Kermisbakken

Kevin

Tis niet te gleuven
Gadgets....vind ze niet mooi/leuk op synthesizers..Machinedrum met Elvis,MicroQ met reclameblok en al die lampjes.. word er af en toe zo tuureluurs van.
Ook in de studiopic thread 1 foto normaal en 1 foto donker leg een lichtslang in dat hok en iedereen denkt dat je voor een Miljoen in je hokkie hebt.Ik zit niet graag in een pikdonker hok met veel lampjes en een lavalamp.
Waarom niet gewoon net als die ouwe bakken dat het doet waar het voor gemaakt is i.p.v. al die fancy lampjes en geestverschijningen in je apparatuur ben je net met iets bezig switch je je bak aan eerst denk je dat hij ontploft door dat alles moet gaan knipperen en vervolgens komt Elvis je gedag zeggen tssssssssss..Maar goed het is Zaterdag en vroeg dus misschien ben ik maar aan het zeiken.:duivels:

hahahaha goedemorgen kevin!
ik vind dat je een punt hebt.. het gaat om de lol en functionaliteit, en dat is niet altijd uit te drukken in veel lampjes :) [edit]

humm... ik vind het heerlijk om in een schaarsverlichte studio te zitten met lampjes, led-jes en LCD's... Maar ik heb dan ook geen lava-lamp, lichtslang of kerstversiering.

Alleen balen.. want ik heb ook geen synth met een Elvis-tweak-functie...

:gaap: Zaterdag-ochtend....

Met alle respect voor de jongens die hun foto's posten en een pracht van een studio hebben maar....vind het zo tsja....zo'n foto in het donker (kijk ikkuh heb lekkur meer lampjus!!en een laaaavaaaaalamp) Dan zie je hoeveel van die flikkerdingen er wel niet in je hok staan (ik zie dan liever een goed verlichte VU meter of buis)

Die duizenden lampjes en displays kunnen best gezellig staan in een donker hok. Motiverend wellicht...
Het enige waar ik me aan kan storen is de felheid van de verlichting. Zo'n Machinedrum om maar een zijstraat te noemen; na 10 minuten kijk je letterlijk scheel en wazig uit je ogen, zo fel als die ledjes en backlite oplichten...

IDD :okdan: Ik kan veel prettiger werken als het een beetje een gezellige boel is om me heen... Zo heb ik ook 2 groten planten in mijn "hokkie"staan. De bladeren komen gewoon over mijn beeldscherm heen :)

En ik heb ook zo'n Lavalampie bij me synthjes staan... Ik weet niet of ik daar nu inspiratie uit haal, maar het is iig wel rustgevend voor mijn gevoel...

Nee sry Ik ben het niet met je eens... Leuke opgepimpte studiootjes zijn voor mij de Bom.. maar dat is dan persoonlijk denk ik.. :biertje:

Als ik met de lampen uit, in de studio zit en alle gear staat aan, is het net alsof je over new york city vliegt...;)

kijk ikkuh heb lekkur meer lampjus!!en een laaaavaaaaalamp

Dat vind ik dus geen criterium. Alsof er een "ledjes-verzamelen" competitie doorslaggevend zou zijn bij je gevoel voor wat "mooi" is.

Persoonlijk vind ik zo'n "nightflight over new york" ook best wel mooi.

En om de calvé pindakaas maar eens te citeren "Stom hé, ik vin het gewoon lekker"

Is natuurlijk ook een kwestie van smaak...en over smaak valt niet te twisten!:)

..de zin van knipperende lampjes

..de zin van knipperende lampjes

dat snap ik ook niet. wat is het nut? "hallo ik sta aan! hallo!" ofzo?

Nuttige lampjes daar heb je wat aan !Vind het behoorlijk wel handig om te zien of er ergens MIDI binnenkomt (alhoewel dit kan ook op display) maar bijv. een synth met 3 lfo's met elk een eigen lampje op verschillende snelheden aarrrgghh :duivels:

Re: ..de zin van knipperende lampjes

Re: ..de zin van knipperende lampjes

Origineel geplaatst door Arv
dat snap ik ook niet. wat is het nut? "hallo ik sta aan! hallo!" ofzo?

idd, gewoon branden ok, maar dat iri geknipper..., alleen op de BPM heb ik er geen last van, zoals op een drumcomputer ofzo, als het maar ergens mee in sync is.

Zo heb een Micro Q gehad die wel eens vastliep maar MET zo'n flashy reclame in de display als je hem 5 min. niet had aangesproken dan heb ik dus zoiets van @$##@ LAAT EERST DAT DING FATSOENLIJK WERKEN!!!!!:(

Origineel geplaatst door Kevin
Nuttige lampjes daar heb je wat aan !Vind het behoorlijk wel handig om te zien of er ergens MIDI binnenkomt (alhoewel dit kan ook op display) maar bijv. een synth met 3 lfo's met elk een eigen lampje op verschillende snelheden aarrrgghh :duivels:

nee nee dat is weer makkelijk! :engel:

Ik zit me hier ernstig af te vragen of er wel gear bestaat zonder minstens 1 lampje?

Wellicht zitten sommige mensen al een hele dag in een of ander kantoorpand weg te rotten onder duizenden Watten TL verlichting en helder verlichte computerschermen. Dan is het toch heerlijk als je thuis in je studio nog een uurtje gezelligheid kunt kweken.

Meestal wekt een schaars verlichte studio bij mij meer inspiratie op. En het bespaart energie :)

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zit me hier ernstig af te vragen of er wel gear bestaat zonder minstens 1 lampje?

Zeg niet dat er geen lampjes op mogen zitten...

Origineel geplaatst door Kevin
Zeg niet dat er geen lampjes op mogen zitten...

Nou, je balanceert anders aardig op het randje van blasfemie! :duivels:

Back