De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
Origineel geplaatst door Formant
wat een vage bak lol, maar vet! Dat realtime editen van parameters blijft ook freaky, heb nog niks gesampled alleen een beetje die sequencer proberen onder de knie te krijgen met de rom sounds en hoe die fx werken. Merk dat ie realtime moeite heeft parameters te onthouden, pas de tweaks die ik instel als die stop staat werken maar realtime springen die parameters weer naar de beginwaarden waneer die weer naar de eerste bar gaat.

Jij had wel het laatste OS toch? Dan reageert ie in ieder geval beter dan met oudere versie's...

Verder zou je echt een sampeltje er in moeten knallen, of vanaf floppy ff wat inladen. Ik vond persoonlijk namelijk de ingebouwde geluiden niet eens zo heel goed.. Hij kan veeeeeeel mooier/vetter klinken met wat sampeltjes!

Jammer dat er maar 2 draai knoppen op zitten, zit serieus te dubben of ik er niet een Behringer Nano BCN44 "in" kan monteren, er is genoeg plek! Hup wat gaten boren en je hebt er 4 encoders bij!

Of gewoon extern aansturen natuurlijk:) Maar er gaat niks boven directe controlle.

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Jij had wel het laatste OS toch? Dan reageert ie in ieder geval beter dan met oudere versie's...

Verder zou je echt een sampeltje er in moeten knallen, of vanaf floppy ff wat inladen. Ik vond persoonlijk namelijk de ingebouwde geluiden niet eens zo heel goed.. Hij kan veeeeeeel mooier/vetter klinken met wat sampeltjes!

Jammer dat er maar 2 draai knoppen op zitten, zit serieus te dubben of ik er niet een Behringer Nano BCN44 "in" kan monteren, er is genoeg plek! Hup wat gaten boren en je hebt er 4 encoders bij!

Of gewoon extern aansturen natuurlijk:) Maar er gaat niks boven directe controlle.

ja, ik moet eens kijken hoe en wat, leuke is dat ie meer parameters heeft dan de mpc (mbt sequencer), dus ik denk dat ik em aanr de klok hang (mpc). Met samples gebruik ik waarschijnlijk weinig fx, filters etc omdat het veelal hiphop is dus wellicht minder glitchy hoewel soms best leuk is. Wellicht dat ik wat microtonic geweld erin sample en dan die glide een ga checken hehe

wat een vage bak lol, maar vet! Dat realtime editen van parameters blijft ook freaky, heb nog niks gesampled alleen een beetje die sequencer proberen onder de knie te krijgen met de rom sounds en hoe die fx werken. Merk dat ie realtime moeite heeft parameters te onthouden, pas de tweaks die ik instel als die stop staat werken maar realtime springen die parameters weer naar de beginwaarden waneer die weer naar de eerste bar gaat.

Het verhaal van de realtime parameters moet je op twee manieren vastleggen. In de "System Prefs", zit een optie "reset track parameter" oid. Deze moet je dus uit zetten. Ook kan je in de eigenschappen van de sequence aangeven dattie de parameter tracks niet moet resetten.

Beide instellingen kan je bewaren door ze naar bijv een floppy te schrijven :)

Een NANO is een fijne cheapass oplossing om de ASR-X mee te tweaken. Op de ASR-X kan je 4 CC`s vrij toewijzen aan diverse verschillende parameters. INSTANT VETHEID :okdan:

Nice tips, toch maar ff een nano bestelt bij musicstore :kroon:

Verder heb ik eindelijk contact kunnen leggen met thesoniq.com, er zijn 100 asrx scsi boards beschikbaar en volgens de jap aan de lijn kon je er alles scsi op knikkeren dus dat chicken sys ding is me een raadsel waar je dat voor nodig hebt. Verder had ie ook nog scsi zipdrives voor 45 dollar. Vandaag ga ik de bestelling eruit gooien, wou het eerder doen maar werd onmogelijk door pc issues. Dus een maal ander maal, voor vandaag 5 uur uwe bestellingen. Tot dusver; 2 scsi boards ( komen met kabel ), 1x output expander, 1x scsi zipdrive, 1x losse kabel.

Verder heb ik eindelijk contact kunnen leggen met thesoniq.com, er zijn 100 asrx scsi boards beschikbaar en volgens de jap aan de lijn kon je er alles scsi op knikkeren dus dat chicken sys ding is me een raadsel waar je dat voor nodig hebt. Verder had ie ook nog scsi zipdrives voor 45 dollar. Vandaag ga ik de bestelling eruit gooien, wou het eerder doen maar werd onmogelijk door pc issues. Dus een maal ander maal, voor vandaag 5 uur uwe bestellingen. Tot dusver; 2 scsi boards ( komen met kabel ), 1x output expander, 1x scsi zipdrive, 1x losse kabel.

wat is een NANO ?

ken alleen de ipod NaNO =(

Thanks Formant! We horen wel van je wanneer we actie moeten ondernemen...
:)

N

Aha...Dat is goed nieuws voor de SCSI-loze ASR-X bezitters. Echter ik hoop dat we het over dezelfde (interne) SCSI-kabel hebben. Het gaat er dus om dat er een interne zip kan aangesloten worden. Ik dacht dat (kan aan mij liggen) dat die gasten van chickensys dit hadden "reversed engineerd" en dat dat geen officiele optie op de ASR-X was. Maar nogmaals, ik kan me vergissen, ik wacht rustig af.

