Kermisbakken

Kevin, je loopt te zeiken. :D

Hoe meer lempkes hoe beterst!

Ik persoonlijk vind het ook lekkerder werken bij wat sfeerverlichting.

Het werkt voor mij stukken prettiger als ik mijn blauwe verlichting aan heb.
Als ik in mijn hok de 'grote' verlichting aan heb, straalt dat een heel andere sfeer uit. Killer, kouder, ik weet het ook niet precies..

Nee.... geef mij ook maar een berg ledjes (welke wel een duidelijke functie weergeven) en wat sfeerverlichting.

ik vind al die lampjes wel kek. Hoe moet een volwassen man anders spelen dat 'ie op de Enterprise zit in Star trek? :D

Origineel geplaatst door richard2000
Ja patschbays...

tijd dus voor patchbays met lichtjes...:D

:D

Hoe meer lampjes hoe beter! Niet TE fel alleen, 't liefst.. Grote touchscreens / TFT-schermen vind ik net iets te veel licht geven.. (alleeeen daarom koop ik geen Oasys :D )

Ik speel graag in het (bijna) donker ;)

"I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow.." :biertje:

:D

Leuk onderwerp! Voor mij hoeven al die lichtjes ook niet zo, maar ik denk dat ze er meestal niet voor niets op zitten. Kijk bijvoorbeeld naar de Alesis ION, die heeft aardig wat ledjes (al dan niet ingebouwd in knoppen). Maar ik vind ze toch wel informatief want ze geven gewoon weer welke functie aanstaat, of bijvoorbeeld welke LFO je aan het editten bent. In 1 oogopslag dus je hoeft dat niet in het display te zien.

Echt last heb ik dus niet van die (knipperende) lampjes. Vervelender vind ik het geluid dat sommige apparaten geven, vooral de combinatie ervan als je meer aan hebt staan (zoemtoon van harddisks, fannoise e.d.). Of de warmte die het spul afgeeft, vooral zomers.

en..

en..

erg handig bij het optreden op meestal stikdonkere podiums....:okdan:

Origineel geplaatst door Alan
....En het bespaart energie :)

:D Dat stroomverbruik zal inderdaad wel aanmerkelijk dalen als gevolg van het ontbreken van wat LED-jes, zeker in vergelijking tot de rest van het stroomverbruik van het gemiddelde herriehok van m'n gewaardeerde medeleden.
ik schat zo dat de gemiddelde studio-amp 20x meer stroom verbruikt als alle LED's in mijn hok bij elkaar

Het ziet er allemaal wel lekker fancy uit enzo, maar het nut ontgaat me soms inderdaad ook wel 'n beetje. Maar waarom zou alles in het leven nou toch weer nuttig moeten zijn ?

Lampjes :{ knopjes :{ schuifjes :{

ledjes zijn geil..... :{

zeker blauwe... of van die nieuwe fancy kleurtjes.. turkoise of amberkleurig ofzo... 8)

Welke synths hebben overbodige ledjes dan? Bij drumcomputers en sequencers zijn ze iig functioneel. En een display (liefst grafisch) is toch ook functioneel.

Persoonlijk ga ik ook voor veel, flitsende, knipperende lampjes, displays en noem maar op. Voor mij hoeft het niet eens functioneel te zijn. Ik heb zelfs een oude equalizer met een groot display voor de analyzer. Die laat ik gewoon op een output meebewegen. In mijn PC's zet ik altijd direct fel blauwe leds op het front, is ook weer wat cooler.

Soms doe ik het licht uit, zodat ik mijn speakers ook niet meer zie, alleen de lampjes van mijn apparatuur en laat de sequencer dan lopen, dan zie ik ook niet waar de muziek vandaan komt en
ga dan even genieten van het licht en geluid.

Ik vind het zo "cool" dat ik zelfs aan het overwegen ben om in de open ruimtes van mijn rackje een blindplaat te zetten en daar knoppen, leds en een display in te zetten...... Ohnee, nu ga ik te ver.

Maar ik heb wel een lavalamp :)

Ik vind het zo "cool" dat ik zelfs aan het overwegen ben om in de open ruimtes van mijn rackje een blindplaat te zetten en daar knoppen, leds en een display in te zetten

Ja en die in sync laten lopen met de sequencers... moet je wel een midi-in op je blindplaat maken...:D

Niemand hier die zo'n spiegelbol aan het plafond heeft hangen? Of andere "disco" lichten.. stroboscoop.... :D

Niemand hier die zo'n spiegelbol aan het plafond heeft hangen? Of andere "disco" lichten

Yep..hier! :D
Spiegelbol en spot met zo'n roterende schijf met vier kleuren.

En ja , als ik weleens 's avonds of 's nachts in m'n hok zit ontstaat er een prettig en inspirerend sfeertje....voor mij dan.

groet

Tom

Ik zal als ik vanmiddag thuis ben wel even een foto plaatsen :)

Origineel geplaatst door klausito
Niemand hier die zo'n spiegelbol aan het plafond heeft hangen? Of andere "disco" lichten.. stroboscoop.... :D

:D Tuurlijk wel! Geen spiegelbol, maar kerstverlichting, blacklight, kleurenlampjes, af&toe een beamer met een DVD vol wazige beelden/filmpjes, etc.etc.

Attachments

• studio sips.jpg
    studio sips.jpg
    248,2 KB · Bekeken: 103
Back