toevallig ga ik daar ook binnenkort aan beginnen.
Heb al eens eerder een thread gestart met dit voornemen alleen toen is het niet doorgegaan. Ik begin zidra mijn belastingcenten binnen zijn!
Mijn opppervlak is 6,5 bij 3 meter en zo'n 3, 5 meter hoog.
De zolder is verder niet afgetimmerd, kijk zo tegen een stenen buitenmuur aan en tegen het dakbeschot.
Er zit wel al isolatie tussen de kepers.
Kan via een vriend goedkoop systeemplafond regelen. Dit komt tussen de grote horizantale balken. Het puntdak wordt ook afgevlakt, dus hier komt een verlaagd plafond in. Niet parallel aan de vloer overigens.
De uiterste hoeken, waar je toch nie kunt lopen zet ik een voorzetwandje voor. De ruimte tussen de staanders vul ik op met steenwolplaten van 10-12 cm dik. De ruimte erachter wordt ook bekleed met dunner wol.
Ben nog aant denken en uitpluizen hoe dit het beste aan te pakken zodat ik er basstraps van kan maken.
Voor de buitenmuur komt ook een voorzetwandje. Deze wordt gedeeltelijk met gipsplaat afgewerkt, zodat ik toch nog iets reflecterende wanden heb. Maar ter hoogte van de luisterpositie waarschijn geen gipsplaat maar een steenwol plaat met doek ervoor.
Overigens de zijwanden blijven gewoon parallel aan elkaar staan, heb te weinig plaats in de bereedte om de wanden schuin naar elkaar toe te laten lopen, zoals in menig studio ontwerp. Denk door bovenstaand ontwerp staande golven nie zo'n probleem zullen zijn.
Kwa vloer ben ik nog aant denken, vloerbedekking of laminaat. Zal er aan liggen hoe de ruimte klinkt als alle wandjes en plafonds erin zitten. Moet nie te dood worden.
Ook voor mij zijn alle suggesties welkom!!!