Hoe luister jij naar een CD?

Hoe luister jij naar een CD?

• Huis, tuin en keuken CD-speler

Stemmen: 9 33,3%
  • CD-ROM speler op PC

Stemmen: 2 7,4%
  • High End HiFi apparatuur

Stemmen: 9 33,3%
  • Draagbare CD-speler

Stemmen: 1 3,7%
  • Ik luister geen CD's, ik heb enkel MP3

Stemmen: 3 11,1%
  • In de auto

Stemmen: 3 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    27
Vroeger was ik audiofiel, tegenwoordig weet ik wel beter en geniet ik altijd van muziek hoe brak het ook klinkt..

Muziek moet lekker klinken, maar overdrijven met dure kabels is ook niet mijn ding.

Mijn hifi setje bestaat uit:

Sony Receiver STR-DE 695
Sony DVD/CD player DVP-NS 305
Wharfedale Opal 100 speakers.

Dit is een no-noncense setup van ongeveer 1200 euro in totaal.

Ik ben er blij mee en dat telt toch ? :biertje:

overal en altijd muziek....:D

het ligt ook helemaal aan de soort muziek natuurlijk...Bob Marley is lekker in de auto,Bob James op de koptelefoon...hardcore is lekker op een feest,hardrock is lekker op de monitors...

zowiezo hebben de meesten van ons inderdaad een kwalitatief goede set-up om lekker muziek te luisteren...maar overdrijven is ook een vak...

ik denk ook dat je mp3 niet meteen zo moet afschrijven : als ik een 192 kbps (of meer) mp3 luister via mn geluidskaart,via Ghost mixer en Mackie HR-824 speakers klinkt dat ook zeer lekker hoor...een heel stuk beter dan met een gemiddeld hi-fi setje in ieder geval...;)

Ik ben momenteel bezig mijn cd-collectie op mp3 over te zetten (enkel mijn favoriete tracks, zo hoef ik de troep tenminste niet steeds weg te skippen). Ik gebruik gewoon een bitrate van 320 kbit, klinkt prima. Vervolgens luister ik het gewoon vanaf mijn pc over de monitors terug. :)

Ik luister cd's via een cd-speler die aan een versterker zit met daaraan normale speakers (geen dure of monitors)

En als ik in m'n bed lig luister ik muziek via een mini-setje die vlakbij m'n bed staat (zodat ik me nest niet uit hoef als ik 'm aan/uit wil doen;) )

Mja, niet echt hifi....=(

Ik luister ook graag een stukje muziek en daar beleef ik het meeste plezier aan als alles goed gedefinieerd weergegeven wordt.

Probleem is echter dat ik harde vloeren en "harde" muren heb met weinig eraan hangen, wat het geluid een beetje kil laat. En bij een hoog volume merk je dat het geluid van de muren teveel terug komt. Maar daar stoei ik af e toe nog mee. Vroeger was ik er veel gekker mee. Avond na avond met de speakers schuiven, andere kabels, andere zit positie en noem maar op.

dus.....
Onkyo reciever met Canton Ergo SC-L speakers.

Back