Mengpaneel kleuring?

Origineel geplaatst door fuse
Humor dit.

Dat je een dure smaak hebt en een kundig audioengineer bent geloof ik well.
Maar je haalt iig van alles door elkaar en ik vraag me af of je uberhaupt wel meer ervaring hebt van elektronica dan componentjes vervangen.

het heeft niks met duur te maken, maar met de phylosofie die erachter steekt...die tafels die ik heb koop ik voor een schijntje ,maar je moet wel net ff weten welke mensen je moet benaderen, das een kwestie van een beetje geluk denk ik. ik heb MTS electronica btw dus weet wel het 1 en ander maar ik probeer het normaal uit te leggen zodat het te bergijpen valt..

Op zich is het heel logisch dat als je kleuring wilt bij het mixen je voor bepaalde features bij mixers gaat, maar overdrijven hoeft nou ook weer niet. Als je een bekend duur merk koopt hoeft niet eens automatisch te betekenen dat dit meteen goed is en jij dat ook maar zo moet vinden anders val je af.
Er is gewoon zoiets als smaak en daar valt niet over te twisten zoals bekend.

betere geluidskwaliteit kost gewoon meer geld maar hoeft niet rete duur te zijn maar je moet wel weten WAT je moet hebben, dat je er anders niet bij hoort of afvalt is jouw gevoel helaas, het zou je ook nieuwschierig kunnen maken en aan het denken kunnen zetten, dat moderne compnonenten nauwkeuriger en ontwikkelings methoden nauwkeuriger zijn heeft weinig met een spectaculaiere verbetering te maken want die is er niet geweest of wel dan...we praten over muziek wat onvoorstelbaar complex inelkaar zit niet over een sinustoon....in de budget catogory kun je helemaal niet over smaak praten naar mijn mening omdat teneerste het hele design en componenten al niet voldoen aan wat je een goed klinkend appraraat zou noemen met alle respect, de kleurtjes en andere bijverschijnselen die ze produceren is een bijprodukt van slechte componenten en design, als ik 10khz ophaal op een eq en het vervormd of schreeuwd dan is dat gewoon een slechte EQ , niet smaak....maar goed daar kun je nog uuuuuuuuren over door praten niet dan...
gegroet
:biertje:

Origineel geplaatst door Capstan cappy

betere geluidskwaliteit kost gewoon meer geld maar hoeft niet rete duur te zijn maar je moet wel weten WAT je moet hebben, dat je er anders niet bij hoort of afvalt is jouw gevoel helaas, het zou je ook nieuwschierig kunnen maken en aan het denken kunnen zetten, dat moderne compnonenten nauwkeuriger en ontwikkelings methoden nauwkeuriger zijn heeft weinig met een spectaculaiere verbetering te maken want die is er niet geweest of wel dan...we praten over muziek wat onvoorstelbaar complex inelkaar zit niet over een sinustoon....in de budget catogory kun je helemaal niet over smaak praten naar mijn mening omdat teneerste het hele design en componenten al niet voldoen aan wat je een goed klinkend appraraat zou noemen met alle respect, de kleurtjes en andere bijverschijnselen die ze produceren is een bijprodukt van slechte componenten en design, als ik 10khz ophaal op een eq en het vervormd of schreeuwd dan is dat gewoon een slechte EQ , niet smaak....maar goed daar kun je nog uuuuuuuuren over door praten niet dan...
gegroet
:biertje:

Als je kijkt naar SSL's , recentere Neve's, Euphonixen ... dan denk ik niet dat het gaat om geluidskwaliteit. Die tafels zitten vol met chips, die ook in goedkopere tafels zitten. De dynamic range van die tafels is vaak minder dan een eenvoudige tafel met een mider complex signaal pad en met betere componenten. Toch is bv. de SSL 4000 de mix standaard geworden, vanwege tal van features en een goede "klank", leuke buscompressor, etc ...

