De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
Learning The Version Number Of the Currently Installed Operating System

1- Press the Disk/Global Save and hold it down.
2 - While continuing to hold down the Save button, press the System/MIDI button.
3- The display briefly shows you the version number of the operating system in your ASR-X:

Als je bedoelt welke versie OS er op staat:

---8<----knip----en---plak--van--de--asrxcite----8<---

Learning The Version Number Of the Currently Installed Operating System

Press the Disk/Global Save and hold it down.
While continuing to hold down the Save button, press the System/MIDI button.
The display briefly shows you the version number of the operating system in your ASR-X Pro:

ENSONIQ ASR-X Pro
O.S. Version: 1.00

bron:http://www.geocities.com/asrxcite/asrx/tt_osversion.htm

Ik hoop dat dit ook werkt voor de ASR-X, deze tip is voor de ASR-X pro

He wat vaag, toen ik ging posten stonden al die berichten er tussen nog niet:confused: dus Rocka had het al gemeld..

M0n0, had jij eerst last van springende encoder waardes? En is dit nu ook beter? Bij mij springen ze nu nog namelijk alle kanten op, ding is echt niet te editen zo. Kan de encoders vervangen maar las op het i-net dat de OS update ook al zou moeten helpen..

Whoop...had je vraag gelezen, nog niet geantwoord. Excuus. Nee ik had daar geen last van. Ik had OS 2.55. Ik weet niet welk OS jij hebt?

Heb die van mij ook volledig schoongemaakt (van binnen)met wattestaafjes en alcohol. Misschien is dat nog een idee voor je ze vervangt?

;{

Ook met OS 2.67 werkt de 50-pins connector niet. Jammer. Ik heb de SCSI-set erin zitten, maar zomaar een interne ZIP aansluiten kan niet. Wie verzint nou ook een 40-pins SCSI aansluiting :confused:

Naja, dan maar kabelsetje bestellen.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Whoop...had je vraag gelezen, nog niet geantwoord. Excuus. Nee ik had daar geen last van. Ik had OS 2.55. Ik weet niet welk OS jij hebt?

Heb die van mij ook volledig schoongemaakt (van binnen)met wattestaafjes en alcohol. Misschien is dat nog een idee voor je ze vervangt?

No worries:) Ik heb gewoon nog OS 1.23:bekdicht: Ik geloof dat het encoder probleem rond versie 2.0 werd opgelost (ergens een Changelog op internet gelezen) Ik ga er dus zwaar op vooruit!:okdan:

Ook met OS 2.67 werkt de 50-pins connector niet. Jammer. Ik heb de SCSI-set erin zitten, maar zomaar een interne ZIP aansluiten kan niet. Wie verzint nou ook een 40-pins SCSI aansluiting

Naja, dan maar kabelsetje bestellen.
Hmmmm.. that sucks.. maarja altijd beter als helemaal geen SCSI hebben.. Ik mag floppen switchen!

Nou OS kwam binnen, netjes verpakt en gelabeld. Thanks Boemtsjak:)

Na wat gekloot om de ouwe er uit te halen (zaten vast, heb niet de goede spullen en doe dit ook niet iedere dag) de nieuwe er in gedaan en alles is goed gegaan.

Helaas verspringende de waardes nog steeds. Het is wel minder, zeker als ik langzaam (één tikje per seconde) draai kan ik toch aardig waardes instellen, alles sneller en het springt heen en weer.

Ik ga denk maar op zoek naar nieuwe encoders!*D

Gast, maak hem nu eerst een beetje schoon van binnen.
Blaat het niet dan schaapt het niet :D

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Gast, maak hem nu eerst een beetje schoon van binnen.
Blaat het niet dan schaapt het niet :D

Van binnen is tie wel schoon(het apparaat op zich), bedoel je echt de encoders? waar zou je dat mee doen? Perslucht of contact spray, ik hoor/lees veel slechte dingen over contact spray..

zal er zeker ff beter naar kijken.:eureka:

Origineel geplaatst door Syntax Terror
:eureka: ff halen, heb .... geen .. . ... lucht . . . in . huis. .

