eerste stapjes.. en dan?

TraiZor

Ouwe rot
Mijn 'eerste stapjes' heb ik al gezet, maar ik wou er toch wel in door gaan. Live muziek, of platen draaien.. maar hoe kom je nou in dat circuit terecht? Of moet ik gewoon naar zo'n gelegenheid bellen en vragen of ze een DJ nodig hebben?

hmmm.....ik heb zat connecties op m'n synths en m'n mengtafel zitten, of bedoel je dat niet? ;)

maar goed het is inderdaad kruiwagentjes werk........wie weet kunnen mensen hier op het forum je nog wel verder helpen met wat telefoonnummers e.d. dan kun je daar demo's laten horen.

Als ik jou was zou ik dus met een bekend persoon (bijvoorbeeld hier van het forumdie ook de luisteraar, c.q. diegene waar je de live-act wilt doen, goed kent) eens een keer een dag op stap te gaan, naar verschillende mensen en dan laten horen........gewoon blijven proberen en volhouden

zo zou ik het doen in ieder geval, ik hoop dat het je gaat lukken......we zullen voor je duimen :)

ik ben op dit moment ook met iemand bezig om op een kleinschalige basis een live-set in elkaar te zetten, diegene waar ik het mee ga doen heeft al flink wat connecties, dus dat scheelt. Anders zou ik ook niet weten waar te beginnen behalve op dit forum.

Je kunt trouwens ook eens goed het internet afstruinen, er zijn ook nog een aantal ruimtes die vaak jong talent (zowel acts als dj's) de kans geven "er tussen" te komen.

Maar het belangrijkste lijkt me dat je een paar echt goede demo's thuis hebt liggen, van zowel je dj capaciteiten als je live-act die je wilt doen......zo weten ze meteen waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten....dan kom je meteen ook een stuk serieuzer over.

Belangrijkste tip is toch wel volhouden(motivatie :) en veel vrienden maken denk ik......dan kom je er vanzelf,.

succes in ieder geval!

ja goeie tips redje :) ik zal als ik zo'n rs7000 heb een demootje in elkaar flanzen en dan kijken hoe en wat..
btw. met ze 2en lijkt mij een liveset doen ook veel leuker dan alleen.

maare mischien een domme vraag maar als je platen gaat draaien, in mijn geval gewoon van cd'tje, moet je dan daarvan de single van gekocht hebben ofzo of hoe gaat dat? want mp3s downloaden lijkt me niet echt kunnen..

Origineel geplaatst door TraiZor
...
btw. met ze 2en lijkt mij een liveset doen ook veel leuker dan alleen.

...

[off-topic]
is ook zo. ik heb eerst jarenlang alles alleen gedaan, en toen is een vriend met wie ik al jaren vj'de mee gaan draaien..en dan merk je erg snel dat 2 hoofden en 4 handen een boel meer kunnen dan 1 hoofd en 2 handen.....tot dat alles in de knoop raakt..[/off-topic]

maar connecties is meestal wel de manier om ergens binnen te komen. ik zit zelf dan bij een soundsystem dus dan kan ik op onze eigen feestjes altijd spelen (afgelopen weekend nog vrijdag en zaterdag in Berlijn; zaterdag 4 uur lang..) ..da's ook wel makkelijk..

Attachments

• olfnr001b.jpg
    olfnr001b.jpg
    11,4 KB · Bekeken: 106
Back