NEXUS (ReFx vs Vengeance)

Hmm, gewoon een samplebak dus, waar je niet je eigen samples aan kunt toevoegen :Z
Mensen die de GUI wel zien zitten zou ik aanraden eens naar de Virus TI (polar) te kijken, je zult zo zien waar ze de mosterd vandaan hebben gehaald, bah :r

Nevermind.....off topic.......;)

Sound demo's zijn vanaf vandaag te vinden op www.refx.net

Mijn oordeel: mooie en aparte sounds, maar met een erg hoog Vanguard gehalte en daar ben ik niet zo heel erg kapot van (geen mooie filters en weinig power). Geloof dat ie 300 euro moet gaan kosten. Ga het er zelf in ieder geval nog even niet aan uitgeven...

Ben de demo's aan het luisteren maar klinkt idd erg vanguard. 8o)

En volgens mij is het instant Trance. Aan de demo's van zowat alleen maar commerciele nummers te horen.

Ik vind het toch echt een stuk mooier en uitgebreider dan Vanguard, omdat het samples zijn zitten er ook meer akoestische (vooral piano-achtige) geluiden in. En het is gemaakt in samenwerking met Vengeance dus dan kun je er vanuit gaan dat het voornamelijk op dance, trance en techno is gericht.

300 euro is wel veel, maar nog steeds een stuk minder dan bijvoorbeeld een Virus Ti als je die toch voornamelijk voor dit soort sounds zou gaan gebruiken. En Nexus heeft dan nog meer in huis dan alleen synth geluiden. Ik weet dat het niet echt een goede vergelijking is, maar toch :D

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ben de demo's aan het luisteren maar klinkt idd erg vanguard. 8o)

daar slaat het "previously unreleased" natuurlijk op :W

Origineel geplaatst door manvsmachine
En volgens mij is het instant Trance. Aan de demo's van zowat alleen maar commerciele nummers te horen.

en achteraf natuurlijk nog even zwaar gemasterd

btw, op lead-gebied ben ik gewoon zwaar tegen samplers dus hij komt écht niet in huis :P

Klinkt wel lekker vind ik. Sommige sounds klinken zeker als een vanguard. Ik zou wel even met een demo willen spelen voordat ik dit ding zou aanschaffen.

Leuke skins zitten er ook bij. Oh nee, het blijkt dat er standaard alleen de witte skin bijzit en dat je de anderen kunt kopen a 20 EURO per stuk :bekdicht: Viel zowat van m'n stoel toen ik dat op de site las...

Origineel geplaatst door Frank H
Leuke skins zitten er ook bij. Oh nee, het blijkt dat er standaard alleen de witte skin bijzit en dat je de anderen kunt kopen a 20 EURO per stuk :bekdicht: Viel zowat van m'n stoel toen ik dat op de site las...

lol, dat meen je niet.. wat triest zeg :stupid

Ik vind het toch echt een stuk mooier en uitgebreider dan Vanguard, omdat het samples zijn zitten er ook meer akoestische (vooral piano-achtige) geluiden in. En het is gemaakt in samenwerking met Vengeance dus dan kun je er vanuit gaan dat het voornamelijk op dance, trance en techno is gericht.

300 euro is wel veel, maar nog steeds een stuk minder dan bijvoorbeeld een Virus Ti als je die toch voornamelijk voor dit soort sounds zou gaan gebruiken. En Nexus heeft dan nog meer in huis dan alleen synth geluiden. Ik weet dat het niet echt een goede vergelijking is, maar toch :D

Virus A , 300 euro

nou dan wist ik het wel.

klinkt best lekker.. dit lijkt me een fijne soft synth voor de trancers onder ons :okdan:

Nu snap ik ook waarom er bij elke skin de tekst "This is by far our favorite skin for NEXUS." staat. :D

Al met al lijkt mij dit wel een leuke ROMpler vooral voor het dance/trance genre. Of de prijs te hoog is weet ik niet.
Sample CD's zijn over het algemeen ook vrij prijzig. En dit is misschien wel makkelijker/sneller bruikbaar.
Ik ga de demo eens checken als die downloadbaar is. :)

er komt ook een expansion pakket met leads voor hardcore / hardstyle etc.. er zitten ook gitaren in en er schijnt zelfs een lading juno 106 / juno 2 en jupiter spul in te zitten.. Ik kreeg net een mailtje terug van manuel waarin hij vertelde dat dit allemaal in de nexus zit maar het haalde de demo voor de website niet. Ook zal er een speciale FX plugin komen.

Ik wacht nog even met mijn aankoop.. maar als dit meer gaat bieden dan alleen trance ben ik verkocht... Waarom nexus boycotten door de samples..

Oja de demo's zijn NIET gemasterd het is 1 op 1 totaal niet bewerkt..

Is er al iemand trotste eigenaar van een nexus ?

Een review van de Nexus is hier te lezen: http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=1165

Het is wel in het Duits trouwens...

Vind de additionele soundbanks trouwens wel erg prijzig...70 euro. Nadeel van de Nexus is dat waarschijnlijk alleen de mannen van Vengeance en refx soundbanks kunnen maken...dit in tegenstelling tot de meeste vst-i's en hardware. Als je een paar uitbreidingen koopt zit je toch al snel op de prijs van een leuke 2ehands hardware synth...

Origineel geplaatst door Creative
Is er al iemand trotste eigenaar van een nexus ?

moet ie eerst in de winkels komen voordat iemand hem kan kopen 8~

ik ben iig niet de eerste daarmee :bekdicht:

Back