waarom een synth?

Dat vind ik dan wel weer intressant.
Waarom hou ik van knoppen draaien ?

In iedergeval ik houd niet zozeer alleen van vintage maar van hardware in het algemeen.
Software klinkt als ..... weet ik veel niet goed.
Ik heb Blue van Rob Papen geprobeerd en nog een paar andere die al helemaal niet de moeite zijn om te noemen.
Tja en digital distortion is wat mij betreft nooit gewenst.

Fruitella is wel veel lekkerder

:)

Origineel geplaatst door Negative Plus
Dat vind ik dan wel weer intressant.
Waarom hou ik van knoppen draaien ?

Misschien dat daarom Korg die controller op de markt heeft gebracht?

Wie zou er winnen?

Attachments

• attack!.jpg
    attack!.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 97
Ooww.. sorrie, er werd weer on-topic gereageerd.. zag ik te laat :D

ik vraag me af, waarom een Synth en geen keyboard?

als je geen sampler gebruikt of geen synthese waarom dan een Synth?

is een keyboard niet geschikt? klinkt een keyboard te goedkoop of is het te amateuristisch?

er zit meer in een keyboard dan alleen de hietskiedewiedel/ hoempahoempa

waarom zou je investeren in een instrument met features die je nooit gaat gebruiken?

waarschijnlijk bevind ik me nu op glad ijs omdat het Synthforum heet en alleen over synths gaat
maar er komt uit een keyboard toch ook muziek?

en de knakker die achter de toetsen zit maakt een instrument of breekt hem.../ geeft hem een goed imago of degradeert ehm tot kermisbak

tot zover mijn gezever

jullie zijn te veel met synths & techniek bezig & te wijnig met muziek.
De sound wordt niet alleen door het toestel bepaald, maar ook door de speler.

Origineel geplaatst door Jedee
ik vraag me af, waarom een Synth en geen keyboard?

als je geen sampler gebruikt of geen synthese waarom dan een Synth?

is een keyboard niet geschikt? klinkt een keyboard te goedkoop of is het te amateuristisch?

er zit meer in een keyboard dan alleen de hietskiedewiedel/ hoempahoempa

waarom zou je investeren in een instrument met features die je nooit gaat gebruiken?

waarschijnlijk bevind ik me nu op glad ijs omdat het Synthforum heet en alleen over synths gaat
maar er komt uit een keyboard toch ook muziek?

en de knakker die achter de toetsen zit maakt een instrument of breekt hem.../ geeft hem een goed imago of degradeert ehm tot kermisbak

tot zover mijn gezever

Opzich heb je hier wel een punt. Inmiddels zijn er veel keyboards die erg mooie geluiden hebben en qua mogelijkheden ook behoorlijk uitgebreid zijn.

Maar qua prijs verschillen die niet echt veel meer van een sjieke / hogere prijsklasse synth, dus 't geld is niet echt een graadmeter.

't Hangt er gewoon erg vanaf WAT je doet met je muziek: zit je in een (rock)band, dan zitten er eigenlijk op een keyboard ook weer veel functies die je niet gebruikt.
Zit je in een feesten en partijen band dan is het juist wèl weer een goeie keuze.

Dus ja

Origineel geplaatst door Zoidsity
Opzich heb je hier wel een punt. Inmiddels zijn er veel keyboards die erg mooie geluiden hebben en qua mogelijkheden ook behoorlijk uitgebreid zijn.

Maar qua prijs verschillen die niet echt veel meer van een sjieke / hogere prijsklasse synth, dus 't geld is niet echt een graadmeter.

't Hangt er gewoon erg vanaf WAT je doet met je muziek: zit je in een (rock)band, dan zitten er eigenlijk op een keyboard ook weer veel functies die je niet gebruikt.
Zit je in een feesten en partijen band dan is het juist wèl weer een goeie keuze.

Dus ja

dit ben ik met je eens.... :)

ik vind persoonlijk het jammer dat omdat de keyboards goed voor bruiloften enz dergelijke zijn te gebruiken dat er dan een best wel negatief beeld over is....
terwijl vaak in de tegewoordige keyboards een uitgeklede synth chip zit....

Waarom die rivaliteit tussen software en hardware gebruikers? Het lijkt soms wel godsdienst, inclusief de onverdraagzaamheid en zendingsdrang.

Als je software wil gebruiken moet je dat toch lekker zelf weten? 't is wel zo praktisch; vaak gratis (al dan niet legaal), onbeperkte synthengines, effecten, compressie, eq's etc; allemaal features waar je ook hardware kan aanschaffen, maar dat kost bergen met geld.

Waarom dan toch liever hardware? Omdat je een muzikant bent! Qua geluid staat een vintage synth tot een softsynth als een steinway tot een rompler, het blijft een benadering, en bovendien maak je muziek met 10 vingers, niet alleen met je wijsvinger.

plezier

plezier

ik ga met mr clay de accoord , mensen moeten er mee bezig zijn voor de plezier , sommige mensen krijgen plezier van de softsynth en andere de harde synths.

alles in de pc of mac is wel zo makkelk

ik vindt de sythjes leuk omdat er zoveel verschillende geluiden uit komen:okdan:

groeten alpha j

Origineel geplaatst door JazzMann
jullie zijn te veel met synths & techniek bezig & te wijnig met muziek.
De sound wordt niet alleen door het toestel bepaald, maar ook door de speler.

Ik denk dat er gewoon grofweg 2 soorten synthliefhebbers zijn;

1. mensen die het apparaat zelf als de liefhebberij zien, en..

2. mensen die het apparaat echt als een tool voor hun muziek gebruiken.

En er zal uiteraard een combi van deze 2 zijn..

Back