samson en superflux wat is het verschil en welke is beter !

tjebbestorm

Storm op de maan
ok dan mn vraag is dus wat het verschil is tussen samson en superflux
ik heb van beide de drum mics gezien maar weet nu niet welke ik beter kan kopen
superflux ken ik al een tijdje en spreekt me ook het meest aan.
maar de samson ziet er ook goed uit maar weet ik verder niets van (de kwaliteit )

de prijzen voor een setje mics van superflux bij feedback kost 99 euries
terwijl die van samson 159 euries is en dezelfde aantal mics heeft
mijn vraag dus : welke is beter qwa weergave
duurkoop is niet altijd beter dan goedkoop
dus wie weet en kan mij hier meer over vertellen
alvast bedankt
tjebbe
ps :neem het op in de computer dus volgens mij maakt het dan ook niet echt uit wat de kwaliteit is van de mic
die kan ik veranderen in de computer maar ja weet niet of ik gelijk heb met deze stelling vandaar mijn vraag plus deze vraag /mening
hehehe
grt tjebbe

:yamaha:

Wat wil je ermee? Echt professionele opnames maken? Of meer demootjes en je eigen ramwerk opnemen?

Voor 99 / 159 euro kun je niet verwachten dat je een complete set studio-kwaliteit mics hebt. Dus de kwaliteit zal niet extreem hoog zijn. Maargoed, als je niet voor extreme studio-kwaliteit gaat of ze gewoon in de oefenruimte gebruikt dan voldoen ze prima!

Wil je echter extreme HQ-opnames, zoek dan verder.. In de computer bewerken als standaard zou je moeten voorkomen.. Als je bronmateriaal niet geweldig is, zal het door bewerking niet heel veel beter worden.

Maargoed, ik gebruik voor mijn kit in de oefenruimte 3 superlux microfoons (set voor 29 euro :dubbel:) en een superlux bass-drum microfoon.. Voor ons voldoet dat prima! :okdan:

ne we maken eigen opnames in de oefenruimte
en nemen op met drie condensator mics
en dat gaat de mixer in en dan naar de computer
alles op 1 spoor op nemen
voor jams enzo liefhebber shit geen dure opnames we hebben al vaak voor veel geld een studio ingehuurd
en juist die opnames zijn te schoon en clean helemaal niet 70 achtig en teveel ge produceerd
en dit is nou juist niet de vibe en geluid van de band we gaan de oefenruimte in stellen de mix in en drukken op record en gaan spelen en we proberen de ruimte en het geluid daarvan zo goed mogelijk te optevangen op de opname

we hebben al wel erg goed geluid gewoon vies en gruizig zoals op ouwe opnames van vroeger '60'70' achtig dus geen state of the art shit maar gewoon old school de opnames die we al gemaakt hebben zijn er goed en zijn echt al zoals we het willen en klinken zowieso al beter dan door de technology wat tegenwoordig al standaard is ik wil de mics gewoon gebruiken om de drums wat beter te laten uitkomen in de mix that's it
bedoel de opnames klinken nu als een live optreden. jimi hendrix doors achtig
en de drums hoor je wel maar als ik het gewoon versterk komt het beter uit
vroeg me alleen af wat er nou dan beter aan die samson shit is inverband met de prijs
hihihihihihii
heb zelf eigenlijk de ervaring dat dure dingen meestal te mooi klinken en helemaal niet aan mijn verwachtingen voldoen
en naar mijn mening klinkt superflux wel goed in verhouding tot wat je met oudere apparatuur krijgt (ouwe mics enzo)
+
twee van de drie condensator mics zijn van superflux (aanbieding feedback )mischien ken je ze wel
dus daarom dacht ik dat de mics voor de drums wel ok zijn

maar jij gebruikt ze dus gewoon in de oefenruimte
vertel is wat is je eigen ervaring klinken ze onduidelijk,vervormd, of rondom kut of gewoon goede weergave van wat er live gespeeld wordt

:D Tjebbe :yamaha: :yamaha: :yamaha:

Origineel geplaatst door tjebbestorm
trouwens 29 euries voor een set mmmmmmm waar ?
bij feed back kost een set 99 euries !
mmmmm were is your dealer
:D

Hehe, waren geen drum-mics hoor, gewoon een koffertje met 3 dynamische mics..
Het klinkt niet top-notch, maar moet ook eerlijk zeggen dat we die dingen erbij-gehangen hebben en zijn gaan spelen.. Niks geen uitgebreide EQ, soundcheck of wat dan ook.. En ik vind ze nog vrij aardig eigenlijk! Ze klinken een beetje wollig voor mijn gevoel, maar ze kosten dan ook geen drol :)
Ik ben dan ook een leek op het microfoon-gebied, mar als ik het zo lees zou ik niet al te veel uitgeven en gewoon gaan met die banaan!

(Wij oefenen met headphones in de oefenruimte: Drums, gitaren (via POD), bass (ook via POD) en zang naar de mixer en via daar naar headphone-splitter. Iedereen een eigen koptelefoon en knallen maar :okdan:

Back