De ASR-X waarderingsdraad

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
Origineel geplaatst door Formant
ik heb een scsi voor $100 and de 8 out expander voor $200, die speciale scsi kabel is volgens mij $49 euro. Ik wil eind komend week de order maken dus iig ruim voor die tijd reageren svp! Ik reken op woensdag voor shipping expenses. Ik heb net een mailtje gestuurd voor het de hoeveel kaarten die hij in stock heeft, ik weet ook niet of het NOS of 2ehands is, persoonlijk boeit me dat niet zo als ik dat kaartje maar krijg.

:okdan:

Misschien scheelt het ons beide verzend kosten (50/50) als we samen bestellen. Ik heb alleen intresse in de SCSI, als ik gewoon een externe SCSI (zip drive) wil aansluiten heb ik geen speciale kabel nodig toch?

Zorgt die kabel er voor dat je de floppy kan vervangen voor een zip?.. Hmm is misschien toch wel handig.

Ik ga ff uitzoeken of het mogelijk is om windows/fat32/dos achtige ZIP's kan lezen, en hier samples van kan lezen. Als dit zo is, neem ik ook de kabel er wel bij (kan ik samples overzetten via ZIP)

Maar als ie vergelijkbaar werkt als de SU700, laat ik de floppy er in zitten, kan ik op die manier nog samples er in krijgen.

Ik stuur je anders wel een PBtje!
Thanks in ieder geval, ik kon ze niet vinden, die bordjes!

Een ASR-X met zip op de scsi kan windows / fat lezen. Ik doe dit ook. Ik heb op mn PC een USB zip en kan dus uitwisselen. Dit was de reden dat ik mn ASR10 verruild heb voor een ASRX.

ASRX schrijf nativ in aiff. maar leest ook wav en midi files.

Origineel geplaatst door Rocka
Een ASR-X met zip op de scsi kan windows / fat lezen. Ik doe dit ook. Ik heb op mn PC een USB zip en kan dus uitwisselen. Dit was de reden dat ik mn ASR10 verruild heb voor een ASRX.

ASRX schrijf nativ in aiff. maar leest ook wav en midi files.

Perfect! thanks!

Midi files..hmmm eigenlijk wel handig om de patterns op de RS7000 te maken bijvoorbeeld. En om die over te zetten op de ASR-X, ik zal wel een knuppel zijn hoor maar vind de sequencer op een of andere manier niet zo handig werken op de ASR-X.. Of zou dat toch te maken hebben met het lezen van de handleiding....

ZO`n kabel lijkt mij ook erg handig, dus wil graag meedoen in de bestelling!

Het handige van zo`n kabel is, dat je dan een interne memorycard (SCSI) kan plaatsen. ASR-X kan idd fat lezen, dus ook memorycards :)

Origineel geplaatst door M01C
ZO`n kabel lijkt mij ook erg handig, dus wil graag meedoen in de bestelling!

Het handige van zo`n kabel is, dat je dan een interne memorycard (SCSI) kan plaatsen. ASR-X kan idd fat lezen, dus ook memorycards :)

Hé hoe werkt dat met die memorycards? Hij ziet het als een normale drive? Wat is het voordeel ten opzichte van ZIPjes?

(Ik schat dat de ASR-X de beperkende factor is qua laadtijd van samples, niet de drive...)

Ben benieuwd! Klinkt allemaal erg intressant!

Voor mij is het voordeel dat een zip deels mechanisch is en traag kan zijn, plus dat een hoop PC`s niet meer geleverd worden met seriële poorten of/en dat je een SCSI kaartje in je PC moet hebben.

Een gemiddelde USB cardreader voor aan je PC koop je voor €15,- . Als je een USB-Cardreader koopt, kan je die aan bijna elke PC wel hangen.

Maar ZIPS werken prima hoor :)

Heb je toevallig een link voor die SCSI kaart lezers?

Trouwens, als je de zip route neemt, IDE of USB zipje voor de PC, en SCSI zip in je ASR-X! Dat is in ieder geval mijn plan de campagne...

