waarom een synth?

Veel soorten mieren verzamelen niet alleen voedsel, maar kweken het zelf. Men zou zelfs kunnen zeggen dat een aantal soorten aan een soort landbouw en zelfs veeteelt doet. De zwarte wegmier (Lasius niger) bijvoorbeeld zuigt graag de zoete afscheiding van bladluizen op (honingdauw), en beschermt de luizen tegen vijanden als lieveheersbeestjes met het mierenzuur. Andere soorten gaan nog verder en brengen de luizen naar ondergrondse kamers met plantenwortels. Hier kunnen de luizen ongestoord sappen zuigen en de mieren het honingdauw aftappen. Parasolmieren, vooral bekend uit het geslacht Atta, knippen delen van bladeren af en transporteren de bladeren naar het nest. Hier wordt in speciale groeikamers een bepaalde schimmel gekweekt waar de mieren van leven. Een kolonie telt al gauw 2 miljoen mieren die binnen 24 uur een boom volledig kunnen ontbladeren.

De beruchte sunra mier daarintegen spendeert het grootste deel van zijn leven aan het doelloos betasten van bladeren met zijn voelsprieten.

.... en wetenschappers hebben onlangs een nieuwe miersoort ondekt die zich in rap tempo verspreidt: de synthmier. Deze nieuwe synthmier smack(oss)en de analoge synthesizers op en en vervolgens verwerken ze het tot softsynths. Schattingen van wetenschappers duiden erop dat over ongeveer 2 jaar geen analoge synths meer bestaan. Er valt niets tegen te doen. Iedereen die heeft geinvesteerd in deze ouderwetse machines moet vrezen voor het ergste.

:frons:

[censuur] <= mijn mening op 't overdadig hypen cq. openen van "Waarom...."-topics..

enfin, 't is mooi weer, dat scheelt.. :biertje:

waarom een vintage synth anyway??

Waarom Coca Cola en geen super de Boer huismerk
Waarom een donzen dekbed en geen kunststof fiber
Waarom een Porsche en geen Lada
Waarom een vriendin en geen opblaaspop

Als je zelf het verschil niet merkt, proeft, hoort moet je niet voor "the real thing" gaan.
Scheelt je i.i.g. een klauw geld

Antwoord is dus: Omdat je het zelf lekker vindt

Origineel geplaatst door renema
Waarom Coca Cola en geen super de Boer huismerk
Waarom een donzen dekbed en geen kunststof fiber
Waarom een Porsche en geen Lada
Waarom een vriendin en geen opblaaspop
Best waardeloos om een thread met zulke vergelijkingen te proppen.
Wat me opvalt is dat de arrogantie er van afspat als iemand hier iets vraagt om iets te weten te komen.
Dit is trouwens een forum om te discusieeren, neem ik aan.
Als dan een hele thread gevuld word met dit soort onnuttige informatie, dan help je de thread starter ook niet.

Ja, ik ben ook eens zo'n "Waarom..." thread begonnen om te weten wat een mede synth gebruiker denkt bij het aanschaffen van een bepaalde synth. Of koopt men die dingen net als men tandpasta koopt?

Als je zelf het verschil niet merkt, proeft, hoort moet je niet voor "the real thing" gaan.
Scheelt je i.i.g. een klauw geld

Antwoord is dus: Omdat je het zelf lekker vindt
Dit antwoord begrijp ik, maar sommige van ons kunnen niet makkelijk een synth in het echt gaan beluisteren. Ik hoorde bijv. laatst een aantal demo's van een SEMtex van hier op dit forum. Dat apparaat kan ik van mijn langzalzeleven niet gaan beluisteren, daar ik voorlopig aan de andere kant van de oceaan leef. Daarentegen kan een software ding mij misschien geld besparen. Daarbij lever ik in de echte beleving.

Ander voorbeeld: een Modular Moog vervoeren naar dit eiland waar ik zit kost een kapitaal en onderhoud moet ik niet aan denken. Daarvoor in de plaats is een Modualr Moog V best wel handig. En de prijs blijft voor de hobby nog binnen de perken. Als ik geld verdiende met muziek zou het een andere zaak zijn.

Dus, neem mensen hun vragen serieus en geeft eens een antwoord waar we bij het zoeken naar terfwoorden op een later tijdstip iets aan hebben.

PS. Admin waarom is deze thread verplaatst naar Algemeen terwijl de vraag ging om "Waarom vintage synths". Het staat zo niet in de titel maar hoofdthema ging over vintage.

