De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
Origineel geplaatst door falafelbiels
neu, bij een mpc is dat heel relaxt!

het moest toch nog even gezegd worden he...... :duivels:

*m0n0l0g1c refereert aan avatar van falafelbiels*

8o)

ik neem aan dat je bij de asrx ook alles zonder quantize kan intikken en dat dit exact het resultaat geeft zoals je het inspeelt?
quantizen doe ik bij de mpc ook nooit

Origineel geplaatst door FHL
ik neem aan dat je bij de asrx ook alles zonder quantize kan intikken en dat dit exact het resultaat geeft zoals je het inspeelt?
quantizen doe ik bij de mpc ook nooit

correcte aanname.

Er kan vantevoren aangegven worden of je met of zonder quantizing wil opnemen. Naderhand kan je track sequence of delen daarvan ook quantizen.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
correcte aanname.

Er kan vantevoren aangegven worden of je met of zonder quantizing wil opnemen. Naderhand kan je track sequence of delen daarvan ook quantizen.
ok, eigenlijk hetzelfde als bij de mpc dus

ik heb een keer op ebay op de asrx-pro geboden. Die ging uiteindelijk voor 290 euro weg. Ik heb soortgelijke bedragen eerder gezien. 650 zou ik er daarom nooit voor betalen

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Ik heb een adresje waar je nieuwe scsi interfaces kunt bestellen (de Ensoniq SP5), als ik zelf besteld heb post ik het (anders zijn ze al weg voordat ik kan bestellen }:| ).
De prijs is 100 Dollar exclusief shipping cost.

Is er nog wat van terecht gekomen? Mag ik ook bestellen?;)

het allergrootste, direct in het oog springende verschil is het gebrek aan een toetsenbord op de ASR-X.
De ASR-X is een desktop sampler, de ASR-10 een keyboardsampler.
Er is volgens mij geen functioneel verschil behalve dat de ASR-10 zich beter laat bedienen vanaf het frontpaneel (bijvoorbeeld transwaves WOEI!). Volgens mij heeft een ASR-10 een 8 tracks sequencer en de ASR-X een 16trax dinges....

zie je wel, ervaring genoeg.

da van da keyboard was ik ook al achter :D

Ik ga mij eens zon asr10 aanschaffen, tis da die dingen zo goedkoop zijn tegenwoordig. 300 is mooi tov 800 voor een dinosaurus van een mpc 60
.. Vooral die ensoniq dp2 effect processor spreekt me aan! Kan je die asr10 als fx bak gebruiken? audio in naar fx en rechtstreeks trug naar buiten?

je kunt zelfs samplen tijdens het sequencen, oftewel om je schone gitaarspel te kunnen sequencen bijvoorbeeld. Vond ik een vrij luxe functie en dat wil ik een Akai wel eens zien doen.

MPC4000 kan dit zonder problemen! sinds os 1.60 kan je zeer eenvoudig "audio opnemen naar een midi noot"
stel je mpc zodanig in datie begint op te nemen als er specifieke midi noot begint en dan wijs je je opgenomen audio toe naar die midi noot. zeer relaxed..
en samplen terwijl de sequencer loopt kan deze mpc al van in den beginnen (denkik)
de mpc4000 kan veel meer dan iedereen denkt. akai heeft gewoon slechte verkoopstactieken.. er is geen alternatief voor de 4000! de mv8000 doet zelfs onder

Origineel geplaatst door Syntax Terror
.....hmmmm scsi.... wat zou dat ...... fijn zijn ..... :engel:

Ik maak eind komende week een bestelling voor outputs en scsi en cable, wellicht ook nog gigbag....

Origineel geplaatst door Formant
Ik maak eind komende week een bestelling voor outputs en scsi en cable, wellicht ook nog gigbag....

Hoe wat waar?
Ga je dit voor jezelf bestellen? Wat kost het (alleen de SCSI uitbreiding)

Alle info word zeer gewaardeerd!:okdan:

ik heb een scsi voor $100 and de 8 out expander voor $200, die speciale scsi kabel is volgens mij $49 euro. Ik wil eind komend week de order maken dus iig ruim voor die tijd reageren svp! Ik reken op woensdag voor shipping expenses. Ik heb net een mailtje gestuurd voor het de hoeveel kaarten die hij in stock heeft, ik weet ook niet of het NOS of 2ehands is, persoonlijk boeit me dat niet zo als ik dat kaartje maar krijg.

Back