Mike Philco
Ehmmm,...
Beste Synthforum'ers,
Het is weer eens zo ver.
Vanmorgen kreeg ik (voor de zoveelste keer) via een fax te horen dat er van alles en nog wat gestolen is aan apparatuur uit een tot studio omgebouwde garage/schuur.
Wat mij dan altijd weer verbaast is het volgende:
Nog nooit heb ik een dergelijke fax gekregen waar ook de SERIE-NUMMERS op staan van de betreffende apparatuur.
Zo zijn de spullen dus nooit traceerbaar.
Ik krijg per jaar ongeveer 500 synthesizers en ongeveer 1500 andere muziek-gerelateerde apparaten in reparatie.
Van al deze apparaten zijn bij mij de serie-nummers bekend en deze komen dan in een data-base.
Ook ik kan dus meehelpen om gestolen waar terug te vinden.
Maar dan heb ik op niet veel aan een faxbericht als de serie-nummers niet bekend zijn.
Dus mensen, mijn advies even aan jullie:
Neem even een momentje en schrijf alle type- en serie-nummers van jullie apparatuur eens op en bewaar deze gegevens zorgvuldig.
Mail deze gegevens bijvoorbeeld ook eens naar reparatie-bedrijven zoals ik.
Heel veel instanties zullen je dankbaar zijn.
Pas goed op je spullen.
Greetz,
Het is weer eens zo ver.
Vanmorgen kreeg ik (voor de zoveelste keer) via een fax te horen dat er van alles en nog wat gestolen is aan apparatuur uit een tot studio omgebouwde garage/schuur.
Wat mij dan altijd weer verbaast is het volgende:
Nog nooit heb ik een dergelijke fax gekregen waar ook de SERIE-NUMMERS op staan van de betreffende apparatuur.
Zo zijn de spullen dus nooit traceerbaar.
Ik krijg per jaar ongeveer 500 synthesizers en ongeveer 1500 andere muziek-gerelateerde apparaten in reparatie.
Van al deze apparaten zijn bij mij de serie-nummers bekend en deze komen dan in een data-base.
Ook ik kan dus meehelpen om gestolen waar terug te vinden.
Maar dan heb ik op niet veel aan een faxbericht als de serie-nummers niet bekend zijn.
Dus mensen, mijn advies even aan jullie:
Neem even een momentje en schrijf alle type- en serie-nummers van jullie apparatuur eens op en bewaar deze gegevens zorgvuldig.
Mail deze gegevens bijvoorbeeld ook eens naar reparatie-bedrijven zoals ik.
Heel veel instanties zullen je dankbaar zijn.
Pas goed op je spullen.

Greetz,

Nederland) en de wet