Origineel geplaatst door Alexander
De muziekervaring is de laatste jaren drastisch veranderd door de enorme groei in MP3 spelers, iedere gsm is standaard uitgerust met voldoende geheugen en mogelijkheden om altijd en overal te genieten van je favoriete muziek, verder draagt dit niet alleen bij aan de kwaliteit maar ook de kwantiteit..
Een belangrijk punt is natuurlijk hoe we luisteren, maar waar en wat en hoeveel zijn vragen die hier ook bij komen. Als de basisschooljeugd tegenwoordig een gemiddelde van 2 uur per dag naar een Ipod/mp3 speler luisteren, vraag ik me af waarom dit topic uberhaupt nog op cd's gericht is.
De kwaliteit van cd ten opzichte van mp3 is beter en dus leven we in een tijd waarin een ouder medium wordt ingehaald door een medium van lagere kwaliteit, maar hogere kwantiteit en betere toegankelijkheid.
Resultaat. De ouwe lullen onder ons houden zich vol op bezig met afluistering, hifi, terwijl de nieuwe generatie gewend is om dagelijks naar hun favoriete muziek te luisteren door identieke headsets op identieke spelers. Ik vraag me af hoeveel cd's er eigenlijk in de kast staan van een 11 jarige R&B fan? Volgens mij staan de harde schijven vol met muziek, meer als we denken en de kwaliteit is zwaar onder geschikt aan het gevoel dat je altijd kunt luisteren naar wat je op dat moment beliefd! En dus niet mieren over kwaliteit.
De marketing ligt ook al heel lang niet meer in kwaliteit, audiofielen zijn over het algemeen zielige vrijgezelle 30+ ers en de kids hebben niet eens meer een stereosetje, die luisteren hun muziek op een up to date multimedia pc!
Waarom begin je je topic niet met eerst een aantal feiten neer te leggen, en mee te rekenen dat de akoesiek van een auto een topic op zich kan bestrijken. Ook is het dus niet waar/hoe luister je, maar vooral wat en waarom!
Hoe ziet de toekomst voor de cd eruit?
Dat zijn vragen waar mooie topics uit kunnen ontstaan en waar ik zwaar mijn best voor zou kunnen doen. Dit soort '13 in een dozijn' topics zijn alleen maar goed voor mijn postcount, ik leer er helemaal niets van en draag dus ook niets nuttigs aan bij. Voor mij is het hele algemene discussie forum puur tijdsverdrijf en volgens mij was dat ook de bedoeling, serieuzere discussies zijn meer op hun plek in andere subfora.
Jammer dat er een overvloed is aan google vragen met google antwoorden, koopwijzerthreads, etcetera, dat men gedoemd is om wijzer te worden uit dit soort threads, want ik vrees dat het zo niet werkt.
Open gewoon een interessante thread als je dat wilt, maar laat mensen met rust in dit forum, want het heet niet voor niets 'algemene discussie'.