Dvd Sample opnemen op Pc.

michel_1983

Komt net om de hoek kijke
Hallo,

Ik heb dus een dvd, en daarvan wil ik een sampel opnemen op de pc.
Nou heb ik dus al de audio out op mijn geluidskaart ingang aangesloten, maar de opname ruist teveel, en het geluid is niet naar mijn zin.
Komt denk ik ook omdat ik een dvd speler heb van 30 euro by de Blokker!
Maar nu heb ik in mijn pc ook een dvd speler zitten.
Ik ben dus als zover dat ik hem wel kan afspelen op de pc, maar hij geeft alleen geen geluid door!
En daar gaat het nu net om :-)
Ik denk dat het komt omdat ik geen kabeltje heb van de audio out op de dvd, naar de geluidskaart.
Nu zou je zeggen, leg dat even, maar die heb ik dus niet op mijn geluidskaart zitten.
Ik heb een Esi Esp 1010 geluidskaart, met alles erop er er aan, maar dat is dus niet mogenlijk.

Maar hoe kan ik dit nu het beste doen?
Is daar een programma voor, dat het audio digitaal afleest ofzo iets?
Wel kan ik gewoon cd's er in afspelen, en dat geluid hoor ik wel, maar dat gaat dus ook digitaal via windows media speler.

Alvast bedankt,

Mvg Michel

Er zijn diverse programma's waarmee je audio van een dvd kunt rippen. Ik geloof dat er in Computer Totaal wel eens een artikel over heeft gestaan. Die artikels kun je op hun site kopen, geloof ik, of je moet het nummer opzoeken via de site en dat nummer nabestellen.
Ik zit op het moment niet thuis, maar ik geloof dat ik dat nummer heb. Als ik hem nog kan vinden, zal ik je even PB'en.

Grtz

Re: Dvd Sample opnemen op Pc.

Origineel geplaatst door michel_1983
Hallo,

Ik heb dus een dvd, en daarvan wil ik een sampel opnemen op de pc.
Nou heb ik dus al de audio out op mijn geluidskaart ingang aangesloten, maar de opname ruist teveel, en het geluid is niet naar mijn zin.
Komt denk ik ook omdat ik een dvd speler heb van 30 euro by de Blokker!
Maar nu heb ik in mijn pc ook een dvd speler zitten.
Ik ben dus als zover dat ik hem wel kan afspelen op de pc, maar hij geeft alleen geen geluid door!
En daar gaat het nu net om :-)
Ik denk dat het komt omdat ik geen kabeltje heb van de audio out op de dvd, naar de geluidskaart.
Nu zou je zeggen, leg dat even, maar die heb ik dus niet op mijn geluidskaart zitten.
Ik heb een Esi Esp 1010 geluidskaart, met alles erop er er aan, maar dat is dus niet mogenlijk.

Maar hoe kan ik dit nu het beste doen?
Is daar een programma voor, dat het audio digitaal afleest ofzo iets?
Wel kan ik gewoon cd's er in afspelen, en dat geluid hoor ik wel, maar dat gaat dus ook digitaal via windows media speler.

Alvast bedankt,

Mvg Michel

Dus als je een DVD in je PC afspeelt heb je geen geluid ? En als je een CD draait dan ? :confused:

@ Bubbles ok bedankt!

@dione: Dat speelt hy wel af, omdat dat via windows media speler op de 1 of andere manier digitaal ofzo gaat.
Maar voor het dvd geluid moet ik volgens my echt een kabel van de dvd speler naar me geluidskaart hebben.
Alleen dat gaat dus niet :-(

Origineel geplaatst door michel_1983
@ Bubbles ok bedankt!

@dione: Dat speelt hy wel af, omdat dat via windows media speler op de 1 of andere manier digitaal ofzo gaat.
Maar voor het dvd geluid moet ik volgens my echt een kabel van de dvd speler naar me geluidskaart hebben.
Alleen dat gaat dus niet :-(

heb je een DVD in je PC zitten of een losse DVD-speler ?

dit is erg simpel ...

hoe ik dit doe:

dvd demuxen (vob file).... dan heb je audio en video stream ...vervolgens laad ik de audio stream in soundforge ..
niks geen ruis ... je heb nu een sample in dvd kwaliteit zo zuiver als t maar kan :)

meer info over demuxen: www.doom9.org

@ Dione: Ik heb beiden, maar met de losse dvd zit er dus teveel ruis in de opname.
Komt denk ik omdat het een goedkoop ding is.

@ReSoNaNcE: bedankt, ik ga zo meteen even kijken!

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dit is erg simpel ...

hoe ik dit doe:

dvd demuxen (vob file).... dan heb je audio en video stream ...vervolgens laad ik de audio stream in soundforge ..
niks geen ruis ... je heb nu een sample in dvd kwaliteit zo zuiver als t maar kan :)

meer info over demuxen: www.doom9.org

Correct ;)

Bedankt voor de hulp.
Ik heb vandaag helaas geen tyd meer gehad, maar ik ga er van de week mee aan de slag!
mvg Michel

Het is gelukt!

Ik heb de dvd eerst met dvd schrink naar de hd geladen.
En toen kon ik met dvd audio decryper het geluids bestand afspelen.
Dat heb ik toen in soundforge opgenomen.
Nu is de kwalitijd wel goed.

Bedankt voor de tip!

wat een gedoe he,
ik heb ontdekt dat mijn soundblaster een opname feature heeft die zegt "what U hear' dan neemt ie dus alles op wat je op dat moment hoort, line-in, mp3tjes, ableton, filmpje, maakt niet uit, opnemen in bv. cool edit, is erg handig, kun je een dvd-tje afspelen en gewoon op record drukken als je iets leuks tegenkomt...

Als je het topic leest, dan zul je zien dat dat niet werkt...
Die functie heb ik ook op mijn geluidskaart zitten d.m.v. Direct Wire.

ik heb het topic gelezen, en het werkt nog steeds bij mij...
Ik dacht misschien kan ik je eventueel helpen, maar okee, ik zal het nooit meer doen.

Back