Je moet gewoon niet zo zeuren over die dingen. Tegenwoordig kom je al een heel eind met goede preamps en een paar leuke compressors. Zelfs met een computer alleen kan je al zéér leuke dingen doen. Luister maar eens naar de Space Echo plugin van UAD

Wel een mooie tafel die jij hebt :D

Ik dus niet. Hij spreekt zichzelf trouwens ook constant tegen.
Goed is duur maar hij heeft zelf een goed mengpaneel voor een schijntje.
Muziek is complex en heeft met gevoel te maken, maar als het goedkope prut is dan telt dat ineens niet meer mee want dan is het per definitie al slecht.
Duidelijker wordt het niet en of hier nog een punt van te maken valt vraag ik me af.

En dan kan ik het ook wel basic houden.

Luisteren doe je met je oren.
Je weet of iets goed klinkt door te luisteren.
Je weet of iets beter klinkt door te vergelijken.
Alleen jij kunt voor jezelf bepalen wat je beter vindt.
Je hebt een beperkt budget.
En dus is het enige wat je kan doen voor het budget dat jij hebt het beste te kiezen.
Zij het een mazzeltje met een 2e hands mixer of een fonkelnieuwe maagdelijke schoonheid.
En dan boeit het toch niet wat er onder die faders aan elektronisch geneuzel zit?

Lijkt me duidelijk toch?

Ik heb hier een 32 kanaals Mitec Performer 32 staan van forum lid Voodude en dat ding bevalt ons prima.
Hebben jullie enige ervaring met Mitec ?

Lijkt me duidelijk toch?

lewl. dat is wel heel erg simpel vind je niet

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door D Sinister
Ik heb hier een 32 kanaals Mitec Performer 32 staan van forum lid Voodude en dat ding bevalt ons prima.
Hebben jullie enige ervaring met Mitec ?

Yep, heb de ex serie gehad.
Hele dure tafel, nu wil duur vaak niks zeggen, maar de tafel is erg open, veel headroom.
In die tijd dat ik deze aanschafte bestond er geen minder budget met flinke specs, dat is jaren later gekomen met soundcraft en mackie. (mijn excuus voor ene dure tafel :D)
De eq vond ik minder, de tafel is perfect voor bv acoustische opnames, voor electronics vond ik het wat minder.
Maare.... je mag gerust blij zijn met mitec :D

Origineel geplaatst door fuse
Ik dus niet. Hij spreekt zichzelf trouwens ook constant tegen.
Goed is duur maar hij heeft zelf een goed mengpaneel voor een schijntje.
Muziek is complex en heeft met gevoel te maken, maar als het goedkope prut is dan telt dat ineens niet meer mee want dan is het per definitie al slecht.
Duidelijker wordt het niet en of hier nog een punt van te maken valt vraag ik me af.

En dus is het enige wat je kan doen voor het budget dat jij hebt het beste te kiezen.
Zij het een mazzeltje met een 2e hands mixer of een fonkelnieuwe maagdelijke schoonheid.
En dan boeit het toch niet wat er onder die faders aan elektronisch geneuzel zit?

Lijkt me duidelijk toch?

Fuse, niet dat ik je op wil fokken.
Maar je hebt een discussie met iemand die kan vergelijken en weet waarover hij praat.
Heb jij zelf zulke tafels gehad, of mee gewerkt?

Origineel geplaatst door trash
Yep, heb de ex serie gehad.
Hele dure tafel, nu wil duur vaak niks zeggen, maar de tafel is erg open, veel headroom.
In die tijd dat ik deze aanschafte bestond er geen minder budget met flinke specs, dat is jaren later gekomen met soundcraft en mackie. (mijn excuus voor ene dure tafel :D)
De eq vond ik minder, de tafel is perfect voor bv acoustische opnames, voor electronics vond ik het wat minder.
Maare.... je mag gerust blij zijn met mitec :D

Hij was ook erg duur 2de hands maar ik kan er weinig over vinden helaas...we missen ook de handleiding en de importeur negeert me ofzo.

De EQ vind ik juist goed met die HMF en LMF tussen de frequenties in.....ik weet dus niet precies wat het is maar het lijkt op een phaser als je er aan draait.(dan moeten de omliggende pots mid en hoog of laag en sublaag wel versterken of verzwakken anders werken ze niet.
Na jaren gebruik kraakt er nog niets en wij hebben hem nog nooit schoon laten maken.

