Nobelprijs voor de Muziek

demian

Ojee
Waarom is die er niet??

Wél een Nobelprijs voor de literatuur, maar niet voor muziek. Onbegrijpelijk.

Maar, daarom voer ik hem in, bij deze!

Wie zou de Nobelprijs voor de Muziek moeten ontvangen voor 2006?

En, om het hier niet helemaal op vast te pinnen, Nobelprijzen van afgelopen 50 jaren mogen alsnog uitgereikt worden wat mij betreft.

Voor 2006 zou ik niet weten, maar ik vind dat de 'Rolling Stones' zeker een nobelprijs zouden moeten krijgen, ze hebben een heel nieuwe muziekstroming veroorzaakt en zelf altijd enorm aan bijgedragen door middel van een lifestyle en door veel platen en tournee's te maken. Maar in welk jaar ik hen die prijs zou willen toekennen daar ben ik nog niet uit..

Wie mag van jou een 'Nobel Prijs voor de Muziek' krijgen en in welk jaar dan en waarom?

Re: Nobelprijs voor de Muziek

Origineel geplaatst door demian
Wél een Nobelprijs voor de literatuur, maar niet voor muziek. Onbegrijpelijk.

Ja heel erg erg !

:D

Mozart uiteraard!

Maar voor de muziek zijn er wel talloze andere prijzen, bijv. de Eurovision Young Musicians

En daarnaast de talloze MTV, TMF of weet ik wat Awards.

Maar wel een goeie vraag.

Les Paul........
..........voor zijn pionierswerk in o.a. multitrack recording, electrische gitaren en wat al niet meer.

groet

Tom

Tiësto

Op eenzame hoogte, ruim boven alle andere muziekgrootheden.

Kraftwerk

Niet zozeer omdat ik een fan van hun muziek ben, maar meer omdat ze toendertijd erg vernieuwend bezig waren en een inspiratiebron geweest zijn voor velen. :geslaagd:

Die gast(en) die pruttools hebben uitgevonden. :D

Maar voor de muziek zijn er wel talloze andere prijzen, bijv. de Eurovision Young Musicians

En daarnaast de talloze MTV, TMF of weet ik wat Awards.

:stupid :stupid :stupid

Voor 2006 zou ik niet weten, maar ik vind dat de 'Rolling Stones' zeker een nobelprijs zouden moeten krijgen, ze hebben een heel nieuwe muziekstroming veroorzaakt en zelf altijd enorm aan bijgedragen door middel van een lifestyle en door veel platen en tournee's te maken. Maar in welk jaar ik hen die prijs zou willen toekennen daar ben ik nog niet uit..

Nieuwe muziekstroming veroorzaakt? wat dan? OUWE LULLENROCK???? ;) Wat is dat voor verbloemende geschiedvervalsende lulletjes rozewater fantalk :D

En muziek dat hoort toch gewoon bij de catergorie natuurkunde niet ;)

(zeker nu in de astrofysica cosmologie een beetje vast staat dat alles uit verschilllende trillinkjes bestaat)

....en verder....

- Klaus Schulze, vanwege zijn pionierswerk voor de electronische muziek
- Robbert Moog, behoeft geen uitleg
- Dave Smith, behoeft geen uitleg
- Madonna, .....
- The Beatles (meer dan de Stones denk ik)
- Chuck Berry

Maar, moet de nobelprijs voor de muziek uitsluitend voor muzikanten zijn of ook voor "instrumenten makers"?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door klausito
Maar, moet de nobelprijs voor de muziek uitsluitend voor muzikanten zijn of ook voor "instrumenten makers"?

Ik denk iedereen die een zeer belangrijke bedrijge heeft geleverd aan de tot standkoming en vorming van welke muzikale ontwikkeling dan ook.

Mozart werd al genoemd, ik denk idd dat ie er eentje krijgen moet.

die prijs zou dan naar Lordi moeten gaan !!! :halleluja

Omdat ze dat conservatieve songfestival zo gruwelijk vet verstoord hebben
headbang.gif

Elvis, voor zijn bijdrage aan de rock ('n roll) en het gebruiken van zijn heupgewricht als publieksmodulator. :D

Queen moet een Nobelprijs krijgen. En Abba.

Daarnaast Mozart en Ome Ludwig. Frederikske Chopin ook natuurlijk. Tja er zijn er zoveel die een Nobelprijs verdienen.

Mag ik mezelf even nomineren?
Ik meen namelijk dat ik met een stimulans van een paar miljoen grijpstuivers een stuk betere muziek zou kunnen maken! ;)

Nobel heeft de prijs bij testament ingesteld, met de categoriën, dus die staan gewoon vast.
De enige muzikant, die ooit genomineerd is, is Bob Dylan, maar dan voor literatuur.

Wout

Back