Roland AX-1

Ronnie

Stamgast
Dag mensen,

mijn vraag over de Roland ax-1:

Ik heb een Yamaha Motif waarmee ik de Roland ax-1 wil aansturen. Is het mogelijk om een volgorde te maken op de Roland ax-1 dat ik kan switchen tussen mijn Motif geluiden? En dat de Roland ax-1 ook dat onthoud zodat niet elke keer opnieuw die volgorde in hoef te stellen?

Dus bv: Bank 1: Orgel / bank 2: Strings / bank 3: saxafoon op de roland Ax-1, neem aan dat je verschillende banken op de AX-1 hebt, en dat je daar de sounds van de Motif in programmeerd... Dan maakt het namelijk niet uit of ik een Roland ax-1 koop of een AX-7... graag snelle reactie van mensen die hier ervaring mee hebben!! Koop er vandaag\morgen 1 namelijk 2e hands!!

Greetzz...

Ronald!

He Ronald,

Mijn ervaring met een ax-7 is dat je je geluiden voor kan programmeren, met een beetje geduild kun je je motif behoorlijk precies aansturen.
Ik neem aan dat dat met de (ietwat eenvoudigere) ax-1 ook kan.
Het blijft een lekker speelbaar gelikt midicontrollertje, waar ik toch wel veel plezier van gehad heb (stom dat ik hem toen verkocht heb, nu helaas geen poen meer voor :( )

succes met je aankoop, naar mijn mening de moeite waard.
(overige leden: spreek me tegen als het niet zo is)

groeten, Erik

Hoi, heb hem nu dus thuis! Supermooi ding! Alleen ik wil graag user geluiden proggen in de Roland ax-1 dat lukt mij niet. Krijg alleen de GM sounds erin... kan iemand mij uitlegge of het mogelijk is ook de user sounds erin op te slaan??

Back