Ik heb trouwens nog een (letterlijk) nieuwe NANO (te koop)hier liggen ;)

ja jij bent lekker...kom je nou mee lol

on topic; mn laatste mailtje, het antwoord zal wel vertellen of je een chickensys nodig hebt of niet.

Thank you for the quick reply, I do have a question I forgot to ask on our telephone conversation;

Is the zipdrive internal or external or and is the internal scsi kabel for internal scsi purposes ?

It doesnt change my order but I am somewhat confused regarding this issue, I want to make sure I have everything I need in this one order. I'll have the money wired today after your reply.

Kind regards

Jelle

Waarom is het nou leuk om in dollars te shoppen... ( zie attachement )

Kosten zijn verwerkt in de attachement met valuta omzet en naar alle eerlijkheid verdeeld. Ik schiet wel voor en mail jullie mijn bankgegevens en PB als je het ermee eens zijn. Mischien wat opzichtig om hier te plaatsen maar heb geen email van beide en heb ook heeeeel weinig tijd.

--------------------------------------------------------------------------------
Date: Tue, 29 Aug 2006 11:09:26 -0700
From: thesoniq@prodigy.net
Subject: Re: Order for ASR-X parts
To: control_terminus@hotmail.com

Here is the price for the total .

2 SP5 scsi board with cable for asrx 200.00$
1 internal scsi cable 25.00$
1 zip drive omega 100meg 45.00$
1 8output expander for asrx 200.00$
1 shipping UPS with tracking # 95.00$

Total is 565.00$

Please send money by western union to
THE LUONG
1500 virginia PL # 130
sanjose CA 95116
Phone 408-567-9277

I will email you the tracking # when shipped .Thanks.

In deze attachement dus...

Sorry ik weet niet hoe het er bij jullie uitziet, en ik zit hier ook suf te wezen op het werk (braindead) maar alles staat een soort aan elkaar geplakt in dat tekst bestand, kan niet goed zien wat ik nou precies kwijt ben

@formant: mijn mail: syntaxterror@(nospam)syntaxterror.eu
en dan ff (nospam) weghalen natuurlijk!;)

Thanks!
(of stuur een PB)

oke dan, de reply op mn vraag hehe, ziet er naar uit dat ik nog een chickensys ga bestellen

It is external and you can see the picture on my web site www.thesoniq.com

MO1c, Ik vermoed dat je die interne kabel dus niet wil hebben maar ik bestel em toch mee want ik wil de order de deur uit hebben.

a Formant,

Ik heb ff op de site gekeken, maar helaas zie ik idd alleen een externe SCSI kabel voor aansluiting externe ZIP-Drive. Idd, zou de Chickensys moeten zijn. Is de bestelling al de deur uit? :D

Origineel geplaatst door M01C
a Formant,

Ik heb ff op de site gekeken, maar helaas zie ik idd alleen een externe SCSI kabel voor aansluiting externe ZIP-Drive. Idd, zou de Chickensys moeten zijn. Is de bestelling al de deur uit? :D

Als het goed is is de bestelling de deur uit met de extra interne kabel! Heb aangebodem om hem eventuel over te nemen mocht jij hem niet willen :)

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Als het goed is is de bestelling de deur uit met de extra interne kabel! Heb aangebodem om hem eventuel over te nemen mocht jij hem niet willen :)

Zeer Sympathiek man :) !

[edit]maar ik ben wel erg benieuwd, omdat de verkoper het wel over een interne SCSI kabel heeft, zou het dan toch speciaal één voor de ASR-X zijn? [/edit]

Ik vermoed dat de interne scsi kabel de 40pins scsi connector -> externe mount scsi port dus dat is helaas niks vrees ik. Ik ga dus wel nog een chickensys bestellen ergens binnenkort.

Ik vermoed dat de interne scsi kabel de 40pins scsi connector -> externe mount scsi port dus dat is helaas niks vrees ik. Ik ga dus wel nog een chickensys bestellen ergens binnenkort.

TOPPER :)

Heb net een ASRX en het ding klinkt VET. Wordt alleen gek van de herrie van de aangesloten zipdrive. Van het hele SCSI gebeuren begrijp ik weinig maar kan iemand hier me vertellen of er een extern SCSI ding bestaat dat makkelijk/goedkoop verkrijgbare kaartjes leest en waar de ASRX mee uit de voeten kan?

Jaja... googlen is ook een optie maar zit hier al een beetje te zoeken en kom op veel AKAI shit uit en interne SCSI boards en weet ik allemaal meer, even een snel antwoord van een forumlid is toch een stuk makkelijker dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Recent ontwikkelde kits (Micro SD kaartjes) zijn al door een aantal mensen hier in gebruik: http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=176527&highlight=codesrc

Dit is wat je wilt http://shop.codesrc.com/index.php?route=product/product&product_id=50

Alleen zijn de kits op dit moment niet te bestellen. Er is een flinke batch (die door een ander bedrijf wordt gemaakt) in productie. Vooraf reserveren is niet mogelijk. Het is slim om elke paar dagen even de site op voorraad te checken, want ze zijn steeds razendsnel weg.

Daarnaast maakt de verkoper zelf af en toe nog een handvol exemplaren tussen de bedrijven door. Zijn ook meestal heel snel weg. Ik heb een paar kitjes liggen, maar die wachten rustig op inbouw door een capabel forumlid ;)

Thx, ik begrijp het niet helemaal want zie op dat bordje nergens plek om een sdcard in te steken maar goed.. Nog even inlezen en dan reageer ik wel op die andere thread. Dat maakt het allemaal wat overzichtelijker.
Bedankt!

Back