Zip is niet leuk, ik denk dat ik met de chickensys scsi kaart dus wel een scsi cardreader erin krijg en werkend en ( in tegenstelling tot de mpc2000xl ) zou asr-x media tot 2Gb kunnen herkennen en formateren. Met andere woorden, je kan pertinent 6Gb in je kaartlezer kunnen wrotten en dan nog steeds externe scsi kunnen gebruiken ( wel jammer dat je dan nog steeds niet kan dumpen over scsi ).

Ik heb een microtechje PCD 47-b uit amerika geshopped voor $15 en een PCD 15 uit nederland voor 15 euro. De PCD15 is dual PCMCIA, dus adapterjes erbij voor CF Flash. De PCD 47b is SD, CF flash en PCMCIA . Je kan ze ook krijgen via www.scsi4samplers.com alleen weet ik niet meer of je ze ook enkel intern kan krijgen, ze zijn iig goedkoper ( zowel intern/extern ) dan de nieuw prijs van een PCD 47-b ( geloof $300 toen ).
__

FF voor de gelegenheid, bij deze, mocht iemand nou nog wat willen bestellen, aub voor 5'en dan kan ik me paypal opladen en de order doorgeven.

Syntax: scsi board
M01c: interne scsi kabel ( of bedoel je ook de chickensys scsi board ? )

voor ik vergeet; ik neem het wel op mijn conto en geef bericht waneer het is aangekomen en mn rekening, ik kan het daarna wel versturen of je haalt em op in Maastricht.

ja toch ?!

Lijkt mij erg netjes Formant :)
Mijn ASR-X heeft SCSI dus dat chickensys board lijkt mij overbodig. Idd graag alleen de speciale interne kabel.
Mocht je nog een interne SCSI cardreader hebben liggen (of als je die kan bestellen), zou je me daar erg blij mee maken :)

Lijkt mij erg netjes Formant :)
Mijn ASR-X heeft SCSI dus dat chickensys board lijkt mij overbodig. Idd graag alleen de speciale interne kabel.
Mocht je nog een interne SCSI cardreader hebben liggen (of als je die kan bestellen), zou je me daar erg blij mee maken :)

lol, sorry maar ik heb ook 2 mpcs hehe was niet bedoeld voor verkoop. Ik ben momenteel in de veronderstelling dat ik zon chicksys board nodig heb ?! omdat die ook nodig zou zijn om een interne scsi zip (100mb) te draaien.

loopt in anderhalf uur af ( pcd 47b )
http://cgi.ebay.com/MICROTECH-PCD-4...RD-READER_W0QQitemZ320018028439QQcmdZViewItem

of scsi4samplers

Als je ASR-X geen SCSI-board heeft (herkenbaar aan SCSI-connector aan achterzijde) heb je er 1 nodig. Is het board wel aanwezig, dan heb je volgens mij geen extra board oid voor de interne kabel nodig, althand, dat is hoe ik de sute intrepeteer.

Gewoon een MPC verkopen en mij daarna de cardreader verkopen 8o)

Dit is trouwens een waarderingsdraad, geef dus ff je waardering voor de ASR-X, Formant. Strax hebben we gelazer met één van de MODZ :) }:| :duivels:

Dit is trouwens een waarderingsdraad, geef dus ff je waardering voor de ASR-X, Formant. Strax hebben we gelazer met één van de MODZ :) }:| :duivels:

Ik waardeer hem wel! Zowel de ASR-X als Formant, zéker als ik dadelijk eindelijk SCSI heb in dit monster!!!

Origineel geplaatst door dj discodeluxe ik maakte de mijne pas open..

helemaal leeg... vond hem al zo licht
:) Als die leeg is kan je hem altijd gebruiken als handig opstapje, als hamer, als brood trommel of als gereedschaps kist, en dan klinkt ie nog mooi ook!;)

Ik waardeer hem ook zeer, gisteren er weer lekker mee lopen spelen. Sequencer van de Machinedrum gebruikt om hem aan te sturen....vettttttttttttttttttttttttttttt :)

wat een vage bak lol, maar vet! Dat realtime editen van parameters blijft ook freaky, heb nog niks gesampled alleen een beetje die sequencer proberen onder de knie te krijgen met de rom sounds en hoe die fx werken. Merk dat ie realtime moeite heeft parameters te onthouden, pas de tweaks die ik instel als die stop staat werken maar realtime springen die parameters weer naar de beginwaarden waneer die weer naar de eerste bar gaat.

Back