cassette multitracker

Chulukinat

Ouwe rot
weet iemand of er cassette multitrackers op batterijen zijn? ik ben namelijk naar iets op zoek om in combinatie met mijn sp-404 te gebruiken zodat ik waar ik ook maar ben aan de slag kan. het moet dus niet al te groot zijn en op batterijen werken en natuurlijk een stereo line in hebben. digitaal mag eventueel ook wel als er geen andere opties zijn maar minidisk is slechte kwaliteit en zon microtrack van maudio is weer erg duur. suggesties?

p.s. het hoeft niet per se een multitracker te zijn. een walkmen met line-in en een beetje kwaliteit zou ook al best goed zijn.

een walkman met line in al goed genoeg?
dan kun je denk ik toch echt beter een md nemen!

MD haalt toch bepaalde frequenties ofzo weg? dus slechtere kwaliteit...
tape is analoog en is misschien minder clean maar die sp-404 is zelf al digitaal daarom wil ik gewoon graag iets analoogs erbij.

of is MD echt beter ?

Zolang je de LP2 of LP4 compressie van de minidisk niet gebruikt is de kwaliteit naar mijn idee best bruikbaar en volgens mij beter dan die van n draagbare cassetterecorder.

Anders misschien ook ns kijken naar MP3 spelers (met HD of als USB-stick) die in Wave formaat kunnen opnemen?

cassette is misschien toch niet zon goed idee aangezien die bandjes snel onbruikbaar worden na een paar keer opnemen, dus heeft iemand nog andere opties zoals een mp3 speler waarmee je in goede kwaliteit stereo linein opnames in WAV formaat kan maken?

you fucking gearjunkie! wat nu weer??? hahaha

Doe niet moeilijk man haal gewoon een md speler. Als ze echt zo slecht voor het geluid waren werden ze niet zoveel gebruikt in studio's. Ik heb er laatst 1 (niet draagbaar) van mijn collega gekocht een "pro" md recorder met cd drive, en hij heeft hem ook jaren in zijn studio gehad. Tuurlijk kwaliteit kan altijd beter maar met md valt dat zwaar mee hoor!

ja ok dan haal ik denk ik zon hi-md. het enige nadeel daarvan is dat je die shit niet meteen als wav naar je pc kan sturen, maar dat moet je omzetten met zon programma of natuurlijk opnemen moet ook werken lijkt me.

Niet op batterijen wel perfecte sound: S5000 met een HD (in of extern).
Heb je sampler en HD recorder in één.
Via USB-board zo in je PC te laden, werkt heel fijn en direkt via midi te triggeren.

het is echt voor portable doeleinden namelijk om icm mijn sp-404 te gebruiken. omdat je geen patterns kan kopieren enzo dus dan moet je maar opnemen en hersamplen. ik kan mijn mpc 1000 namelijk ook wel gebruiken om op te nemen en af te spelen, maar die werkt ook niet op batts. :D

Back