:D

Eproms gisteren binnen en geplaatst, Thanks Boemtsjak !!.

Erg tevreden. ff laadtijd gemeten van een redelijk grote song vanaf scsi ZIP, voorheen 55 sec. (os 2.55) nu 12 sec. (os 2.67). Ook laadt hij nu net wat meer floppy disks van mn oude ASR10, alleen de ASR10 samples die over multiple floppy disks gaan wil ie nog steeds niet lezen ;{ .

Goeie aktie deze thread.

Na een periode zonder lucht heb ik dit weekend een busje (lucht) gehaald en de ASR-X (wéér) opengeschroefd. De knoppen op de encoders zaten echt múúr vast! Moest meer kracht zetten dan ik eigenlijk durfde (PCB boog al mee) maar opeens ploepte er toch eentje af. De ander er ook maar afgerukt. Je kon anders in ieder geval niet bij de binnenkant van de encoders komen.

Ik hoopte dat ik er nu wel bij zou kunnen, maar den encoder is gesloten.. na wat gefrustreerd lucht te hebben afgevuurd op de encoders, had ik toch maar besloten ze gewoon open te maken. En hopen dat ik de boel niet zou slopen.

Ik heb hieronder wat foto's van het proces. Als ik het kan kan iedereen het! De encoders waren eigenlijk niet eens bevuild, maar de olie die bovenin de encoder zit (om de boel soepel te laten draaien) was in de loop van de tijd naar beneden gekropen en zat overal op de contactjes. Met een stukje keukenrol, en wat perslucht was het klusje zo geklaard!

Open met een kleine schroevendraaier de encoder door de lipjes omhoog te buigen, hou er rekening mee dat je ze ook weer zo strak mogelijk terug moet buigen. Ik heb niet gekozen om het lipje omhoog te duwen, maar om het geheel naar de zijkant te duwen, zodat je het weer makkelijk terug kan duwen:

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    93,8 KB · Bekeken: 136
Je kan hem dan voorzichtig open maken. Hou keukenrol en perslucht op stand-by ;)

Attachments

• 2.jpg
    2.jpg
    96,5 KB · Bekeken: 132
Zo, je ziet hier ook de binnenkant van de bovenkant, om het maar even zo te zeggen.
Hier hoort het vet te zitten, en dat koperen dingetje zorgt voor de klikjes, het is ook een soort veertje die hem op zijn plek duwt.

Op de PCB zie je de onderkant van de encoder, hier zitten 3 kleine contact pootjes, die buig je zo om als je niet uitkijkt (bijvoorbeeld als de keukenrol er in blijft hangen en je een spastische beweging maakt:engel: ) Die moet je dus ook voorzichtig vrij maken van vuil en vet, verder het radartje wat je ziet (de onderkant van de knop) GOED schoonmaken, die was bij mij echt vet ranzig.

Oja en vergeet niet dat de knoppen er weer opmoeten VOORDAT je hem weer vastschroeft. De volume knop gaat er wel pas op NADAT je de PCB weer vast heb gezet op de frontpannel... Ik was dit dus vergeten en kon wéér 10 kleine kut schroefjes losmaken om de knoppen er goed op te doen.. Ik had het eerst niet eens echt door, ik dacht alleen, wat zien die knoppen er ineens vaag hoog uit! En het wiebelde ook..stomstomstom.

Het is het allemaal waard! Ik kom parameters tegen die ik nog nooit tegen ben gekomen! hij zoefde er altijd met een noodgang overheen. Mooie bak! Nu nog een scsi uitbreiding zien te vinden:engel:

Attachments

• 3.jpg
    3.jpg
    102,7 KB · Bekeken: 134
Laatst gewijzigd:
Back