenlijk al meteen op een (ouder) 88-toets masterkeyboard en een soundmodule. Maar of je dat handig vind werken op een podium is maar de vraag. Je kan ook eens kijken naar de roland rd500 of rd600, beide stagepiano's. Ik weet alleen niet wat die 2ehands nog doen, en het geluidenpallet is niet zo groot, de klankkwaliteit is wel weer heel aardig.
Er zullen vast meer opties zijn, maar die schieten me nu niet zo te binnen :)

dat de synths met meer dan 61 toetsen meestal betere aanslag hebben, had ik al verwacht, alleen zo'n groot klavier vind ik onhandig, en gebruik ik niet; dus zoek ik max. 5 klavieren en desnoods een soundmodule erbij... ik weet gewoon dat er beter is dan die kawai van mij, en vraag me af wat; kennen mensen de korg poly 800? om bv. te combineren met een roland soundmodule? of ga ik er dan niks op vooruit(de piano geluiden op die kawaii kunnen niet slechter)...

PS allemaal enorm bedankt voor de reacties.

heeft de kawai geen midi uit?

een goede soundmodule zou kunnen zijn de jv1080 van roland. Een ontzettend breed pallet, met heel aardige piano's en de mogelijkheid om via expansion boards andere geluiden (bv nog betere piano's) toe te voegen. Aangezien het ding tegenwoordig ooit voor 200€ de deur uitvliegt, kan je je er geen buil aan vallen. 200€..... ik ken niet veel wat ik voor dat geld zo de moeite waard vind :)

de poly 800 is een oude analoge (nou ja, analoge filters in ieder geval) synth, best geinig, maar of je daar nou veel mee opschiet weet ik niet.

een EMU Proteus 2000 is ook wel het overwegen waard denk ik. Heeft enorm veel sounds, met veel bruikbare piano's en keyboards. Daarnaast ook veel andere geluiden. Ik heb de mijn zelf gekocht voor 300 maar ik heb er overlaatst verschillende voor iets minder dan 200 euro zien weggaan. Al bij al een mooie module die erg veelzijdig kan zijn (enorme synth mogelijkheden die - als je niet wil - niet hoeft te gebruiken) en bovendien uitbreidbaar is.

Qua keyboard is het beste wat ik je kan aanraden zelf gaan uitproberen. Dit geldt eigenlijk voor alle materiaal maar is echt zeer belangrijk voor een keyboard, omdat dit erg verschilt van persoon tot persoon.

Back