Quasimidi Sirius & Raven (max) demo?

spookkoops

Gemeneraadslid
Hallo luitjes,

Ik ben een beginner op synth-gebied en ben zoekende naar een goede (beginners-)synth. Nu ben ik aardig benieuwd naar de Quasimidi Sirius en eventueel de quasimidi Raven (jaja, quasimidi is er niet meer en de synths, vooral de sirius, is erg moeilijk te verkrijgen).

De vraag: heeft er iemand een demo van de sounds van één van deze synths? Of zelfs complete tracks van jezelf waarin ik de sounds terug kan vinden? Wellicht een track van bekende producers waarin deze synths gebruikt zijn ben ik ook wel benieuwd naar......uiteraard heb ik de demo's op vintagesynth al gehoord maar ben benieuwd naar meer voor een vollediger beeld.

Zal misschien niet al teveel reacties krijgen hierop maar hoop het wel!

Als er iemand is die ervaring heeft met deze synths hoor ik het ook graag! Kheb natuurlijk al hier en daar gekeken: de raven zou moelijk of nauwelijks te editten zijn (waarmee volgens mij bedoeld word dat er weinig getweaked kan worden met de sounds: ben ook maar een leek op synthgebied!) en bij de sirius zouden de presets te gemakkelijk te overschrijven zijn. Ook heb ik ergens gelezen van een siriusgebruiker dat deze persoon wel te spreken was over de drumsounds maar niet de leadsounds (of hoe je dat ook maar noemen mag in correct synth-lingo).

Zelf ben ik van plan om me te richten op techno (en hardere segmenten daarvan) maar je weet maar noooit waartoe de mogelijkheden je inspireren uiteraard (schlager anyone?????).

Bij deze:

(Ik heb hier 2 van de demo's gekozen die in de lijn van je verwachtingen liggen --> "Techno (en hardere segmenten daarvan)")

ps:
Heb zelf nooit met de sirius gewerkt dus gebruikerservaringen zul je bij iemand anders moeten zoeken vrees ik.

Groeten SQ.

Attachments

• sirius5.mp3
    704,5 KB · Bekeken: 65
Thanx voor de mp3-tjes: het beeld van de sirius isal wat helderder! natuurlijk geeft een hands-on demo nog meer duidelijkheid maar dat zit er toch haast niet in.......

Lijkt me wel wat die sirius.....:)

Back