Origineel geplaatst door smackos
Veel soorten mieren verzamelen niet alleen voedsel, maar kweken het zelf. Men zou zelfs kunnen zeggen dat een aantal soorten aan een soort landbouw en zelfs veeteelt doet. De zwarte wegmier (Lasius niger) bijvoorbeeld zuigt graag de zoete afscheiding van bladluizen op (honingdauw), en beschermt de luizen tegen vijanden als lieveheersbeestjes met het mierenzuur. Andere soorten gaan nog verder en brengen de luizen naar ondergrondse kamers met plantenwortels. Hier kunnen de luizen ongestoord sappen zuigen en de mieren het honingdauw aftappen. Parasolmieren, vooral bekend uit het geslacht Atta, knippen delen van bladeren af en transporteren de bladeren naar het nest. Hier wordt in speciale groeikamers een bepaalde schimmel gekweekt waar de mieren van leven. Een kolonie telt al gauw 2 miljoen mieren die binnen 24 uur een boom volledig kunnen ontbladeren.

:halleluja :halleluja :halleluja :eureka:

gheghe_odontomachus.jpg

Laatst gewijzigd:
Ja dat stukje is gewoon random gekopieerd uit wikipedia, ik heb het niet eens gelezen ik bedoelde er verder niks mee....behalve dat het echt een komkommertijd thread is...;)

Als je zoiets uit je hoofd wist dan was je wel een behoorlijke ...... lopende encyclopedie.

Origineel geplaatst door smackos
Ja dat stukje is gewoon random gekopieerd uit wikipedia, ik heb het niet eens gelezen ik bedoelde er verder niks mee....behalve dat het echt een komkommertijd thread is...;)

Ik vond het nochtans het meest interessante wat er al in deze draad te lezen was.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
eigenlijk is er maar 1 zinnig antwoord op deze vraag .....

waarom een synth? omdat peer ........

ok misschien ook 2 antwoorden .. namelijk ook, omdat appel

en dat brengt ons meteen naar een volgende serieuze discussie, namelijk:

waarom echt fruit kopen, als je fruittella heb?

fruitella's zijn kleiner, kosten per stuk heel wat minder...
zit een mooi papiertje om.

blalalalalala :gaap:

:halleluja

creatief antwoord op een lompe vraag.

ik ben dit draadje gestart om dat ik zoo zat werd van al die "waarom een ......" vragen. en dat terwijl de topicstarter al vind dat het een ^@#@ apparaat is en het op een welles nietes discussie uitloopt zonder einde. de TB-303 tread valt nog mee, het is meer een soort verzamelpunt geworden waarin alles staat over de 303. da's leuk. maar ik ben bang dat er alleen maar meer draadjes komen waarin gevraagd wordt "waarom een....." dus dacht ik: hupsakee, alles in een draadje!!

dus mocht je je afvragen "waarom een ......." lees dan eerst even dat stukje over mieren goed door en denk daarna goed na voor je post over de volgende dingen.

waarom vraag ik dit?
wat voor antwoord zou ik krijgen?
wat voor antwoord wil ik krijgen?
heeft het dus zin om een tread te maken?

k heb weer even genoeg gelult denk ik...

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep

waarom vraag ik dit?
wat voor antwoord zou ik krijgen?
wat voor antwoord wil ik krijgen?
heeft het dus zin om een tread te maken?
Ik vroeg me af of je je dat zelf ook hebt afgevraagd bij het maken van deze thread :D

Origineel geplaatst door bliepbliep
:halleluja

creatief antwoord op een lompe vraag.

ik ben dit draadje gestart om dat ik zoo zat werd van al die "waarom een ......" vragen. en dat terwijl de topicstarter al vind dat het een ^@#@ apparaat is en het op een welles nietes discussie uitloopt zonder einde.
Tja, hoe lomper de vraag, des te lomper de antwoorden...:koffie:
bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep bliep...
:gaap:

Re: Re: waarom een synth?

Re: Re: waarom een synth?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

overal zijn zo'n beetje emulaties van --- Tja emulatie is net als masturberen, als jij daar genoegen mee neemt fijn voor je andere mensen hebben weer liever ''the real thing''

:halleluja Wat een geweldige metafoor :halleluja

en wat een geweldig saaie thread :gaap:
tis een mening he, niet freaken....:frons:

omdat ik graag aan knopjes zit en daar zal sigmund freud vast wel een verklaring voor hebben ofzo...

Back