House muziek verkopen

Termeneter

Nieuwkomer
Hallo

Ik ben nu een jaar bezig met muziek maken. Vooral maak ik veel house en techno muziek
Nu denk ik is het tijd om door een platenstudio mijn muziek te verkopen
Bij wie moet ik dan zijn?
Hoeveel geld moet ik straks vragen voor een CD of is alles 50 procenten?
En hoe doen ze dat met de videoclip. mag ik dan ook zelf zeggen waar we opnemen.

Heel erg bedankt.

DJ Termeneter

Ik zou eerst eens wat MP3'tjes posten om te zien of er uberhaupt iemand op platen van DJ Termeneter zit te wachten :o:

Origineel geplaatst door Frank H
Ik zou eerst eens wat MP3'tjes posten om te zien of er uberhaupt iemand op platen van DJ Termeneter zit te wachten :o:

Mijn vriend zegt dat ik dat nooit moet doen.dan kan iemand anders met mijn tracks aan de slag.
En niet alles is al helemaal klaar. Misschien dat ik later een niet erg goed nummer op het internet zet.

ik ben zowiezo al benieuwd naar een niet erg goed nummer nu

Jouw vriend weet dus niet hoe copyright werkt :). Jij hebt het gemaakt? Heb je de project-bestanden nog, waar alles origineel instaat? De gebruikte VST's en samples? Zo ja, hoe kan er iemand anders dan van door gaan met wat door jou gemaakt is? Die heeft dat toch allemaal niet om het aan te tonen?

Jouw vriend weet dus ook niet dat een platenmaatschappij die jouw demo krijgt ook niet zo 100% eerlijk hoeft te zijn. Wat als ze je track rippen en je nooit iets meer laten horen? Wat dat betreft hoeven zij ook geen engelen te zijn.

Maakt het dan uit wie er iets snaait? Nee, helemaal niet. In beide gevallen zijn mensen er bij gebaat je zo lang mogelijk in het duister te houden.

Als je er toch zo bang voor bent; zet dan een mp3-demo op 112kbps online. De kwaliteit is net niet goed genoeg om het te jatten maar wel voor iedereen die je hier tips en advies kan geven om het te beoordelen. Beter nog; wij kunne hier allemaal zien dat jij degene bent die het gemaakt heeft, en als er iemand anders met een identiek nummer komt aanzetten weten we dat hij de neppert is :).

Origineel geplaatst door fjoesz
ik ben zowiezo al benieuwd naar een niet erg goed nummer nu
Hoge verwachtingen = hard vallen :D.

idd, Yoozer heeft compleet gelijk. een demo opsturen houdt zowat evenveel risico's in als iets op het internet zetten (namelijk: zo goed als geen risico's, zolang jij maar zelf de projectbestanden hebt en dus meer kan bewijzen dan een kerel die alleen een geluidsopname heeft.)

je loopt trouwens wel érg hard van stapel.
als je nu eens begint met hier de tracks die je als demo wil gebruiken te posten in het forum "tracks", zodat we kunnen luisteren, oordelen en tips geven.
je tracks kunnen er alleen maar beter van worden.
als je tracks dan echt goed genoeg blijken te zijn, kun je ze opsturen naar een paar labels.
áls zo'n label dan interesse heeft in je, kun je beginnen met contractjes tekenen en nog van die leuke dingen, en wie weet komt er dan mogelijk ooit als het even meezit heel misschien een videoclip voor een track van je.

laten we zien of het ervan komt

Laatst gewijzigd:
ok. bedankt voor de advies.
weet iemand hoe ik mijn muziek op internet kan gooien.
Ik zal een goede track van mij plaatsen waar ikzelf de piano heb geprogrameerd

DJ Termeneter

upload je cubase project op www.yousendit.com bijvoorbeeld en zet de link hier even neer.
Plaats hier ook even een lijst met gebruikte vst's. Een zipje met alle samples zou ook welkom zijn zodat we allemaal naar je muziek kunnen luisteren en onze mening kunnen geven.

Verder schijnt het dat de muziekcassette het weer hélemaal wordt voor 2006 / 2007!

-C-

Ik gebruik geen cubase maar Record producer deluxe versie.
Is dit een goed programma voor tracks te maken?mijn vriend zegt van nie of kan ik beter op cubase over gaan?
Mijn vriend komt straks langs om een track op internet te gooien.

DJ Termeneter

veel succes, maar naar mijn ervaring zul je dit nu niet voorelkaar krijgen, been there done that, tel er nog een paar jaar bij op en probeer het dan nog eens ;)

Termenator, zoals je weet telt bij de verkopen niet alleen je muziek - maar ook je uiterlijk speelt een grote rol.
Met name als het gaat om het opnemen van videoclips is het juiste image een kritische succesfactor; heel goed dat je daar vooraf al over na hebt gedacht! :okdan:

Ik zou tegen eenieder willen zeggen: als je zover bent om een track te plaatsen, vergeet dan niet om er meteen een goeie, representatieve foto van jezelf bij te zetten. Eventueel ook van je auto, als je die hebt.
Je zult zien dat dit meteen effect sorteert!

In het algemeen is het misschien goed om te beseffen dat we op synthforum te weinig aandacht besteed hebben aan deze belangrijke onderwerpen. Daarom denken we aan het starten van een nieuw subforum genaamd "Uiterlijk, presentatie en pimping" waarin de laatste tips betreffende ontharing, make-up en neon-tubes onder je auto kunnen worden uitgewisseld.
C738 heeft zich reeds kandidaat gesteld om dit subforum te moderaten, maar sollicitaties zijn welkom.
Graag voor het begin van volgende maand, omdat we per 1/4/2006 hiermee willen beginnen!

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou tegen eenieder willen zeggen: als je zover bent om een track te plaatsen, vergeet dan niet om er meteen een goeie, representatieve foto van jezelf bij te zetten. Eventueel ook van je auto, als je die hebt.
Je zult zien dat dit meteen effect sorteert!

In het algemeen is het misschien goed om te beseffen dat we op synthforum te weinig aandacht besteed hebben aan deze belangrijke onderwerpen. Daarom denken we aan het starten van een nieuw subforum genaamd "Uiterlijk, presentatie en pimping" waarin de laatste tips betreffende ontharing, make-up en neon-tubes onder je auto kunnen worden uitgewisseld.
C738 heeft zich reeds kandidaat gesteld om dit subforum te moderaten, maar sollicitaties zijn welkom.
Graag voor het begin van volgende maand, omdat we per 1/4/2006 hiermee willen beginnen!

Waar te solliciteren?

Ik heb al enige reacties binnen via PB. Wees er op tijd bij, voordat m'n box vol zit!
Reacties onder vermelding van naam, leeftijd en favoriete couturier.

Origineel geplaatst door Ytse
Wordt dit de grootste hoax thread 2006?

Inderdaad.. Ik geloof er geen hol van. Deze knaap is een leuk grapje van een (bekend?) forum lid.. Daarvan ben ik vrij zeker!

Back