sequentix p3

von haulshoven

Ouwe rot
Heey all!

Ik overweeg de aanschaf van een sequentix p3 sequencer.
Wie heeft zon ding en/of wie heeft er ervaring mee?
Ik hoor graag de mening van gebruikers.

Greetz

von haulshoven

Heel jammer dat je minimax hebt verkocht....
Die werkt perfect samen met de P3 sequencer.

Kan je echt jaren 70 sequencerlines mee maken....

Wat wil je nu aan de P3 hangen, het beste werkt ie met monosynths.

Drums kan ook tuurlijk, maar daarvoor heb ik leiver drumboxen met hun eigen stepsequencer.

p3

p3

nou voor die minimax komt een moog little phatty terug
en inderdaad ik wil die 70er jaren sequensen maken wat in cubase alleen laboratories kan.
jij hebt dus zon machine! besteld in engeland? nieuw gekocht?
geen problemen?

von haulshoven

P3

P3

http://www.schneidersbuero.de/

Deze aardige lui versturen gewoon een P3 uit Berlijn per DPD. Als hij op voorraad is heb je hem binnen 2 dagen in huis en betalen doe je gewoon aan de deur als de man van de DPD hem afleverd. Geen problemen en super snel.

Mijn P3 heb ik pas sinds Maandag en dit weekend ga ik er maar eens flink mee aan de slag want er kan veel meer met deze sequencer dan alleen maar 16 nootjes herhalen.

Check ook de yahoo group zou ik zo zeggen http://launch.groups.yahoo.com/group/analogue-sequencer/

Veel plezier met sequencen ... !

Martin :okdan:

Is die p3 nou 8 track mono? of poly?
Kan het niet vinden op de site...:L

P3

P3

4 noten maximaal tegelijk en dat keer 8 voor zover ik het inmiddels uit de manual die je gewoon kunt downloaden kan halen. De P3 is een ontzettend uitgebreide sequencer met een 160 pagina manual en constante updates in functionaliteit dankzij Collin Fraser die hem heeft ont wikkeld.

:)

Re: P3

Re: P3

Origineel geplaatst door 843
4 noten maximaal tegelijk en dat keer 8 voor zover ik het inmiddels uit de manual die je gewoon kunt downloaden kan halen.
:)

Even voor de volledigheid:
Je kan met de P3 5 midi events per stap versturen.
Dus je kan per track akkoorden van 5 noten maken.

Het is wel een hele hele hele vete bak.

Er staan, volgens mij, ook nog een highend versie en drum versie in het vooruitschiet.

:mega:

verdorie!

verdorie!

verdikkeme!

Heb de manual bestudeerd en nu weet ik het:
Ik wil er ook 1 !

von haulshoven

Re: p3

Origineel geplaatst door von haulshoven
nou voor die minimax komt een moog little phatty terug
en inderdaad ik wil die 70er jaren sequensen maken wat in cubase alleen laboratories kan.
jij hebt dus zon machine! besteld in engeland? nieuw gekocht?
geen problemen?

von haulshoven

Ja direct bij Colin.
Geen problemen

BTW Moog little fatty zal ook wel xcool zijn hoor :D

okee, die p3 ziet er ultra slick uit, daar valt niet over te twisten
wil iedere zichzelf respecterende hardware idioot wel in z'n studio hebben

maar waarom is dit zoveel beter dan een software sequencer?
met een beetje software sequencer kan je veel meer dan 5 midi events per track uitsturen
en akkoorden van 43 notes is geen probleem mocht je dat willen

kan je er echt iets beters maken met die p3?
zo ja... wat dan?

Origineel geplaatst door bounce
okee, die p3 ziet er ultra slick uit, daar valt niet over te twisten
wil iedere zichzelf respecterende hardware idioot wel in z'n studio hebben

maar waarom is dit zoveel beter dan een software sequencer?
met een beetje software sequencer kan je veel meer dan 5 midi events per track uitsturen
en akkoorden van 43 notes is geen probleem mocht je dat willen

kan je er echt iets beters maken met die p3?
zo ja... wat dan?

Het grote voordeel zit in het feit dat, terwijl je een song afspeelt (of gewoon aan het jammen ben) je direct in realtime de sequences kan aanpassen, net als de afspeelrichting en patternlengte etc. Je kan solo-en muten en zelf arpeggiators ermee doen. Zo kan je met een paar simple (zelf 3steps lengte) sequences een enorme dynamische mix maken zonder dat in een software sequencer op blokjes moet gaan zitten klikken of schuiven (en die dat vaak ook nog met een soort glide/portamento doen)

Ach wat, ik ga er een bestellen ook… zit al een tijd te twijfelen maar dat schiet niet bepaald op. Man lebst nur einmal! ;)

Ik ga wel eerst even kijken hoeveel er bij komt als je hem via Schneiders Buro koopt. Als het te veel is dan inderdaad maar direct via de fabrikant, ook al duurt het wat langer.

P3

P3

De mijne kwam uit Berlijn en was 890,- Euro.

Hij is iets goedkoper via Sequentix zelf alleen krijg je dan geen adapter die Schneiders Buero er tegenwoordig bij stopt.

843 :kroon:

berlijn

berlijn

die van mij komt ook via berlijn.
binnen twee dagen had ik hem thuis, no problem.
en tis een fantastisch machientje!

von haulshoven

Die 2 dagen levertijd zie ik wel heel erg zitten. Dus het is gewoon bestelling plaatsen bij Schneiders Buro via internet en aan de deur a contant afrekenen? Ik had van de week nog even op hun site gekeken, maar ik dacht dat je eerst een deel van het bedrag moest overmaken of zo.

Ik zal het allemaal nog eens goed nalezen :geslaagd:

Enne....misschien een wat minder belangrijke vraag, maar zit er ook een papieren handleiding bij? Ook dat is me niet helemaal duidelijk.

p3

p3

pay by demand, onder rembours dus, betaal je een paar tientjes meer.
eerst even via de mail communiceren met schneider buroo.
tis te hopen voor je dat ze voorradig zijn.
succes!
o ja papieren handleiding zit erbij.

von haulshoven

OK, 843 en Von Haulshoven, hardstikke bedankt voor de info :okdan:

Ik denk dat ik morgen gelijk een mail ga sturen! Ben erg benieuwd naar deze bak....wat ik er tot nu toe van weet is dat je hem echt op verschillende niveaus kunt gebruiken; van simpele recht-toe-recht-aan stepsequencer tot een machine die de meest ingewikkelde patronen uitbraakt waarbij je zo'n beetje alle aspecten van een sound kunt manipuleren.

Op de een of andere manier denk ik dan ook dat je met de P3 vrij goed geflipte muziek a la Autechre kunt maken en dat is voor mij in ieder geval een goede aanbeveling.

Origineel geplaatst door von haulshoven
laat het vervolg maar eens horen!

von haulshoven

Dat zal ik zeker doen :)

Nou, het geld is in ieder geval onderweg naar Colin......heb er maar gelijk een T-shirt bijbesteld, want mijn vriendin vindt dat ik te veel apparatuur koop en te weinig kleren. Ook weer opgelost :)

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!

Back