versterker DAP P-2000: de moeite waard ?

Heine

Passief toetsenist
Piepels,

ik zit momenteel nog met een wat kleinere versterker, goed voor 250 watt per kanaal, maar dat is dus gewoon te weinig voor een beetje optreden.
Nu staat er voor 299 euri bij Feedback een DAP P-2000, met voor dat geld respectabele cijfers:
-750 watt per kanaal bij 8 ohm
- 1025 watt per kanaal bij 4 ohm
Bridged kijkt ik even niet naar.
Ik zit met een setje Behringer subs (B1800X PRO), elk goed voor 800 watt RMS, en een setje H&K tops, ook leuk voor 400 watt RMS per stuk.
Voor mijn gevoel zit ik dan met die DAP qua vermogen wel goed.
Maar: hoe zit het met de troep-factor van DAP ?
Ik kan natuurlijk ook naar de échte merken kijken, maar dat kan deze bruin niet trekken.
Met het oog op onze optredens (tot nu toe zonder inkomsten) wil ik wel een bruikbaar volume, maar ik moet ook nog geld overhouden voor eten en drinken (vooral dat laatste, natuurlijk).

Dus: is die DAP goed genoeg, of moet ik er gewoon niet aan beginnen.
En: if not, zijn er betaalbare alternatieven ?
Dan ga ik wel uit van zo'n 1000 watt per kanaal tegen 4 ohm.

Alvast bedankt voor alle aandacht en adviezen

Peter

ik denk niet dat er voor dat geld veel alternatieven zijn. En voor 299 € kan je denk ik ook niet al te hoge eisen stellen. Ik denk dat je er goed mee kunt beginnen, en mochten de optredens eenmaal betaald worden, kun je langzaam maar zeker je setup uitbreiden. Of, als je daar geen zin in hebt, PA huren van (een deel van) je gage. Het spul van DAP kan mij over het algemeen niet bekoren, maar wie weet... ook behringer heeft niet alleen maar slechte producten. ;)

Hoi,

die Behringers staan ook bij Feedback, maar dan heb je minder Watt voor meer Euro's.
Die EP1500 is al duurder, maar levert 'slechts' 450 watt per kanaal bij 4 ohm.
De EP2500 komt al in de buurt: 700 watt per kanaal. maar is wel weer wat duurder.
Dan zijn de 1050 watt per kanaal voor 299 euri van de DAP verassend voordelig.
Maar: ik weet niet of die DAP beter/slechter is dan Behringer.
Voor mijn gevoel lijkt DAP een fractie beter dan Behringer, maar meer dan een gevoel is het niet.

Back