mpc 1000 met korg ESX OF EMX???

FreqJuggler

Stamgast
Hey, ik weer eens jullie hulp nodig...;)

Ik heb een mpc 1000, nu wil ik een korg electribe kopen omdat die realtime effecten en filters perfect werken met mijn mpc 1000. En de effecten zijn naar mijn mening VEEEEEEL strakker.

Het idee is om gewoon alles met de mpc te doen wat betreft sequensing. Ik wil de outputs naar de emx of esx laten lopen en dan die effecten erop gooien en bewerken om ze vervolgens weer naar me mpc te sturen via me mixer.

Nu zit ik met een vraag wat mijn keuze moeilijk maak:

Waty is het verschil tussen de esx en de emx? Ik heb de mpc al als sampler dus een extra sampler zoals de esx is niet nodig...

Ik wil wel graag wat extrta synth geluiden en dat maakt die emx weer interresant.

Nu heb ik ergens gelezen dat de emx alleen een mono input heeft, is dit waar? Want hij is verder toch hetzelfde als de esx?

Kortom de emx is een synth en de esx een sampler... Maar heeft de esx ook interne bruikbare sounds?

Welke raden jullie mij aan? En is eventueel een van de kleinere (goedkopere electribes ook een optie, los van de tubes in de esx en emx?

En wat is de 2de hands prijs ongeveer van een emx of esx? thanx! peazls poast

je gaat een electribe kopen om je mpc doorheen te halen?
zou je dan niet beter gewoon een effectenbak en een synth kopen!?

Als je alleen FX wilt koop dan een FX unit .. zo goed zijn de fx van de Electribes ze niet . ( al is de compressor erg fijn)
Als het je om het realtime gebeuren gaat kijk dan eens naar een Kaosspad .
De EMX1 is echt een hele leuke bak . Het synth gedeelte is echt goed .
Ik heb een MPC1000 en een ESX1 gehad ... en nu een EMX
De EMX heeft 5 synthstemmen en 8 drums .
Ik denk persoonlijk dat het een goede keuze is naast een MPC1000 of een ESX .
Zelf denk ik om een ES1 er bij te kopen .

"je gaat een electribe kopen om je mpc doorheen te halen?
zou je dan niet beter gewoon een effectenbak en een synth kopen!?"

Ik heb de combi mpc met esx gezien en het word door veel hiphopproducers gebruikt. Ook heb ik wat filmpjes bekeken en ik vind de manier van werken met beide zover ik kan "zien" echt super. Bijv. (r.i.p.) Jay dee gebruikte naast zijn mpc 3000 ook een esx om de "sweeps" te krijgen door middel van de filters. Daarom is mijn keuze daarop gevallen. Ik heb echt wel gedacht aan losse fx en synth... Maar dat kan ik ook als extra kopen. Plus met een fx module kan ik niet zo werken als met een electribe..

en ik heb al een synthmodule...

ps. ik maak hiphop beats

Ik denk dat je het beste een filter koopt. De filter in de Kaoss Pad II is eigenlijk best vet en, wat misschien belangrijker is, direct bruikbaar als je weinig van filters kent. Anders misschien kijken naar een Electrix FilterFactory en aanverwanten.

Je kunt ook alles wat je met de Kaoss Pad doet opnemen in je MPC dus da's geen punt denk ik.

Trouwens als je toch een Electribe wilt waarom zou je de interne sequencer van dat machien dan niet gebruiken; een stepsequencer is toch handig bij momenten me dunkt. Wel wat minder bij HipHop vind ik zelf want als ik bvb een DnB of Elektro track maak dan denk ik steeds: "een stepsequencer zou nu wel handig zijn" en als ik een HipHop track maak heb ik dat gevoel feitelijk nooit.

Afin ik denk als je echt die Electribe wilt dat je ze beter synct aan de MPC of misschien omgekeerd.

In ieder geval is zo'n Electribe - zoals elk nieuw stuk gear - een hoop fun :D

Een ESX zou ik in jouw geval zéker niét kopen want zoals je zelf al zegt heb je al een dikke drumsampler. Verder denk ik dat je idd veel beter een synth of externe fx zoals een Kaoss Pad of iets anders kunt kopen.

hahaha poast jij zit echt aan dezelfde dingen te denken als ik. ik zit ook een ESX te overwegen. ik heb dat ook gelezen ja van Jay Dee, maar het ille vind ik dus dat er buizen in zitten. Dat ding blaast denk ik nog meer leven in je MPC, maar ik vind ze eigenlijk wel te duur.
Waar heb je die filmpjes gezien dan?

p.s. mensen die kaosspad aanraden... dat ding heeft toch geen buizen? kun je dan kwa sound niet net zo goed VSTs gebruiken?

jaman ik heb echt van alles uit gezocht over deze bak. Maar ik ga het gewoon anders doen. Ik ga een 2500 halen. voor de grotere pas maar voooral de 8 outs.
dan haal ik die alesis adat nog erbij of een nieuwe geluidskaart met 8 of meer ins, en dan heb ik 8 kanalen om effecten over te gooien van waves enz.
Ik ben tevreden over me geluid eigenlijk, alleen idd die buizen leken mij ook ill.

Maar ik ga voor me eindmix gewoon een buizenversterker of iets halen. Met een beetje geluk krijg ik genoeg terug van de belasting om een 2de hands 4000 te halen. Dan heb ik 8 analoog uit en 8 adat uit! perfect, gewoon gelijk mixen met me bcf's.

Alles duurt nog wel twee maanden ofzow... belasting duurt lang altijd u know...

Back