Waarom vond je hem minder voor electronics want dat daar gebruiken wij hem juist voor?

Hij was ook erg duur 2de hands maar ik kan er weinig over vinden helaas...we missen ook de handleiding en de importeur negeert me ofzo.

De EQ vind ik juist goed met die HMF en LMF tussen de frequenties in.....ik weet dus niet precies wat het is maar het lijkt op een phaser als je er aan draait.(dan moeten de omliggende pots mid en hoog of laag en sublaag wel versterken of verzwakken anders werken ze niet.
Na jaren gebruik kraakt er nog niets en wij hebben hem nog nooit schoon laten maken.

Waarom vond je hem minder voor electronics want dat daar gebruiken wij hem juist voor?

Ik had de ex serie :D
Niet die jij hebt.

Owja :Z ......sorry.

Ik was al blij dat iemand MItec kon.....net nog even gezocht op i-net maar niets helaas.

Owja :Z ......sorry.

Ik was al blij dat iemand MItec kon.....net nog even gezocht op i-net maar niets helaas.

Mitec is Pro audio.
:dj:
Maar al lang failiet

Ben maar gewoon erg happy met je tafel.

Mitec is Pro audio.
:dj:
Maar al lang failiet

Ben maar gewoon erg happy met je tafel.

We zijn er ook erg blij mee.....................Vroeger Rocks inderdaad

Maar je hebt een discussie met iemand die kan vergelijken en weet waarover hij praat.
Heb jij zelf zulke tafels gehad, of mee gewerkt?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik bevestig dat alleen maar.
En heb niet veel ervaring maar wel eens vaker met diverse dure analoge mengpanelen gewerkt.
Het is anders, hoort anders en klinkt zeer zeker erg goed.

Maar het gaat hier over kleuring bij mengpanelen en wat er allemaal bij komt kijken. En daar kun je toch gezellig over keuvelen?

dat zeker:biertje: daar is een discussie voor , je hoeft het niet met elkaar eens te zijn , als "we"er maar wijzer van worden, geld ook voor mij:mega:

mijn yamaha 03D is weg (even met de hobby gestopt)

Maar...als ik ooit weer begin is het met een Analoge tafel(tje) (mackie onyx minstens)
maar nooit meer digitaal. Als je van bij het begin een toffe warme brede en diepe klank hebt, werkt dat inspirerend. Omgekeerd als je met een digitale, met momenten uren aan de klank moet sleuren om dat te bereiken wat je mijn inziens nooit helemaal kan vanwege 'blijft digitaal' werkt dat dik frustrerend. Een zalig vetklinkende Ghost van soundcraft is betaalbaar hè?

:halleluja

Origineel geplaatst door Prophet
mijn yamaha 03D is weg (even met de hobby gestopt)

Een zalig vetklinkende Ghost van soundcraft is betaalbaar hè?

:halleluja

Als je er alle reparatie kosten bij op gaat tellen, niet :D

Als je er alle reparatie kosten bij op gaat tellen, niet :D

bij normaal gebruik??8D
heb al horen klagen maar er zijn er die er nog nooit probs mee gehad hebben ook niet?

Dan nog liever dat risico, dan platte, droevige, niet pakkende mixen ;)

bij normaal gebruik??8D
heb al horen klagen maar er zijn er die er nog nooit probs mee gehad hebben ook niet?

Het is mijn slechtste aankoop ooit geweest, de compo's in het apparaat zijn gewoon niet zo erg lekker.
Heb ene keer gemaild met een service center om dat de tafel vaak mankementen vertoonde.
Dat service center zei dat alle inserts zowiso doorgesoldeerd moeten worden, dit was een bekend probleem.
Er zijn veel mensen met problemen, helaas ken ik er weinig zonder problemen.
Russisch roulette alleen als je te veel geld hebt zou ik zeggen.

Jij ken gewoon niet mixen. ;)

Back