TC Electronics M300 Vs Lexicon Mx200

Origineel geplaatst door Steven V
Hmm hier volg ik effe niet... Waarop wordt zo'n predelay reverb toegepast? Ik heb eigenlijk nog nooit van die predelay reverb term gehoord. Ik ga dat effecttoestel vooral op drums inzetten (want daar heb ik geen interne fx voor) en op de main mix.

Dat de Lexi zo'n adapter heeft is inderdaad nogal een nadeel, zeker met het oog op live.

zo,n pre delay galm 170 ms gebruik ik bijv op een kick wat weer door de distortion gaat
of een 170 ms predelay galm of op de claps, snares vooral , etc is een kwestie van smaak maar ik gebruik het wel veel

Origineel geplaatst door anoniempje
zo,n pre delay galm 170 ms gebruik ik bijv op een kick wat weer door de distortion gaat
of een 170 ms predelay galm of op de claps, snares vooral , etc is een kwestie van smaak maar ik gebruik het wel veel

Idd, ik gebruik dat ook erg veel, en als je het eenmaal weet kun je er niet zonder. Ik zet vaak heel zacht een verbje op een drumtrack met een predelay op 1/8 of 1/16, wat ik dat op het gehoor afregel.

Origineel geplaatst door Arnoid
begin zwaar te twijfelen...
Die tc electronics m-one ziet er mij wel een goed bakje uit maar ook die Behringer Rev2496 heeft zeer goeie reviews over de reverb maar hoe zijn de andere effects dan daarop ?
Niemand die zo een behringer bezit ?
:)

Ik heb hier en daar met Behringer galmen moeten werken in live situaties en was er niet echt over te spreken. Heb zelfs een paar keer mijn M*One meegenomen om de Behringer niet te hoeven gebruiken....vind die Behringer reverb niet prettig over zang.....

Maar ook dat is dus weer smaak .....

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb hier en daar met Behringer galmen moeten werken in live situaties en was er niet echt over te spreken. Heb zelfs een paar keer mijn M*One meegenomen om de Behringer niet te hoeven gebruiken....vind die Behringer reverb niet prettig over zang.....

Maar ook dat is dus weer smaak .....

welke behringer hebben we het dan over ?

Ik wil net zeggen, de 2496 heeft een heel ander systeem dan de Virtualizers. Ik vind de Virtualizer galm (oude revisie) niet lekker klinken.

Ik heb zelf sinds kort een m-one XL naast mijn m-300 en moet zeggen dat ik nogal onder de indruk ben van het verschil tussen beide.
Aanvankelijk was ik heel enthousiast over de m-300, maar als je echt mooie reverb over individuele souds zoekt dan steekt die m-one xl er toch wel met kop en schouders bovenuit.

Over prijs-kwaliteitsverhouding van de m-300 kan ik trouwens nog steeds niks negatiefs zeggen. prachtig bakkie voor het geld. (gaat bij mij echt de deur niet uit..)

Ik ben wel heel erg benieuwd naar serieuze reviews over de behringer rev2496. en ook over de lexicon mx200 trouwens..

Okee jongens hartelijk dank voor de info! Nu nog flink flink sparen en dan wordt het een M-One denk ik :)

Ik zag van de week trouwens de opvolger van de M300: de M350

Behalve een ander lettertype op de frontpanel ziet hij er zo goed als identiek uit vergeleken met de M300.
De specs zijn ook bijna ook hetzelfde vergeleken met de M300. De FX algoritmen zulle vast een beetje anders/verbeterd zijn, voor de rest weet ik het ook niet.
(zelf heb ik alleen de M300 en ben er ook zeker tevreden mee voor het geld :))

Origineel geplaatst door Arnoid
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de tc electronics m300 (149€) en de m-one (289€)...
Iemand die deze alletwee heeft ?

ga voor die M-One. Heeft iets betere componenten en het display is erg handig. Ik heb een M300 gehad totdat ik aan een M-One kon komen. Toen heb ik de M300 verkocht.

Maar ik zit wel te denken om in de toekomst als lange-afstand-vst als de M350 in huis te halen.

uhm, interresante topic, maar waarom en wanneer gebruiken jullie die effecten apperaten precies.
zitten er in de mixers en synths niet voldoende effecten?

Vraag me af of ik dit ook nodig heb in mijn setup?

Tja, op zich hebben plugins ook wel goede effecten. Maar zoals je waarschijnlijk weet kosten een beetje goede reverbs toch behoorlijk wat CPU. Daarnaast is de kwaliteit van van een TC reverb waarschijnlijk wel wat beter dan een gemiddelde goede VST reverb (al moet ik zeggen dat ik daar niet echt de kennis van heb, maar dat gevoel heb ik gewoon)...

Verder zie ik de vergelijking tussen de M-One XL en M300 een beetje zo:
Voor de kwaliteit en mogelijkheden kies je voor de M-one (XL),
voor het snelle resultaat, geen moeilijke menu's, en hands-on control kies je voor de M300

Verder zie ik de vergelijking tussen de M-One XL en M300 een beetje zo:
Voor de kwaliteit en mogelijkheden kies je voor de M-one (XL),
voor het snelle resultaat, geen moeilijke menu's, en hands-on control kies je voor de M300

Ik wil kwaliteit veel mogelijkheden en hands-on control 8o) Omdat ik hem ook voor live ga gebruiken...

Maar ik ga toch voor de m-one gaan omdat hij nu toch een mooie prijs heeft en binnen enkele weken misschien uitverkocht is... Later van tijd koop ik mij er nog een m300 ofm350 bij we zien wel :)

Toch maar eens nieuw leven inblazen:

Ik ben op zoek naar een goede niet al te prijzige effectenbak en editen via vst is toch wel erg makkelijk, dus vandaar de opties:
- TC M350
- Lexicon MX200.

Zijn er in het afgelopen jaar nog nieuwe bevindingen en ervaringen van mensen?
Ik ben met name benieuwd naar de kwaliteit van de alghoritmes en het gebruik van de VST editor.

In dit geval zou ik wel gaan voor een duurdere 2de hands lexicon. pcm 80 serie of 90. Of een oude jaren 80 bak van hun. Als je ook vocals doet is het verschil erg groot. Het draait allemaal om hoe de tails in de hogere freq. zijn. Daar laten goedkopere bakken zich al zeer snel kennen.

In dit geval zou ik wel gaan voor een duurdere 2de hands lexicon. pcm 80 serie of 90. Of een oude jaren 80 bak van hun. Als je ook vocals doet is het verschil erg groot. Het draait allemaal om hoe de tails in de hogere freq. zijn. Daar laten goedkopere bakken zich al zeer snel kennen.

Heb je in feite helemaal gelijk in, maar ik doe zo goed als nooit iets met vocals en ik vind het vst gebeuren er wel makkelijk aan. Ik gebruik in renoise te vaak interne effecten en wil geen plugin hebben ofzo, want ik wil het ook makkelijk over m'n synths kunnen gooien.

Dus, ik ben met name benieuwd naar ervaringen in gebruiksgemak met de editor en over de effecten / algoritmes in het algemeen.

Back